Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor LauraC » 08 sep 2011 19:03

Yup...alles is duur in de UK ;) (Moest trouwens gulden zijn...even vergeten om te rekenen :lol: ...overigens geen karnemelk te koop hier!).
Gelukkig haalt M 's nachts nooit stunten uit. Ik kan vanaf het moment dat hij slaapt gaan stofzuigen oid, hij wordt niet wakker. En alleen als hij ziek is, en dan nog bij hoge uitzondering, slaapt hij gewoon het klokje rond minimaal. Op het moment dan he ;)
Heb besloten om 20 minuten leuk met hem te eten en daarna gewoon mijn eigen ding te doen in de keuken. Zijn probleem is namelijk dat hij teveel praat tijdens het eten dus er komt niks in. Misschien dat als hij zijn 'publiek' kwijt is, hij gewoon lekker gaat eten 8-[

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 08 sep 2011 19:44

Ik hoop volgende week op de 4 kids van mijn zus te passen. Heb hun aangeboden dat ze maar eens 2 daagjes samen weg 'moeten'...
Ik ga 's avonds na het eten wel naar hun huis, leg daar de kids op bed en ga daar zelf 1 nachtje slapen. Manlief blijft dan thuis bij onze eigen kids. Zij voelde zich ook heel bezwaard (4 kids, de oudste 6 jaar) maar wat zijn nou 2 daagjes? Dat vind ik geen probleen hoor, komt vast goed. De tweede dag is mijn man ook vrij dus maken we er samen een gezellige dag van.

Maar om het zelf te vragen bij een ander vind ik nogal wat... Eigenlijk vind ik mijn moeder ook de enige echte goede, betrouwbare oppas voor de kids. Zussen en (schoon)zussen zijn in onze situatie toch mensen die ze af en toe eens zien maar verder niet echt vertrouwd zijn. Maar mijn moeder heeft ook nogal haar eigen leven (ouders, werk, thuiswonende kinderen, vrijwilligerswerk, kerkenwerk, zorg voor buren enz enz enz) dat zij er ook echt niet altijd op zit te wachten om op te passen. Voor 'noodzakelijke' dingen staat ze altijd klaar hoor!! Maar ze heeft inmiddels ook 21 kleinkinderen in eigen woonplaats...

Ergens lijkt mij het ook wel goed om er eens samen uit te gaan. Lekker rustig uiteten, wandelen, kletsen, niet op tijden/slaapjes letten, uitslapen enz.
Misschien ga ik het er toch eens met mn moeder over hebben (twijfel, twijfel).
Wel leuk alle reacties hier, bedankt!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 sep 2011 20:11

grinnik, jij past wel op de kinderen van je zus, maar ze mag niet op die van jou passen :-oo :wink: .

Herken het wel hoor, vind het ook lastig om iemand op de jongens te laten passen, doe het wel, maar ben altijd blij als ik ze weer heelhuids terug zie :oops: .
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 08 sep 2011 20:40

Galateia schreef:Wie heeft tips? Zoonlief stopt de laatste tijd alles in zijn mond. Vingers, rand van zijn jas, het boek dat hij vasthoudt. Niet om op te eten, hoor, voordat jullie gekke dingen gaan denken. Maar gewoon. Hij stopt steeds iets in zijn mond. Zonder dat hij het doorheeft. Echt zoals kleine kindjes dingen in hun mond stoppen om te ontdekken, daar lijkt het op.

Maar wat te doen? Ik word er een beetje moe van om te zeggen 'niet in je mond stoppen' of 'hey, wat doet die jas daar?'. Ik probeer er wel zo positief mogelijk mee om te gaan, het gaat ook niet express, ofzo. Maar alles wat hij vast heeft gaat richting mond en anders zit er wel een vingertopje in. Misschien ben ik ook een beetje bang dat het nagelbijten gaat worden, ofzo. We kunnen ook geen reden aanwijzen, waarom hij het doet.

Wie heeft zoiets weleens gehad en wat zou ik kunnen doen om het een beetje af te leren?

Onze zoon is acht en doet het nog steeds. Hij loopt langs het legokastje de trap op. Pakt een legosteentje, stopt het in zijn mond. Komt bij de badkamer om zijn tanden te poetsen, legt het legosteentje op de badrand. Enzovoorts. Ik vind door het hele huis van allerlei dingentjes. Stopt ook rustig memoriekaartjes in zijn mond en is hoogst verbaasd als wij daar over mopperen. Hij merkt het zelf niet eens. Maar hij duimt niet en bijt geen nagels. Wat het is, ik weet het niet. En wat je eraan moet doen nog minder...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 08 sep 2011 20:43

Sterretje schreef:Verder is ze echt in een verkleedfase. Herkennen jullie dat? Als ik niet oplet kleed ze zich compleet om (inclusief nieuw ondergoed!!!) en wil ze zelfs andere knipjes e.d. in. En als ik niets zeg dan kleed ze zich het liefst tot haar onderboekje uit en speelt ze zo in haar 'tent'.

