Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor MissF » 01 sep 2011 15:34

Tja, ik was van plan om elke paar dagen een voeding af te bouwen, maar na 2 dagen was ik het opeens zo zat, dat ik gewoon meteen ben gestopt, en alleen nog maar flesjes heb gegeven. Maar je heoft Manoel zeker geen flesjes meer te geven i.p.v. borstvoeding of wel?
Ik heb wel last van stuwing gehad, en als het niet meer ging heb ik het even leeggekolfd, ook toen ik een borstontsteking had. Nu ben ik al een week ofzo 'leeg', al doet de linkerkant vandaag opeens weer pijn, dus maar weer in de gaten houden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 sep 2011 13:01

Hier zijn we -na ruim 20 maanden bv- vorige week ook gestopt! Ik moet af en toe nog even slikken als ik besef dat het nu echt voorbij is, maar het heeft ook voordelen natuurlijk!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 sep 2011 13:07

nou tjonge, echt petje af voor je hoor, dat je zo lang zelf hebt gevoed! =D>
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 sep 2011 09:19

super sophie!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 sep 2011 12:15

Wat ik me wel afvraag is het volgende; nu ik gestopt ben, heb ik veeeel meer last van klachten m.b.t. m'n bekken. Toen dochterlief net geboren was, voelde ik het met de week opknappen. Toen na een maand of 10, 11 de menstruatie weer op gang kwam, kreeg ik rond die tijd steeds meer klachten, maar nu ik gestopt ben, is het rond de menstruatie nog vele malen heviger dan ervoor. Daar baal ik eigenlijk behoorlijk van :( . Herkennen jullie dit zelf of uit je omgeving?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 sep 2011 12:46

ik heb er ook altijd erg last van rond de menstruatie :(

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 sep 2011 13:30

En weet je nog van je andere jongens hoe het ging toen je stopte met de bv? Want nu geef je toch nog? Of ben je aan het afbouwen inmiddels?

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 08 sep 2011 13:50

Hebben jullie gisteravond op het achtuurjournaal dat stukje gezien over lang voeden? Ik vind dat toch echt een apart gezicht, hoor, een kind van vijf aan de borst...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 sep 2011 13:52

Zo hallo zeg, daar moet je ook niet aan denken! Arm kind! Als je nou ergens leeft, waar voedsel schaars is enzo, dan kan ik me er alles bij voorstellen, maar... waarom zou je dat nou toch doen?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 08 sep 2011 13:57

Hoewel ik -volgens de meesten van jullie waarschijnlijk- ook lang gevoed heb en dat heerlijk vond, vind ik 5 jaar toch echt wel té lang -buitengewone omstandigheden daargelaten natuurlijk. En zeker om dat dan te gaan showen aan de buitenwereld :-k . Nee, dat zou ik zelf echt nooit doen. Het laatste jaar heb ik alleen zichtbaar voor m'n eigen gezin gevoed en dat voelde prima ...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 sep 2011 14:58

Mijn schoonmoeder vertelde het ja, dat ze het had gezien, maar ze wist niet meer welk programma. Maar ik kan het dus terugkijken :D
In landen waar voedsel schaars is, gaat 5 jaar lang borstvoeding geven ook niet, want als je zelf te weinig eet, maak je ook te weinig aan, maar je hoeft natuurlijk wel alleen je eigen mond te voeden, dat scheelt wel weer
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 sep 2011 15:25

je kan ook even kijken op youtube, en dan 'tiet zat'.

Tja, ik ben het zelf niet van plan om zo lang te voeden, maar vind dat iedereen vooral moet doen waar zij (in dit geval) zich prettig bij voelt/voelen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 sep 2011 16:36

Ik heb het ook even terug gekeken maar zat wel even met grote ogen te kijken ik vind het een soort van erg onnatuurlijk.
Maar goed dat is voor iedereen persoonlijk.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 sep 2011 18:56

cornelia77 schreef:Hebben jullie gisteravond op het achtuurjournaal dat stukje gezien over lang voeden? Ik vind dat toch echt een apart gezicht, hoor, een kind van vijf aan de borst...

Haha, ik hoorde het van mijn schoonmoeder dus heb het even teruggekeken. Echt beetje overdreven. (en als alles echt zo slecht is, moet je als moeder ook ultragezond eten anders krijgen de kids het nog binnen.)

Ik zie me straks al zitten, baby aan de ene kant, dochterlief -dan 3- de andere ](*,)
Iedereen moet het zelf weten hoor maar ik had zoiets van.. tot 2 jaar. Ze stopte er alleen zelf mee na 1 jaar en 9 maanden want het was 'bah'. En ik voedde haar vanaf een jaar nooit meer in het openbaar en die 2 a 3 keer per dag dat ze nog kreeg, kreeg ze liggend in bed.

Ze vindt mijn borsten nu erg interessant. Want straks gaat de baby er uit drinken. Ze vraagt steeds of ze dan ook een slokje mag :D
Time flies when you have none!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 08 sep 2011 21:15

ik ben vorige week 2 sept na 21 maanden ermee gestopt. alhoewel ik gisteravond weer 1 slokje heb gegeven, het bleef eruit komen. met de hand eruit gemasseerd en dmv beker aan zoonlief gekeken.
dat gezicht wat hij erbij had, :o zo verbaasd dat DAT nou in die beker zat. maar nu is het echt genoeg...

Terug naar “Archief”