Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pluk01

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Pluk01 » 12 sep 2011 12:37

@Gempa: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie Abel! Leuke naam!

@vpk & ndw: sterkte met de laatste loodjes!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2011 12:52

@sterretje, ja klopt m'n moeder. Ze zijn hier ook al n geruime tijd niet geweest ivm hun vakantie (ze zijn 4 weken weg geweest samen en dan nog allebei een week apart weg). Maar wat leuk dat je nu de kleine voelt bewegen.

Hier nog een foto van 37 weken en 4 dagen (niet echt duidelijk), ik hou m'n buik omhoog dus niet echt heel goed te zien waar die nu zit.

Afbeelding

nou Ndw en Vpk houden ons wel erg in spanning.... Meiden succes.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 sep 2011 13:12

nou inderdaad, de spanning stijgt en stijgt... maar hier nog steeds niets aan de hand hoor. vanmorgen de kast maar weer eens vol boodschappen gestopt, ongelofelijk hoeveel je uiteindelijk toch opmaakt in een week :shock:
als ik me zo blijf voelen als nu ga ik woensdag nog lekker een dagje naar de jaarmarkt hier op het dorp 8) .

super he, sterretje, om beweging te voelen! met 32 wk pas positiekleding?? wow, das wel laat.. was je zeker ook niet veel aangekomen toen?

mooie foto evelien! leuke kleren!

ben erg benieuwd hoe het inmiddels met ndw is...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 sep 2011 13:35

vpk schreef:ben erg benieuwd hoe het inmiddels met ndw is...

Ik zag haar vanmorgen erg vroeg al op het forum, maar ze heeft niets gepost. Misschien is het begonnen? Ik hoop het voor haar en voor jou natuurlijk ook!
Sterkte dames!

Leuk sterretje dat je het voelt bewegen. Ik vind dat altijd zo gezellig. En inderdaad met 32 weken pas positiekleding??? Wow...daar kan ik echt niet bij.

Hier is het groeien nu wat stabiel. De eerste 17 weken ben ik 10/11 kg gegroeid en de laatste 13 weken maar 3 kg...echt heel vreemd.

Leuke foto evelien. Jouw dagelijkse meldplicht is nu ook begonnen :mrgreen: Fijne avond met je ouders!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 12 sep 2011 16:34

@Ajl: nee, snap ik. Ik hoor sommigen op school al zeggen, wow, 19 weken.. lijken er eerder 10. Maar voor mijn gevoel ben ik al heel dik;-) Met Anna Sofie was ik echt minstens 26 weken met zelfde buikje. Maar kan nog zat komen... kan nog wel tonnetje rond worden;-)
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 sep 2011 18:43

ziggy :lol: sorry., vind het echt niet mooi, of beertje! :shock: dacht eerst dat het een soort van schuilnaam was dat vreemde mensen niet kunnen zien dat je kind daar zit, de naam stond nl op een luizenzak. Maar het was dus serieus zo :? Hoop echt dat ze er later geen problemen mee gaat krijgen....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 sep 2011 19:04

Zo hebben wij hier 2 blonde broertje die Ronaldo en Ronaldino heten :shock:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 sep 2011 19:54

Afschuwelijk!

Vandaag naar de verloskundige geweest. Vorige week liet dochterlief zich namelijk pardoes op mijn buik vallen en sindsdien veel pijnklachten in mijn lies, vooral met lopen. Volgens de verloskundige ws gewoon beurs van binnen en dat herstelt in de zwangerschap langzamer. Sinds de val had ik ook het idee dat de kleine uk verplaatst was en hij ligt inderdaad overdwars in mijn buik. Hopen dat zich dat binnen een paar weken herstelt. Bloeddruk weer lekker laag zoals altijd 90/50, maar mijn hb was voor mijn doen ook laag. Ik zat nl aan het begin van mn zwangerschap op 9, maar het was nu gedaald naar 6,6 :shock: Vandaag ook maar begonnen met floradix.

