Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Merisja » 15 sep 2011 11:24

cornelia77 schreef:Ik vind het altijd zo grappig, dat kinderen rond sinterklaas echt helemaal geloven dat het echt is. Wij maken er het hele jaar geen geheim van dat sinterklaas niet bestaat. Maar rond sinterklaas is het wel heel leuk om er een spannend en leuk feest van te maken. De kinderen weten volgens mij diep in hun hart best dat het niet echt is, maar zolang je daar niet over nadenkt, is het allemaal gewoon heel echt. Natuurlijk heeft sinterklaas dan die cadeautjes door de brievenbus gegooid. Of die mand voor ons bij de buren afgeleverd, omdat hij haast had. Heerlijk toch?

Hier is dat ook zo, ja! Zelfs de oudste van zeven jaar vindt het allemaal toch wel weer héél erg spannend als het weer sinterklaas wordt! We laten de meiden er niet in geloven, maar op de één of andere manieren geloven ze er toch wel in als het eenmaal sinterklaas wordt. 't Is natuurlijk ook best wel magisch allemaal.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 15 sep 2011 18:48

Ben het wel met Schipje en Jannoek eens. Hier vertellen we ook gewoon dat Sint en de Pieten verklede mensen zijn, ga er inderdaad niet over liegen. De pret is er evengoed wel. Bij ons thuis werd het helemaal niet gevierd vroeger, dat vond ik altijd wel jammer. De volgende dag op school had de hele klas een kadootje of meerdere kadootjes gehad en wij niet, voelde me dan altijd wel zielig :mrgreen: ... Maar ik heb er niks nadeligs van overgehouden hoor :lol: . Hier vieren we het wel, maar niet met een zak voor de deur etc., gewoon alleen wat kadootjes.

@Schipje: fijn dat ze de wc wel interessant vindt! Het kan opeens snel gaan, hier was hij vorige week in een paar dagen tijd zindelijk inclusief poepen. Nu 's nachts nog en dan zijn we van die luiers af :wink: !

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 sep 2011 19:07

de eerste stapjes van Manoël zijn een feit! \:D/

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 sep 2011 19:24

Tof TJ!

Wat Sint betreft, ik denk ook niet dat het geloven in Sinterklaas latere geloofstwijfel met zich mee brengt, in de zin dat er een relatie is, ik vind het zelf alleen niet helemaal logisch om te zeggen dat Sint bestaat, en later weer dat hij niet bestaat.
Hm, krijg niet helemaal duidelijk 'op papier' ;-) hoe ik het bedoel. Van mij mag Floris later best het hele sint circus mee vieren, alleen zal ik m niet vertellen dat Sinterklaas bestaat.

Ons ukkie heeft zijn eerste knipbeurt gehad vandaag met 4 maanden oud. :) Mn moeder had het vanmiddag geknipt, want ik durfde niet. Maar toen ik het haar zag doen durfde ik toch wel :mrgreen: heb het net nog maar iets korter geknipt dus, haha!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 15 sep 2011 20:00

over Sint... (inderdaad vroeg, maar ja, wij hebben ook al een data geprik;-))

Wij laten dochterlief er ook niet in geloven. En het blijft inderdaad vaak spannend, al geloven ze er niet in.
Time flies when you have none!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 15 sep 2011 20:04

Jannoek schreef:Ons ukkie heeft zijn eerste knipbeurt gehad vandaag met 4 maanden oud. :) Mn moeder had het vanmiddag geknipt, want ik durfde niet. Maar toen ik het haar zag doen durfde ik toch wel :mrgreen: heb het net nog maar iets korter geknipt dus, haha!

Tjonge! Hebben jullie ook dik haar jannoek? Dat moet haast wel! Ik was blij dat ik bij dochterlief met 9 maanden een heel iel pietepeuterig sprietje (=staartje) kon maken!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 sep 2011 20:13

Ik heb heel dik haar ja. Manlief ook redelijk.
Als baby had ik ook zo'n kop vol haar, en ook mijn eerste knipbeurt was in m'n moeders beleving rond 4 maanden, dus ja. ;-)

Z'n haar zit nu echt een stuk beter, we konden er niks meer mee beginnen, alleen een enorme hanenkam. :mrgreen:
Foto volgt binnenkort ;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 sep 2011 21:41

hoezo voorliegen? die sinterklaas geeft toch ook cadeautjes? als hij daadwerkelijk een cadeautje geeft? Julia krijgt gewoon van ons een cadeautje omdat het een feest is, wat we sinterklaasfeest noemen. Zo wordt het hier alom een beetje uitgelegd. Dus, ik lieg niet.

Ik was altijd helemaal bang en zelfs in groep vijf dacht ik nog dat het bestond! :lol: Mijn ouders deden absoluut niet aan sinterklaas, en ik dacht ook dat ze niet bij ons kwamen omdat we een boerderij hadden! haha..... leuk.. die herinneringen!

hoe is het met huilen jannoek? is dat al minder?? of is hij nog steeds onrustig???