Dat heeft onze dochter ook een tijdje gehad. Het leukst vond ze het om te ruilen van kleding met haar broertje. Geen gezicht! Vooral het broertje met een rokje/legging/haarspeldjes. Reuze plezier hadden ze dan.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 sep 2011 20:57

ja, als er tips zijn voor galateia houd ik me ook aanbevolen! dochterlief stopt ook alles in haar mond. duimt daarnaast en bijt ook nagels. en elke keer bijt ze ze in het leven en komt ze bij me: auw nagel, mama met schaartje doen. en dan belooft ze plechtig er niet meer op te bijten (dit duurt echter 2 seconden, dan is ze het weer vergeten). en inderdaad ook allemaal afgekauwde randjes aan boekjes en kaartjes en keukenspulletjes die allemaal ingedeukt zijn met haar tandafdrukken erin... heel vervelend...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 sep 2011 21:14

Weggaan zonder kids gebeurt hier zelden, hooguit voor een avondje waarbij ze echt niet meekunnen. Timon heeft 1 keer een paar nachtjes gelogeerd, en ik vond het verschrikkelijk. Nu gaat hij pas weer als hij er zelf om gaat vragen ;) Ik heb trouwens ook niet het gevoel dat wij uitstapjes nodig hebben om aan onze relatie te werken, er zijn in het gewone dagelijkse leven ook al zat samen-momentjes (zolang de kids nog vroeg naar bed gaan ;))

Over brood eten: als ik geen geduld meer heb, ga ik gewoon alvast wat opruimen en laat de kids nog aan tafel zitten. Vaak eten ze dan beter dan wanneer ik erbij ben.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 sep 2011 21:25

vpk schreef:ja, als er tips zijn voor galateia houd ik me ook aanbevolen! dochterlief stopt ook alles in haar mond. duimt daarnaast en bijt ook nagels. en elke keer bijt ze ze in het leven en komt ze bij me: auw nagel, mama met schaartje doen. en dan belooft ze plechtig er niet meer op te bijten (dit duurt echter 2 seconden, dan is ze het weer vergeten). en inderdaad ook allemaal afgekauwde randjes aan boekjes en kaartjes en keukenspulletjes die allemaal ingedeukt zijn met haar tandafdrukken erin... heel vervelend...

Vind het stiekem toch wel fijn dat M niet de enige is :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 sep 2011 21:27

hier twee kids, eentje die nooit wat in de mond heeft gestopt en de jongste stopt alels in de mond! peuken en ga maar door, steentjes... soms zit hij te smakken en kwijlen dat ik denk, wat heeft hij dan... kijk ik in zijn mond, een steentje :roll:

en juist wat hij moet eten, wil hij niet :roll:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 sep 2011 09:35

Eet Marijn nog helemaal niet ppm?

Hier deed de oudste ook alles in de mond. Hij heeft complete boeken verslonden. Onze dochter deed het nooit en zit sinds kort in de orale fase en moet ik alles uit haar mond vissen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 sep 2011 10:43

paprikameisje2 schreef:hier twee kids, eentje die nooit wat in de mond heeft gestopt en de jongste stopt alels in de mond! peuken en ga maar door, steentjes... soms zit hij te smakken en kwijlen dat ik denk, wat heeft hij dan... kijk ik in zijn mond, een steentje :roll:

en juist wat hij moet eten, wil hij niet :roll:

Vervelend is dat slecht eten! een vriendin haar dochtertje is 4 en die heeft nog nooit normaal gegeten niemand snapt ook eigenlijk waar ze van groeit

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 sep 2011 11:13

liefie schreef:
Vervelend is dat slecht eten! een vriendin haar dochtertje is 4 en die heeft nog nooit normaal gegeten niemand snapt ook eigenlijk waar ze van groeit

Da's het gekke juist, vind ik, ze groeien gewoon door! Ons dochtertje van drie eet echt súper weinig warm eten. Zelfs als we patat eten eet ze liever een broodje met pasta :shock: Ze eet geregeld 's avonds weinig tot niets, of alleen een appel ofzo. En toch groeit ze lekker door. :roll:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 sep 2011 11:35

@Merisja Ja daar staan wij ook nog steeds van te kijken maar gelukkig maar dat ze gewoon groeien de kinderarts zegt ook ze neemt gewoon net genoeg om toch te groeien (al is ze niet echt heel zwaar maar ook niet super dun)
Ze eet trouwens ook amper koek,snoep,friet,pannenkoeken vaak 1 hapje en dan is het weer genoeg...
Sterkte ermee want het valt niet altijd mee begrijp ik wel.

Weet iemand dat of er ook slaapzakken zijn van een soort pyjama stof? Nina heeft wel 1 slaapzak maar dat lijkt wel een soort dekbed en dat is niet handig omdat ze op haar buik slaapt. Maar vannacht was ik ze ''kwijt'' ze huilde en ik ging kijken maar ze lag niet op haar plekje onder in haar bedje (ik doe alles in het donker) ik voelde ik het bedje en ze lag helemaal bovenin bed en dan ook nog overdwars :lol:
Nu wil ik een slaapzak aandoen en dan de onderkant onder het matrasje stoppen (of is dat echt geen goed idee? :oops: ) Ze gaat elke keer helemaal naar boven toe.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 09 sep 2011 12:13

Slaapzakje vast stoppen is echt gevaarlijk, niet doen!
De Safe-T-sleep is echt een super oplossing! (Even googelen. Staan ook fimpjes).
Sowieso een ideaal ding. Ons zoontje ging er veel rustiger van slapen. En hij sliep altijd best slecht doordat hij gelijk ging 'staan'. In de safe-t-sleep gaf hij zich zo weer over aan de slaap. Je kunt ook alleen de zijflappen gebruiken, dan kunnen ze wel gewoon op de zij liggen, draaien. Toen hij wat ouder werd vond ik het wel fijn om hem wat meer 'vrijheid' te geven. Maar ze blijven wel lekker op de plek, ook lekker warm (in de winter).
Tot nu toen gebruikte ik hem nog op vakanties, bij mn moeder enz. Ze kunnen dan gewoon in een groot bed slapen. Geen gesleep met campingbedjes enz.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 09 sep 2011 12:30

Liefie, waarom wil je niet dat Nina het hele bedje doorgaat?
Bedoel je trouwens slaapzakken van rekbare stof (tricot)? Ik heb er wel een paar van, maar die zijn in gebruik.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”