Wederkomst, opname en verdrukking

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

1a2b3c
Majoor
Majoor

Re: Wederkomst, opname en verdrukking

Berichtdoor 1a2b3c » 14 sep 2011 19:29

Cicero schreef:Dat ze zeiden: nu komt Jezus snel!

Maar vervolgens ging de geschiedenis gewoon door.

2 Pet.3:8 Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 14 sep 2011 20:46

Maar als je van die tekst uitgaat, heeft het helemaal geen zin om dingen te zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt.' Je kunt die tekst natuurlijk wel gebruiken om het allemaal achteraf weer recht te breien natuurlijk. Maar ik vind dat allemaal nogal willekeurig.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 sep 2011 21:04

Cicero schreef:Maar als je van die tekst uitgaat, heeft het helemaal geen zin om dingen te zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt.' Je kunt die tekst natuurlijk wel gebruiken om het allemaal achteraf weer recht te breien natuurlijk. Maar ik vind dat allemaal nogal willekeurig.

Ja die tekst uit Petrus wordt altijd uit de context geciteerd, maar het grappige is dat Petrus een psalm citeerde die geen betrekking had op de wederkomst, maar op de eerste komst van Jezus in het vlees. Aangezien alleen de antichrist belijdt dat Jezus niet in het vlees is gekomen zullen christenen het wel laten om dat vers onvervuld te beschouwen.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 sep 2011 21:55

In Hand. 1:11
Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.

Zeker ook verzonnen? :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 14 sep 2011 22:15

Toevallig wel, ja.

Maar wat is je punt?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 14 sep 2011 22:33

quote="Cicero"Toevallig wel, ja.

Maar wat is je punt?

Ik dacht dat jij wel intelligent genoeg was om te begrijpen wat mijn "punt" is.
Maar goed als er zoveel "verzonnen" is in de Bijbel, volgens jullie, dan weet ik al genoeg.

Zoeken jullie het maar samen lekker uit met je gedachtengoed en inlegkunde over de Bijbel.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 14 sep 2011 23:12

Nee ik snap je punt niet.

Het enige wat ik in dit topic heb gezegd is dat ik het nogal ongeloofwaardig vind als christenen zeggen dat het nu toch echt de tijd is dat Jezus terugkomt.

Daarmee ontken ik niet de komst van Christus per se, maar ik betwijfel alleen de nogal willekeurige manier waarop christenen ermee om gaan.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 15 sep 2011 00:00

Luke. schreef:Ik vroeg mij af hoe de andere forumgangers aankijken tegen de wederkomst van Jezus, de opname en de verdrukking. Persoonlijk denk ik dat er eerst de opname van de gemeente plaatsvindt, dan de grote verdrukking en dan de wederkomst (en 1000-jarig vrederijk met Jezus als koning). Wat vinden jullie?

Volgens mij IS Jezus al Koning en zie ik een wederkomst niet zo zitten maar,
Is het belangrijk om het te weten? Met andere woorden; zal deze wetenschap ons behouden?

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 15 sep 2011 08:12

Cicero schreef:Maar als je van die tekst uitgaat, heeft het helemaal geen zin om dingen te zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt.' Je kunt die tekst natuurlijk wel gebruiken om het allemaal achteraf weer recht te breien natuurlijk. Maar ik vind dat allemaal nogal willekeurig.

Waar het om gaat is dat we Hem vandaag nog moeten verwachten, het kan elk moment gebeuren. Waakt, want je weet noch de dag noch het uur. Dat was 2000 jaar geleden zo en dat is niet veranderd.
Maar één ding is zeker: het ZAL gebeuren!

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 sep 2011 08:28

Oke, daar gaat het om volgens jou. Maar dan hebben alle mensen die dingen zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt' het niet begrepen, toch?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 15 sep 2011 08:50

Enkel de Vader weet wanneer de Zoon zal wederkeren. Dus waar maken wij ons druk om? Is het niet veel belangrijker Jezus aan te nemen als Redder en Verlosser. En te leven naar ons geloof.

Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last. Matteüs 6:34
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

1a2b3c
Majoor
Majoor

Berichtdoor 1a2b3c » 15 sep 2011 09:03

Cicero schreef:Oke, daar gaat het om volgens jou. Maar dan hebben alle mensen die dingen zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt' het niet begrepen, toch?

Als je 'snel' ziet in het licht van de eeuwigheid dan krijgt het een ander perspectief.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 15 sep 2011 09:06

eeuwigheid schakelt de dimensie tijd uit, dus snel kun je niet zien in het licht van de eeuwigheid.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 sep 2011 09:37

Cicero schreef:Dat ze zeiden: nu komt Jezus snel!