Vind sowieso da jongetjes wel veel eerder en vaker naar de kapper gaan. Gelukkig kan marijn weer stekeltjes!! of een hanekammetje!! eindelijk ishet weer zover! onze kleine boef! :lol:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 16 sep 2011 08:33

Hier weten de kinderen wel dat sinterklaas en zwarte piet gewoon verklede mensen zijn maar toch vinden ze wel een beetje een spannend feest. Als wij dat nu niet zouden zeggen en de "echte spanning" er zouden laten zijn dat er minstens 1 van de kinderen in die periode volledig gaat flippen. Kan ie gewoon niet aan al die extra spanning.

Knap van Manoel, de eerste stapjes.

Onze kinderen kregen pas rond het eerste jaar een knipbeurt en dan vooral omdat het zo piekte. Wel mooi een dikke bos, ben benieuwd naar een foto van Floris

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 sep 2011 08:45

Zeggen dat Sinterklaas niet bestaat vind ik ook weer niet juist, want als we naar de intocht gaan staat daar toch echt Sinterklaas hoor. En of die man nou een verklede kerel is of niet, op dat moment is het gewoon Sinterklaas. Maar Jurian krijgt geen cadeautjes van Sinterklaas, want dat is gewoon niet waar. Of we moeten een Sint uitnodigen, dan weer wel :) Maar dat doen we toch niet, en bij de intocht krijgen ze hier geen cadeautjes. Dus denk ik dat ik maar blijf bij wat ik al vertelde. Dat Sinterklaas in het land is, en hij dan cadeautjes van ons krijgt (de logica ontbreekt, maar dat doet er toch nog niet toe ;) )

Ik ben al een beetje aan het verzamelen trouwens :oops: een heel leuk bouwpakket bij Kruidvat, in de aanbieding. Kan ik net zo goed nu kopen. Hij is het alweer vergeten gelukkig. Verder denk ik dat er niet al te veel komt hier, hij heeft al zo veel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2011 09:01

Manlief is ook al cadeaus aan het verzamelen. Zoonlief heeft ook al zoveel... en krijgt er met Sinterklaas weer heerlijk veel bij 8)

Ik vind een verjaardag en Sinterklaas namelijk van die heerlijke momenten om mijn kind te verwennen met extra veel cadeautjes. Een paar grote mooie dingen (die echt niet duur hoeven zijn, maar een coole hijskraan is natuurlijk al heel wat) en dan de zak opvullen met nieuwe kleurtjes, een nieuwe bal, een kleurboek, wat knutseldingen, etc. etc.

Als we steeds moesten afgaan op wat hij al heeft, dan zou hij nooit meer iets krijgen :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 16 sep 2011 09:05

@TJ: hoe gaat het eigenlijk met de jongens op school? Kan Matteo al wennen - hij had het toch moeilijk met het wegbrengen, enzo?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 sep 2011 09:31

Ik ga volgende maand ook op pad voor sinterklaas. Ik wil namelijk alles voor november al in huis hebben, zodat ik rond mn bevalling niet hoef te zoeken.Dus bij het kruitvat hebben ze een leuk bouwpakket? mmm toch maar even kijken!
Voor dochterlief wil ik sowieso al een pop halen voordat ik ga bevallen, heb zo'n vermoeden dat zenamelijk uitgebreid overal aan mee wil doen. En ik zit ook te denken aan een leuk sieradendoosje voor haar. Ze begint nl al de nodige kralen en kettingen te krijgen.

@ TJ Knap hoor van manoël! Hoe is het met de andere jongens?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 sep 2011 09:36

@ajl, ja, een ton met houten moeren en schroeven enzo, voor een paar euro :)
Voor Frederiek koop ik denk ik niks, of misschien 1 dingetje ofzo. verder vind ik het voor Jurian heel erg lastig. Voor zijn verjaardag willen we een step, looptfiets of fiets met zijwieltjes geven, maar zoiets groots doe ik niet voor Sinterklaas, dat vind ik overdreven. Maar de kleine dingetjes heeft hij ook zoveel, 3 ballen, er liggen nog 5 dozen met kleurpotloden en stiften (die kochten we per ongeluk toen we voor hem op vakantie een emmertje kochten, bleek het ding vol mooie stiften enzo te zitten :D ), boekjes loopt zijn kast ook van over. Dat krijg je met een opa en oma voor wie hij het eerste kleinkind is. Ik hou mijn ogen maar goed open en als er nog tips zijn...graag :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 16 sep 2011 11:52

Wij hebben vorig jaar met Sinterklaas wel een fiets met zijwieltjes gegeven. Mede omdat ik zijn verjaardag (augustus) nog zo lang vond duren. Waar zoonlief helemaal dol van is, is Thomas de trein. Wij hebben hem daar zelf ooit een basispakket voor gekocht en afgelopen verjaardag heeft hij van fam als gezamelijk cadeau een enorme voorraad treinrails en huisjes en treinen gekregen. Dat was niet van Thomas, maar de rails paste er wel gewoon op.
Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om iets duurs te geven, helemaal omdat je inderdaad al overloopt in de stiften, ballen, emmers etc. Wij spreken gewoon een bepaald bedrag af en als het cadeau rond dat bedrag zit, koop ik er gewoon wat kleine extra dingen bij.

Terug naar “Archief”