Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 08 sep 2011 08:02

Da's wel een goeie idd, jamillah!

Nog even verder off-topic:

Bij de verjaardagen van de meesters en juffen gaat hier ook zo'n briefje rond. Daar doen we altijd aan mee, maar onze kids zijn dan bijna de enigsten die daarnaast op de dag zelf niet met nóg een cadeautje aankomen! Daar baal ik altijd van; je geeft geld voor een gezamenlijk cadeau, vaak iets wat op het verlanglijstje van de leerkracht staat, en dan wordt er nog zoveel meegenomen door anderen ... :cry:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 sep 2011 08:10

Ik vind het ook overdreven, al die cadeautjes. Het si echt opboksen tegen elkaar. Dat zie ik al zo duidelijk op het kdv, zaten er pas weer 2 enorme zakken vol met snoep en speelgoed in Jurians mandje. Het slechte speelgoed, zoals die jojo's die het niet doen, gaan hier de prullenbak in, en de snoepjes gaan in de snoeptrommel. Ik vind het allemaal zo overdreven. Nu heeft Jurian nog niet door dat hij 'alleen maar' op doosjes rozijntjes had getrakteerd (wel leuk verpakt ;) ), maar als ze ouder zijn willen ze vast meedoen met de hype.

Ikn denk dat kraamverzorgster veel cadeautjes krijgen, maar het gaat ook gewoon om het gebaar, dat we het hebben gewaardeerd dat ze er was. Al hebben wij ook aan de kraamverzorgster bij Jurian een bloemetje gegeven, terwijl ik blij was dat ze ging ;) Maar het hoeft ook niet meteen groot, niet een bos bloemen + een bon + een pakketje ofzo, dat vind ik weer overdreven, maar een kleinigheidje om je waardering te laten zien vind ik mooi.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 sep 2011 08:20

Ik sta echt met mn oren te klapperen. Ik had er nog nooit over nagedacht dat je de juf, die toch net als iedereen gewoon haar werk doet, nog aan het einde van het jaar een cadeau moet geven. De kraamhulp idem dito. Ik was toch altijd blij dat ze na een week niet meer kwam, ondanks dat wij de laatste keer een prima kraamhulp hadden.

@ missf Ben het helemaal met je eens. Op het kdv wordt inderdaad ook enorm tegen elkaar opgebokst, helemaal door allemaal moeders met een enorm knutselgen die heel internet afstruinen. Zoonlief heeft het gelukkig ook niet zo door. Gelukkig zijn er een paar moeders die er ook niet aan meedoen. Pas kreeg zoonlief een ontbijtkoektraktatie. Hij was enorm blij en zei onderweg in de auto 'was echt lekker, bofte ik even'.

@ Galateia dan is je zus ongeveer gelijktijdig met mij uitgerekend. Dat gevoel van continue zwanger zijn herken ik wel een beetje. Ik ben de afgelopen paar jaar voor mijn gevoel ook continue zwanger of net bevallen.

Hier gaat alles nog goed, alleen wel veel last van mijn lies met lopen. Gelukkig slaap ik wel redelijk tot goed. Nu vind ik dat ook wel een van de belangrijkste dingen, omdat ik echt slecht tegen weinig slaap kan.

Ben benieuwd hoe het met vpk en ndw gaat. Zou er al nieuws zijn?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 sep 2011 08:47

Yess 37 weken. ::)) .

Sjonge dat ken ik echt niet hoor dat juffen en meesters spulletjes kregen/krijgen. Zelfs niet eens met een verjaardag.
Is dat van de afgelopen jaren ofzo? Op de psz wordt het ook steeds gekker als er een kindje jarig is. Echt gewoon bizar. Complete kado's die ze de kinderen geven. :shock:

Hier vannacht eindelijk goed geslapen.

@Ajl, wat vervelend van je liezen. Nog even geduld. Heb je er na die tijd ook nog last van als je bevallen bent?

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 sep 2011 08:55

Hier nog geen nieuws. Het gaat op zich nog prima, al wordt ik het wachten wel zat.
Nou, mag je gaan bevallen Evelien! Dat dacht ik toen ook heel optimistich, maarja... ik ben inmiddels 4 weken verder. :? Ik hoop dat dat jou niet gaat gebeuren.
Vervelend Ajl, dat je last van je lies hebt. Ik heb het alleen 's nachts weleens En heerlijk dat je nog goed slaapt. Hier ging het vannacht gelukkig ook redelijk. Ik heb van de VK de tip gekregen om een paracetamol te nemen voordat ik ga slapen (niet voor de pijn, maar voor het slapen). Het lijkt toch wel te werken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 sep 2011 09:31

Fijn evelien, nu mag je thuis bevallen!

Evelien schreef:@Ajl, wat vervelend van je liezen. Nog even geduld. Heb je er na die tijd ook nog last van als je bevallen bent?

Vorige keren heb ik er geen last van gehad. Afgelopen zondag liet C. zich hard op mijn buik vallen en dat deed wel behoorlijk zeer, dus misschien is het daardoor verschoven ofzo? Uk bewoog net wel met zijn hoofd en ik voelde echt precies op die plek een pijnscheut, hoop dat het snel overgaat.