Maarre ik wacht trouwens met spanning op een bericht van ndw!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2011 20:25

Nou hier ook ajl, ik zit ook al in spanning te wachten op goed nieuws.

Maar joh wat balen dat het kindje dwars is gaan liggen en ook een pech dat de herstel van je lies ook langer duurt. Wowh van 9 naar 6. :shock: Dat is best wel veel. Bij mij was het 7,8 begin de zw. en een paar weken geleden 7,5.

Over namen, sommige namen vindt ik echt... :? Te zielig gewoon voor een kind.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 12 sep 2011 20:56

@ajl; hadden ze niet vaker tussendoor geprikt voor je HB? Hier zit ik nu ook te schommelen met een HB van net 6.

Namen tja... wij veranderen hier ook nog regelmatig. Echt frustrerend! :-)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 sep 2011 21:55

namen, tja, daar moeten we nu ook toch wel eens over na gaan denken. we weten nu wat het gaat worden, dus dat sluit alvast de helft van de keuzes uit ;)

vind het nu wel moeilijker, het moet ook een naam zijn met een mooie betekenis, en een beetje 'klinken' (t kan dan wel mooie betekenis hebben, maar als de naam zelf nou nooit gehoord word hier) en de naam moet ook nog een beetje passen bij Hannah. vind zelf dus niet zo leuk als de naam ook eindigt op a.
ken iemand met stel 5 kinderen waarvan er 4 namen op ijn eindigen 8)
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 13 sep 2011 06:54

@ ajl: overdwars? ai, das minder! hopelijk besluit 'ie snel weer goed te gaan liggen! en wat is je hb veel gezakt ja zeg.. hoeveel weken ben jij nu eigenlijk? gaat je verlof al snel in?

@ evelien: voor jou begint het ook al echt op te schieten, jij ook succes!

ik las laatst in een of ander tijdschrift van een stel dat hun zoon 'dodge' had genoemd, want dat vonden ze zo'n gave auto maar ze zouden nooit het geld hebben voor de aanschaf ervan, dan hadden ze toch een dodge in huis :roll:
ach ja, zoveel mensen zoveel smaken denk ik dan maar..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 sep 2011 07:18

@ juffiejuf Hb is inderdaad veel gezakt. De eerste keer hebben ze geprikt met 8 weken en nu met 30 weken. Ik zit normaliter erg hoog en ook rond de 30 weken zat ik de vorige keren op 7,8 ofzo.

@ vpk Ik moet nog 5 weken werken en ik merk dat ik er nu wel klaar mee ben. Heb sinds kort een enorm opgeblazen gevoel en wil eigenlijk wel dat het kind zakt, maar ja dat is nu natuurlijk ook niet mogelijk...haha. Ik heb hem gisteren maar eens toegesproken dat hij mocht draaien, maar hij heeft niet geluisterd. Volgens de vlk heeft hij nog 3 weken de tijd.

@ Jpc Twee namen die eindigen op een a valt toch nog wel mee? De e en de a zijn wel normale klinkers waar een naam mee eindigt. Al moet ik wel zeggen dat ik daarom nu ook geen naam wil die op een o eindigt.
En namen die op ijn eindigen, vind ik vaak ook wel erg leuk, zoals Willemijn, Karlijn ( vooral die laatste blijft bij mij wel echt favoriet)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 sep 2011 08:12

Heel even spuien.... hier gisteravond ineens last van acute diarree. :? Dus ik hoop dat ik nu nog niet hoef te bevallen.... :oops:

O ja dit is het kamertje:

Afbeelding

Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 sep 2011 08:17

leuk, gezellig kamertje evelien!

Evelien schreef:Heel even spuien.... hier gisteravond ineens last van acute diarree. :? Dus ik hoop dat ik nu nog niet hoef te bevallen.... :oops:

Dat had ik beide keren ook voordat ik moest bevallen. Dat kon volgens de vlk ook een natuurlijk mechanisme van het lichaam zijn om je darmen leeg te hebben vlak voor de persweeën. Dus wie weet :D

Terug naar “Archief”