Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Galateia » 07 sep 2011 20:17

Huh, moesten we de juf een cadeautje geven voor de zomervakantie? Soms denk ik echt, dat ik een sociaal gen mis in mijn systeem 8)

Met alle liefde gun ik iedereen cadeautjes, hoor. Geen probleem. Alleen vond ik het wel apart dat aan het einde van vorig schooljaar al die mama's met cadeau's bij de juf stonden.

Haha. Ik ben echt een beetje mislukt, soms :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 sep 2011 20:25

Nog een paar opties voor ajl :wink: : Vincent, Victor, Ralph, Wouter, Walter ...

En wat betreft het cadeau voor de kraamverzorgende: hier kregen ze ook altijd iets; meestal óf wat lekkers (chocolaatjes, zo'n blik snoep (bij een snoepwinkeltje vandaan) óf een bos bloemen, óf een lekker geurtje. En natuurlijk een foto en een geboortekaartje, maar dat hoort er sowieso bij vind ik. Meestal kostte het cadeautje maximaal € 7,50, want tenslotte betaal je haar verder nog een salaris en moet het een aardigheidje blijven.

Hier is het ook een ongeschreven regel dat kinderen aan het eind van het schooljaar wat voor de meester of juf meenemen. Voor mij is het altijd een sport om zo goedkoop mogelijk (rond de euro) wat te verzinnen om de kids te laten geven. Dat wordt dan óf iets wat door de kinderen zelf gemaakt is en leuk is ingepakt, óf iets vanuit onze eigen tuin (bloemen, groente, fruit) en anders iets wat ik zelf gefröbeld heb. De laatste keer hebben de jongens een hele leuke stoffen bloem gegeven met een speldje eraan, om als broche te gebruiken. Ik zie de juf er regelmatig mee lopen :mrgreen: en hij heeft mij nog geen 50 cent gekost (+een uurtje tijd :wink: ). En als ze een potje jam geven, ziet dat er heel leuk uit met een lapje om het deksel, een leuk lintje erom, mooi etiketje erop, cellofaantje eromheen!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 sep 2011 20:26

:mrgreen: Galateia. Denk dat het tegenwoordig wel wat anders is dan vroeger hoor ;) Ik kan me niet herinneren dat mijn juffen ooit een cadeau kregen. Maar toen ik op school werkte, moest ik voor de zomervakantie aan mijn man vragen of hij me met de auto op kon halen ivm alle cadeaus. Ik houd het simpel met wat zelfgebakken koekjes leuk ingepakt.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 sep 2011 20:31

Ik weet niet anders van vroeger. Mijn moeder plukte altijd een mooie bos bloemen in de tuin en die namen we dan mee op de laatste schooldag. 'k Heb wel het idee dat de cadeaus veel groter/duurder geworden zijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2011 21:59

tja... ik als juf vind een beloning totaal overbodig, omdat het je plicht is om goed je werk te doen. Idem met de kraamverzorgster, maar toen ze een dag kwam, onbetaald, vond ik wel dat ik dat wel zelf kon 'betalen' immers voor wat hoort wat, ondanks dat het haar initiatief was.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2011 22:01

overigens.. te belachelijk.. al die onzin.. de grootste zooi komt van de action.. ik heb mijn huis al vol met prut en prullaria dus beland in de prullebak!!
tijdschriften lees ik via via, dus ook niks aan, chocola eet ik niet.. dus gaat ook of in de prullebak.. jah sorry, om mij heen veel mensen die het wel lusten maar waar het niet goed voro is, en soms moet het voor mijn eigen buien zo snel mogelijk weg, anders vergeef ik het aan willekeurige mensen, zoals de postbode oid!

