Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor MissF » 06 sep 2011 20:36

Wat lief Lammetje! En wat klein nog :D Dan zie ik wel dat Frederiek ouder is.
Ziet er heerlijk uit in die doek. Ik ben er zelf niet zo van, maar heb tijdens de vakantie heel veel gewandeld met Frederiek in de draagzak van Chicco. het was maar als test, hij was niet zo duur, dus heb ik hem maar gekocht. maar ik vond het ideaal. Jurian in de buggy, zij in de draagzak. Voor in huis is het niks, maar met wandelen, zeker op plekken waar de wagen niet had kunnen komen, was het heerlijk vond ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 sep 2011 21:00

lammetje: prachtig kroost!! :) Wat is S toch groot zeg! en wat een mooi meiske! en E, ook al weer drie!! weet nog dat je het vertelde dat je net zwanger was en ik net bevallen was :lol: En de kleine bink! wat een pracht ventje!!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 sep 2011 21:05

Wat een mooie foto`s lammetje, leuk je kindjes weer eens te zien!! :D

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 sep 2011 13:30

Gaan jullie als stel wel eens ZONDER kids weg? Een avondje, een dagje? Of wel eens 2 daagjes ofzo?
Hoe doen jullie dat??? Hoe vinden jullie dat? Kun je er van genieten? En hoe gaan de kids daar mee om?

En wanneer je dat NIET doet; mis je dat dan ook? Hoe vind je het om dat niet te doen?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 sep 2011 13:41

toen onze dochter 7 maanden oud was zijn wij (samen met een hele groep vrienden) een week op wintersport geweest. Toen vond ik het heerlijk. omdat je de hele dag bezig bent en 's avonds het gezellig hebt met je vrienden ging de week snel om. maar ook gewoon om een weekje niets te hóeven...
maar ik denk niet dat we weer een week zonder haar weg zouden gaan. je hebt, nu ze ruim 2 is gewoon zo'n andere band met haar. danzou ik denk ik nog hoogstens één of twee nachtjes gaan, maar daar is voorlopig toch geen sprake van.
een avondje gaan we wel eens samen weg ja, naar een feestje oid en dat zij dan bij de oppas thuis blijft. in het geval van een bruiloft dat het laat werd is ze ook wel eens uit logeren geweest. je kunt haar nu eenmaal gewoon niet overal mee naar toe nemen.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 07 sep 2011 14:54

Wij zijn afgelopen zomer 3 dagen samen weg geweest, maar mn dochter is 10 maand. Ik/wij vond(en) het heerlijk, mn dochter heeft erg genoten bij opa en oma en hun genoten weer van hun kleindochter, dus echt een win-win-win situatie :-). Dat houden we er wel in!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 sep 2011 15:09

Al voor we trouwden hebben we al afgesproken dat we elk jaar samen een weekendje weg gaan, hoeveel kinderen we eventueel ook zouden hebben. En tot nu toe houden we dat goed vol :) Al is het binnenkort voor het eerst sinds we 2 kinderen hebben. Altijd rond onze trouwdag. Ik vind het heel erg belangrijk, naast mijn kinderen zijn we ook gewoon partners, en kinderen slokken zo veel tijd en energie op, en zij hebben wel stabiele ouders nodig, en wij kunnen dat beter zijn als we af en toe wat tijd voor elkaar hebben.
Vorige week zijn we ook een avondje weggeweest, maar dat doen we eigenlijk (te) weinig. NMaar we hebben dan ook wel hele fijne oppassers, op avonden mijn broertje of zusje, en dat weekend mijn ouders, ik zou geen betere oppas weten :D Ik verlang wel weer naar mijn kind(eren) als we weg zijn, maar geniet er ook volop van om lekker samen te zijn, even niet denken aan luiers, flesjes e.d.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 sep 2011 15:18

Ik vind het dragen niet warm, al is niek zelf wel snel heel warm, hij heeft er in de doek geen last van.
Wij vinden Niek ook het meest op Sarah lijken, al denk ik dat hij nog het meest op zn papa lijkt van alle 3 de kinderen.

