Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor NdW » 05 sep 2011 10:09

Hier zit het nog prima. :wink: Ik ga zo meteen ook maar weer gewoon lekker zwemmen.
Ik heb elke middag en avond wel heel veel last van harde buiken. Dus het voorwerk is bezig 8-[ Het is alleen jammer dat het wel weken kan duren. Verder zijn m'n nachten weer 1 drama. Vannacht en gisternacht max. 3 uur geslapen. Gelukkig heb ik er net nog anderhalf uur aangeplakt. Maar ik ben gewoon bekaf. Dat zorgt er denk ik ook voor dat ik geen geduld meer heb. Als het verder prima met je gaat, dan is het niet zo heel erg om te wachten, maar dit... ](*,)
Hoewel als ik zorgen lees bij anderen, mag ik niet klagen. Ik heb verder een geweldige zwangerschap (bijna) achter de rug.

Dippie: De VK vindt het echt niet zomaar overbodig als je belt. Ze hebben liever dat je (op tijd) belt, (dan te laat).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 sep 2011 10:54

O, ik dacht een berichtje van ndw, ze is vast bevallen :wink: Veel sterkte met de laatste loodjes. En je moet het maar zo zien. het duurt nog maar max 10 dagen.

Balen dippie dat je je zo slecht voelt. Ik zou het ook wel even melden bij de vlk. Niet dat zij iets doen, maar in ieder geval voor de zekerheid. Wat ik tenminste begrepen heb is dat koorts en blaasontsteking wel een bevalling kunnen uitlokken.

Hier gaat het verder prima, wel regelmatig bekkenklachten, maar dat is ook wel mn eigen schuld. Ik merk toch wel dat ik snel te veel doe, zoals boodschappen verslepen, kinderen tillen, te fanatiek zwemmen en dat moet ik gewoon later bezuren :oops: . Op het moment zelf heb ik er niet zo heel veel last van.

Alleen waren wij gisteren de naam nog eens aan het doornemen. De slotsom was dat wij het beiden nog geen supernaam vinden en dus naarstig op zoek moeten naar een andere naam. Dus als iemand nog suggesties heeft voor een jongensnaam ( het wordt namelijk een ventje) dan hoor ik het graag. Graag ook namen die bij de andere twee namen passen. Na een paar uur zoeken zijn wij er nog niet uit en het wordt langzamerhand wel een beetje tijd. En als het dan toch nog een meisje blijkt te zijn, dan zitten wij helemaal met een probleem, want daar zijn wij nog helemaal niet uit. Drie dagen is toch de termijn voor het aangeven :lol:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 05 sep 2011 11:01

Kan koorts echt gevaarlijk zijn? Dat wist ik niet? Het was wel weer snel over....
Ik weet niet...vorige keer (toen er bij de eerste echo gezien werd dat ik een cyste op mn eierstok had) moest ik haar bellen van de echoscopist. Dat heb ik netjes gedaan, maar naar mijn idee was dat erg overbodig. Ze vond het niet echt boeiend volgens mij...
Ik heb niet echt een band met haar ofzo...Ga er heen voor de controles, maar meer niet... Ze is ook niet bij mijn bevalling en dat vinden we allebei niet erg..
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 sep 2011 11:10

ajl, wat lastig he, die namen. Wat gaaf, een knul trouwens!

Is Tieme wat? Dat vond ik zo leuk :D

Dippie, wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Waarom doet die vk je bevalling niet dan, terwijl je er wel op controle gaat? of ga je in het ziekenhuis bevallen?

heel apart zeg, om hier af en toe te spieken, dat jullie nog zwanger zijn, en ons kleintje alweer 2,5 maanden oud is. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet terugverlang naar het zwanger zijn ofzo, ik ben veel te blij dat ze er is :D
NdW en vpk, heel veel succes nog even he!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 05 sep 2011 11:23

@MissF: Ik ga in de Kraamsuites bevallen, dus moet dan een andere verloskundige (uit die buurt) hebben die mijn bevalling gaat begeleiden. Mijn eigen vk doet dan de nacontroles weer.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 sep 2011 11:35

@Ajl Leuk een jongen dat had ik ook verwacht pas had je iets geschreven en toen dacht ik volgens mij krijgen ze een jongen :wink: Met een naam kan ik je niet helpen hoor jongens namen vind ik ook erg moeilijk en een van de weinige die ik leuk vind hebben wij zelf voor een jongen :D

@Dippie Volgens mij is koorts in de eerste weken vooral gevaarlijk. Kraamsuite is dat in het ziekenhuis of niet?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 05 sep 2011 12:04

jongensnamen zijn echt moeilijk, we waren er pas op het laatste moment uit.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 sep 2011 12:17

hee leuk ajl, een jochie. tja, namen...
dat blijft hier ook een drama ben ik bang. vorige week met de proefdruk van de geboortekaartjes bestellen hebben we de knoop doorgehakt en ook besloten om het niet meer te veranderen. toch twijfel ik af en toe nog wel een beetje hoor...

jij had toch zo'n site met hockeynamen waar H en C ook in stonden? staat daar niets voor jullie bij? (weet de site even niet meer)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 sep 2011 12:19

MissF schreef:ajl, wat lastig he, die namen. Wat gaaf, een knul trouwens!