Jammer ndw dat je nog niet bevallen bent. Veel sterkte ermee!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 08 sep 2011 10:10

Bij ons is gevraagd vooral GEEN cadeautjes te geven aan het einde van het schooljaar. Er wordt eenmaal per jaar een juffendag georganiseerd en dat is vooral een gezellige dag voor de kids en de kindjes mogen een cadeautje geven (liefst zelfgemaakt), maar meestal moeten we een euro geven aan de klassemoeder en die zorgt voor een bon of iets wat de juffen erg leuk vinden. En het is inderdaad geen verplichting.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 08 sep 2011 12:58

Ik vind het wel leuk om met de kinderen iets te maken voor de juf/meester. Zelfgebakken koekjes, zelfgemaakte jam iets in die aard. Of inderdaad een tekening, iets van strijkkraaltjes. Dan kunnen de kinderen toch iets geven, maar 't kost bijna niets. En al die zeep en chocola...'t is nog erg afgezaagd ook.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 sep 2011 18:52

vpk schreef:
ik denk niet dat ze daar al aan beginnen, aangezien vrijdag pas de uitgerekende datum is. en er hangt in de wachtkamer bij de vk een briefje dat ze, om verwarring te voorkomen, de afspraak hebben gemaakt niet te strippen voor 41wk2dg.. en ik geloof dat het ook pas kan als je baarmoedermond al aan het verweken is en als je verder nog niets voelt vraag ik me af of dat al wel het geval is... :

Ze hebben niets te willen. Je hebt er het recht op vanaf 40 weken. Er zijn praktijken die het al eerder doen maar dat is sporadisch. Maar een verloskundige mag dat helemaal niet zelf beslissen. Het is jouw lichaam. En als je baarmoeder er niet klaar voor is, is hij er niet klaar voor. Dus hooguit even buikpijn door het 'voelen'. Gewoon eisen hoor!
(net als dat ze hier mensen ontzettend lang laten lopen, je hebt het recht om met 41 weken doorverwezen te worden zodat ze de boel aan de gang brengen)

ps. Je baar moedermond kan al wel een erg zacht zijn terwijl je er niets van merkt. Er zijn er die al 5 cm ontsluiting hebben voor dat ze doorhebben dat er wat aan de hand is. (hoop ik deze keer ook op :-oo )
Time flies when you have none!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 sep 2011 19:24

Ja, hier wilde ze mij wel eerder doorverwijzen naar het ziekenhuis, maar dat doet het ziekenhuis gewoon niet (iig niet om een grote baby). Die hebben de grens van 41wk+3dgn staan. Dus voor mij a.s. maandag. Ik hoop dat ik dan al gewoon heerlijk in m'n kraambed lig.

Vandaag ging VK kijken of ik al ontsluiting had... ik had ook wel van 5 cm gedroomd, maar moest het doen met een halve cm. Dus m'n geduld is weer even op de proef gesteld. Dat valt af en toe zwaar... ik hoop dat ik morgen een betere dag heb. #-o

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 sep 2011 20:08

NDW, halve centimeter is niet verkeerd hoor, zeker bij een eerste niet volgens mij.
Dan zit alles meestal nog potdicht.
Ik had bij de derde al we drie cm ontsluiting (met 37 weken) toen ik ingeleid werd, maar dat komt bij volgende zwangerschappen veel meer voor.
Succes iig met de laatste loodjes.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 sep 2011 20:48

Sterretje schreef:Ze hebben niets te willen. Je hebt er het recht op vanaf 40 weken. Er zijn praktijken die het al eerder doen maar dat is sporadisch. Maar een verloskundige mag dat helemaal niet zelf beslissen.

is dat zo? dat wist ik niet. dacht gewoon dat ze daar per vk afspraken over maakten.. nou ja, de volgende afspraak die ik heb staan is pas volgende week donderdag en dan ben ik 40+6. ik hoop echt van harte dat de kleine er dan allang is natuurlijk, maar is dat niet het geval dan moet ze ook maar eens even kijken ja.

nou ndw, het begin is er dan in elk geval :wink:
hoop echt voor je dat het nu snel doorzet!

evelien: mooie mijlpaal he? misschien ben je ons nog wel voor! gaat het allemaal nog een beetje?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 08 sep 2011 21:11

onze eerste kv gaven we een polsteller cadeau. die had ze nl niet en die was toen 3 euro ongeveer. ze was er heel blij mee!

alle zwangeren succes....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 sep 2011 21:23

Gefeliciteerd met deze mijlpaal Evelien!

Hier hebben we beide keren zowel de kraamverzorgende als de verloskundige een cadeautje gegeven (bloemen en een zelfgebakken boterkoek) Ze hadden hun werk meer dan goed gedaan, en ik vond het fijn om mijn waardering te laten blijken.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 08 sep 2011 21:35

NdW schreef:Ja, hier wilde ze mij wel eerder doorverwijzen naar het ziekenhuis, maar dat doet het ziekenhuis gewoon niet (iig niet om een grote baby). Die hebben de grens van 41wk+3dgn staan. Dus voor mij a.s. maandag. Ik hoop dat ik dan al gewoon heerlijk in m'n kraambed lig.

Vandaag ging VK kijken of ik al ontsluiting had... ik had ook wel van 5 cm gedroomd, maar moest het doen met een halve cm. Dus m'n geduld is weer even op de proef gesteld. Dat valt af en toe zwaar... ik hoop dat ik morgen een betere dag heb. #-o

ze hebben bij mij bij 40 weken gevoelt toen was alles stug en dicht, en bij 41 weken weer gevoelt, toen was het verweekt en had ik bijna 2 cm, en ik heb er niks van gevoelt, toen hebben ze me de volgend dag ingeleid.

strippen mag gewoon eerder hoor, als je maar een beetje ontsluiting hebt , lijkt mij een rare onzin regel. overigens wilde ik niet gestript worden, ik heb het bijnr 1 gedaan, en ik vondt het a erg verevelend en b heb ik nog altijd het idee dat ik daar de lange bevalling aan te danken had, baby en lichaam waren er gewoon niet klaar voor

Terug naar “Archief”