Wij willen overigens ook ieder jaar een keer samen weg incl een nachtje. Maar afgelopen jaar hebben we het niet gedaan, toen we vakantie hadden was het hotel vol waar we heen wilde dus hebben we het uitgesteld en is het er nog niet van gekomen. Maar ik wil in januari of februari echt gaan, lekker even zonder kinderen, al vind ik het ook weer moeilijk om ze weg te brengen hoor, vooral de jongste 8-[

vpk: over het omknopen, de bykay knoop je eerst om voordat je de baby erin doet. De geweven doeken moet je volgens mij halverwege al de baby erin stoppen, dat lijkt mij ook wat moeilijker, maar ik had het vrij snel door. Soms zittie niet helemaal zoals het hoort, dan voel ik het in mn rug (gedraaid ofzo op mn rug, is echt niet prettig dragen) maar over het algemeen ist binnen een paar minuten gedaan! vind het echt heerlijk.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 sep 2011 15:52

Wij gaan eens in de zoveel maanden een paar uurtjes uit eten ofzo. Maar we gaan pas weg als M slaapt. Als hij niet slaapt en de oppas is er, wacht ik tot hij wel slaapt. Anders zit ik niet op mijn gemak :oops: En ik moet er persoonlijk niet aan denken om hem 's nachts niet bij me te hebben 8-[ Misschien scheelt het wel dat manlief en ik al 5 jaar getrouwd waren voordat M kwam dus we hebben sowieso al een heleboel samen gedaan. Nu genieten wij enorm van dingen die we als een familie doen, vooral weekendjes weg enzo. Scheelt dat we een makkelijk kind hebben :)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 sep 2011 16:54

Ik heb eens op internet gekeken en ga denk ik ook maar de bykay bestellen, lijkt me ideaal en makkelijk om te knopen!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 sep 2011 18:20

Wij gaan eigenlijk nooit samen weg. :oops: Wij nemen het ons regelmatig voor, maar het komt er nooit van. Daarbij speelt ook dat onze familie best wel ver weg woont en wij eigenlijk nog geen betrouwbare oppas hebben. Wat wij wel doen is als wij bij familie zijn dat wij er dan samen op uit gaan. Het is wel goed voor je relatie. Aan de andere kant liggen onze kids best wel vroeg op bed, dus die tijd heb je nog wel samen. Dan plannen we gewoon een uitgebreide avond thuis.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 07 sep 2011 18:55

Wij doen het eigenlijk ook nooit. Ik vind het een hele organisatie. We moeten óf een oppas hebben aan wie we vier kinderen toe kunnen en willen vertrouwen, óf vier oppas/logeeradressen regelen. Ik voel me dan toch wel erg bezwaard. Ik durf zulke dingen nooit te vragen.
Maar het is wel heerlijk, denk ik.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 sep 2011 19:19

Wij gaan nooit samen weg. Geen haar op ons hoofd, die er aan zou denken ons mannetje alleen te laten. We doen wel veel samen, lekker thuis. We ontspannen samen door lekker te koken, als hij slaapt, samen een spelletje te spelen, etc. Natuurlijk denk ik wel eens , dat het leuk zou zijn een avondje samen weg te gaan. Maar dat kan gewoon niet, nu niet, dalijk niet met ons meisje. Nope. De komende jaren zal het niet gaan gebeuren.

Erg vinden we dat niet. Dat wisten we toch van te voren? We zijn juist zo blij, dat ons mannetje zoveel vertrouwen heeft. Maar als hij 's avonds wakker wordt en papa/mama is er niet, dan denk ik dat we een deel van tere vertrouwen weer kwijt zijn. Kortom: geen haar op ons hoofd 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 sep 2011 19:36

wij gaan ook niet samen weg, altijd met kinderen. We zijn immers nu een gezin en ik vind het dat we leuke dingen gewoon met elkaar moeten doen.

Er komt vast wel weer een tijd dat we wel met elkaar weg kunnen, maar nu delen we gewoon alles met onze kids!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 07 sep 2011 19:45

Vind ik ook, hoor, ppm. Komt allemaal wel weer.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”