Maar vervolgens ging de geschiedenis gewoon door.

1a2b3c schreef:2 Pet.3:8 Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

Deze tekst wordt vaak ge/misbruikt om te zeggen: De wederkomst kan nog wel duizend jaar duren. Maar leg deze tekst nu eens naast Hosea 6 (schrift met schrift vergelijken):
Hosea 6:1-3:
1 Komt en laat ons wederkeren tot den HEERE, want Hij heeft verscheurd, en Hij zal ons genezen; Hij heeft geslagen, en Hij zal ons verbinden.
2 Hij zal ons na twee dagen levend maken; op den derden dag zal Hij ons doen verrijzen, en wij zullen voor Zijn aangezicht leven.
3 Dan zullen wij kennen, wij zullen vervolgen, om den HEERE te kennen; Zijn uitgang is bereid als de dageraad; en Hij zal tot ons komen als een regen, als de spade regen en vroege regen des lands.

Dat zie je toch voor je eigen ogen gebeuren? Israël ís toch na zo'n 2000 jaar (na 2 dagen) weer realiteit op het wereldtoneel? Als je dát niet ziet ben je pas echt stekeblind. Of..... kan die profetie van Hosea in de toekomst nóg letterlijker in vervulling gaan?
En, het herstel van Israël op haar beurt heeft alles te maken heeft met de wederkomst van Jezus:
Lukas 1:32, waar de engel tegen Maria zegt: "Deze zal groot zijn, en de Zoon des Allerhoogsten genaamd worden; en God, de Heere, zal Hem den troon van Zijn vader David geven." Of zou Maria, na het horen van de boodschap van de engel, gelijk aan het allegoriseren gegaan zijn in de trant van: O ja, natuurlijk begrijp ik hieruit dat het hier gaat om een hemelse troon van David (waar die dan ook gestaan moge hebben in de hemel).

Hand. 1:6-11 i.c.m. Zach. 14:4 (schrift met schrift vergelijken):
6 Zij dan, die samengekomen waren, vraagden Hem, zeggende: Heere, zult Gij in dezen tijd aan Israel het Koninkrijk wederoprichten?
7 En Hij zeide tot hen: Het komt u niet toe, te weten de tijden of gelegenheden, die de Vader in Zijn eigen macht gesteld heeft;
8 Maar gij zult ontvangen de kracht des Heiligen Geestes, Die over u komen zal; en gij zult Mijn getuigen zijn, zo te Jeruzalem, als in geheel Judea en Samaria, en tot aan het uiterste der aarde.
9 En als Hij dit gezegd had, werd Hij opgenomen, daar zij het zagen, en een wolk nam Hem weg van hun ogen.
10 En alzo zij hun ogen naar den hemel hielden, terwijl Hij heenvoer, ziet, twee mannen stonden bij hen in witte kleding;
11 Welke ook zeiden: Gij Galilese mannen, wat staat gij en ziet op naar den hemel? Deze Jezus, Die van u opgenomen is in den hemel, zal alzo komen, gelijkerwijs gij Hem naar den hemel hebt zien heenvaren.

4 En Zijn voeten zullen te dien dage staan op den Olijfberg, die voor Jeruzalem ligt, tegen het oosten; en de Olijfberg zal in tweeen gespleten worden naar het oosten, en naar het westen, zodat er een zeer grote vallei zal zijn; en de ene helft des bergs zal wijken naar het noorden, en de helft deszelven naar het zuiden.

ik heb voor alle zekerheid vanmorgen nog even op google earth gekeken hoe de Olijfberg ten oosten van Jeruzalem erbij ligt, maar het is nog steeds één berg.

Ik geloof vast en zeker, zonder dat ik een datum of zo ga noemen, dat de fysieke wederkomst niet erg lang meer op zich laat wachten.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Cicero
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Cicero » 15 sep 2011 11:23

Cicero schreef:Oke, daar gaat het om volgens jou. Maar dan hebben alle mensen die dingen zeggen als: 'ik denk dat Jezus nu echt snel komt' het niet begrepen, toch?

1a2b3c schreef:Als je 'snel' ziet in het licht van de eeuwigheid dan krijgt het een ander perspectief.

Maar dat bedoelen mensen als schaapje en dalethvav niet. Die bedoelen met snel gewoon snel in onze tijdsdimensie.

Terug naar “Archief”