Is Tieme wat? Dat vond ik zo leuk :D

Namen zijn inderdaad erg lastig. Alle namen die ik inbreng vindt manlief niets en visa versa. Ik vind bijvoorbeeld Hidde ook erg leuk in het rijtje passen, maar manlief wil pertinent geen Friese naam. Floris en Douwe stonden ook op mijn lijstje, maar dat was het volgens manlief ook niet helemaal. De naam die hij heeft aangegeven, vind ik weer niets, maar heb beloofd dat ik de naam op mij in zou laten werken. En de naam die wij eerst hadden, vinden wij an sich wel leuk, maar krijgen er geen hoeragevoel van en dat hadden wij de vorige keren wel.

Tieme vind ik wel een frisse naam, maar qua naam niet zo bij H. en C passen.

@ vpk Klopt, dat is voornamelijk.nl De namen die wij optioneel hebben staan inderdaad daar wel tussen, maar ik word er nog niet helemaal blij van. Bij jou nog alles rustig?
Laatst gewijzigd door ajl op 05 sep 2011 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 05 sep 2011 12:22

@lieffie: Ja, dat is in het ziekenhuis!
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 sep 2011 12:23

@ajl: Leuk hoor, een jongetje! Hidde en Floris zijn idd erg leuk, Auke en Jelle vind ik ook mooie namen, maar ze zijn Fries, dus ik begrijp dat ze afvallen :mrgreen: ! Een paar andere opties voor een naam voor jullie kindje: Jochem, Joris, Job, Philip, Rutger, Tijmen, Stijn, Frits, Jelmer, Sybren, Geerten, Niek, Matthieu, Ezra, Menno, Thomas, Ruben, Levi ...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 05 sep 2011 12:26

ja hoor, hier alles rustig.. iets te rustig als je het mij vraagt :lol:
heb echt helemaal geen klagen, maar wij hebben vrijdag over 3 weken bruiloft van vrienden van ons en daar zou ik heel graag toch wel (even) bij willen zijn, dus vandaar dat ik een beetje ongeduldig begin te worden..!

ik keek even op die site en dacht ook meteen dat floris er leuk bij zou passen. Florian zou ook nog kunnen of wil je weer een naam die eindigt op een o?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 sep 2011 12:35

Sophie77 schreef:@ajl: Leuk hoor, een jongetje! Hidde en Floris zijn idd erg leuk, Auke en Jelle vind ik ook mooie namen, maar ze zijn Fries, dus ik begrijp dat ze afvallen :mrgreen: ! Een paar andere opties voor een naam voor jullie kindje: Jochem, Joris, Job, Philip, Rutger, Tijmen, Stijn, Frits, Jelmer, Sybren, Geerten, Niek, Matthieu, Ezra, Menno, Thomas, Ruben, Levi ...

Dank je voor het meedenken. Veel namen hebben wij van dat lijstje al doorgenomen.
Jochem, Joris, Rutger, Tijmen vielen af, omdat wij het echte jaren '70 namen vonden
Job, Ezra, Ruben, Levi zijn bijbelse namen en dat ook liever niet en daarbij zijn de laatste 2 erg populair, dus dubbel niet
Frits en Niek heten honden van onze (schoon) ouders
Stijn, Phillip, Menno zijn al door vrienden gebruikt bij hun kinderen, dus vallen ook af.
Jelmer, Geerten en Matthieu vonden wij niet zo leuk
Syb was door manlief geopperd, maar vond ik weer niet zo leuk, in ider geval vond ik Floris en Hidde veel leuker.
Sorry, al met al valt dus eigenlijk alles af :oops:

@vpk balen dat het zo rustig is. Kan je niet vragen of de vlk je stript?
Florian vindt manlief te lief klinken. Niet stoer genoeg dus.
Waar is de tijd gebleven dat mannen zich niet zo met de namen bemoeiden, want dan was het gewoon Floris geworden :mrgreen:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 sep 2011 12:43

:mrgreen:

He, wat jammer dat ik je niet op nieuwe ideeën gebracht heb. Vooral Philip, Ezra en Levi vind ik mooi, en ook goed passen bij jullie andere kids. Als me weer een naam te binnen schiet, hoor je 'm van me :wink:!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 sep 2011 12:57

Haha, lastig is dat he namen en dan vooral namen die toch bij de andere namen van je kinderen passen.

Wij zijn er ook sinds vorige week uit. Wij gaan niet vernoemen en geven ons kind 1 naam.

Ik begin steeds meer nieuwsgieriger te worden naar onze kleine. 8)

Terug naar “Archief”