Kortom.. stom met die onzin.. boycot het maar!! ik dank ervoor om het te doen, alleen zal onze uk dan wel alleen staan. Dan zal het wel een kleurplaat worden, leuk ingepakt!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 sep 2011 22:02

Hahaha, arme juffen, enzo. Wat moet je met al die spullen (mag ik zeggen 'troep'?)?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2011 22:03

Galateia schreef:Hahaha, arme juffen, enzo. Wat moet je met al die spullen (mag ik zeggen 'troep'?)?

idd.. ze jagen me op komsten, we moeten namelijk per klikolediging betalen! en niet weinig!

sorry.. mods, tis off topic

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 sep 2011 22:05

paprikameisje2 schreef:overigens.. te belachelijk.. al die onzin.. de grootste zooi komt van de action.. ik heb mijn huis al vol met prut en prullaria dus beland in de prullebak!!
tijdschriften lees ik via via, dus ook niks aan, chocola eet ik niet.. dus gaat ook of in de prullebak.. jah sorry, om mij heen veel mensen die het wel lusten maar waar het niet goed voro is, en soms moet het voor mijn eigen buien zo snel mogelijk weg, anders vergeef ik het aan willekeurige mensen, zoals de postbode oid!

Kortom.. stom met die onzin.. boycot het maar!! ik dank ervoor om het te doen, alleen zal onze uk dan wel alleen staan. Dan zal het wel een kleurplaat worden, leuk ingepakt!

Een reactie naar mijn hart, en ik ben geeneens basisschooljuf :mrgreen:

Echt. Ik vind het heel leuk als zoonlief een tekening maakt. Lintje erom, bedankt juf, doei, fijne vakantie. Dan valt hij niet buiten de boot. Maar ik zag dus voor de vakantie kindjes met hele complete zelfgemaakte kettingen en hele pakketten cadeaus's voorbij lopen en ik vroeg me serieus af, of de juf jarig was (en dat heb ik ook aan haar gevraagd: ben je jarig? :oops: ). Wat een gedoe. Hahaha, denkt men nou echt, dat die juf met die ketting rond gaat lopen?!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 sep 2011 22:05

paprikameisje2 schreef:idd.. ze jagen me op komsten, we moeten namelijk per klikolediging betalen! en niet weinig!

sorry.. mods, tis off topic

Dan gaan we voor de tekening. Oud papier is toch gratis? 8)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 07 sep 2011 22:07

Ik nam vroeger altijd een (zelfgemaakt) kadootje mee voor de juf. Een door de kids gemaakt iets, blijft het leukst.
Natuurlijk is het gewoon hun werk, maar een stukje waardering is toch heerlijk om te ontvangen?! Ik waardeer het echt! Het gaat niet om wat het is, maar wel het gebaar.
En omdat ik waarschijnlijk ontzettend dankbaar zal zijn dat er een kraamverzorgster is die alles voor je doet, zal ik haar echt wel laten weten dat ik dat heb gewaardeerd. Hoewel dat echt niet groots hoeft te zijn.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2011 22:07

Galateia schreef:
Dan gaan we voor de tekening. Oud papier is toch gratis? 8)

:lol:

nu maar weer over tot de kraamverzorgsters.... spuugdoekjes.. speentjes, en zwangeschapskwaaltjest:):)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 07 sep 2011 22:12

Wat een idee PPM, ik geef haar een spuugdoekje. :mrgreen: Als ze ook walgt van al die kadootjes heeft ze gelijk iets wat ze kan gebruiken...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 sep 2011 22:36

Ach, cadeautjes zijn altijd leuk. Maar soms denk ik wel eens: zou je het zelf willen krijgen?!

Mijn zus moet nog 9 weken en een paar dagen en ze gaat er mee stoppen. Met werken dan, he. Ze tobt al weer weken met haar bloeddruk, mag niks meer tillen en wil vooral nooit meer zwanger zijn. Ze is al 2 jaar zwanger (4-5 maanden na de bevalling was ze per ongeluk weer zwanger :wink: ). Dit kind gaat eruit en dan is het wel mooi geweest :mrgreen:

Dus hoppa, laat dat neefje maar snel komen - nou ja, over een paar weken dan, he.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 08 sep 2011 06:34

Ik was groepsouder en heb de hele meute ouders een briefje gestuurd, dat het absoluut niet verplicht was om mee te doen als eerste.. Maar om in plaats van gekke prullaria een kleine donatie te doen. Toen heb ik een paar leuke potjes met plantjes gekocht voor in dr nieuwe huisje. En een gieter met in krijt de namen van de kids en de tekst: PLantjes lusten water.. (omdat ze dr planten in het klaslokaal halverwege het jaar al dood had :mrgreen: )

Terug naar “Archief”