De aanslag op Adolf Hitler 1939

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: De aanslag op Adolf Hitler 1939

Berichtdoor Katlheen » 05 sep 2011 11:51

maartenvisser schreef:
Er is helaas altijd oorlog geweest op de wereld. De Bijbel staat er ook vol van, vaak hielp God ook nog mee lees ik in oude testament. Elk volk dat onderdrukt wordt zoekt een uitkomst en vaak kan een mens het beste vechten voor een God of andere leider.
Kijk bijvoorbeeld naar japan in de tweede wereldoorlog. die mensen dachten dat hun keizer God was, ze wisten niet beter. Na de tweede wereldoorlog, zijn alle schoolboeken veranderd, vrouwen kregen rechten. De mens kon langzaam anders gaan denken door andere inzichten.

Het voorbeeld, wat ik heb gegeven over Hitler is er maar een van duizenden om aan het bestaan van God te twijfelen. Ik zou echt graag willen geloven dat er een God bestaat, Maar ik kan niet een boek geloven, waar allemaal dingen in staan, die ik totaal anders zie.

Natuurlijk heb ik ook mijn vragen hoe het leven ontstaan is enz, En eigenlijk is het ook heel logisch mensen denken dat zo iets moois als de natuur kan alleen door God zijn gemaakt.

Ik denk echt dat een streng Reformatorisch opvoeding slecht is om je eigen keuzes te maken in het leven net zoals een islam, opvoeding. Je kan je kinderen, het beste van alle geloven wat vertellen, zodat ze later hun eigen keuzes kunnen maken. Want los komen van iets waar je als kind in hebt gelooft en in je systeem zit, is het moeilijkste wat er is.
Net zoals de kleur blauw ineens rood blijkt te zijn.

En ze voor eeuwig verloren laten gaan!

Het is natuurlijk maar net wat je uitgangspunt is.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

haagwinde
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor haagwinde » 05 sep 2011 20:55

maartenvisser: 'Maar ik kan niet een boek geloven, waar allemaal dingen in staan, die ik totaal anders zie.'

Tja, als je je eigen verstand en je persoonlijke ideeën boven Gods Woord stelt...
Nogmaals: wij zijn maar mensjes...

wees een licht
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wees een licht » 06 sep 2011 07:18

haagwinde schreef:maartenvisser: 'Maar ik kan niet een boek geloven, waar allemaal dingen in staan, die ik totaal anders zie.'

Tja, als je je eigen verstand en je persoonlijke ideeën boven Gods Woord stelt...
Nogmaals: wij zijn maar mensjes...

niet kunnen is iets anders dan niet willen en er is ook zoiets als genade voor nodig om te geloven anders geloof je er geen bal van en kun jet net zo goed op zondag thuisblijven!!!!
(ff heel kru gezegd)

Terug naar “[Religie] - Open forum”