Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor gempa » 03 sep 2011 20:00

NdW schreef:Wat een lieverdje, Gempa!
Gaat het goed met Abel?

ja het is een heerlijke kerel! groeit en bloeit, slaapt redelijk snachts

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 03 sep 2011 20:26

gempa schreef:tis wel even wennen, ik heb ook alleen maar met tricot doek geknoopt.
maar het draagt heerlijk, ben benieuwd welke jij hebt??

Ik heb een ellipsen viola (ook van didymos). Ik vind het heerlijk om mijn kleine meid zo dichtbij me te hebben. Ik ben nu wel wat aan t oefenen met rugdragen, want met haar op de buik heb ik alsnog niet echt de handen vrij. Wel spannend nog, maar t gaat steeds beter!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 03 sep 2011 20:58

Annet, zorg er sowieso voor dat je met z'n tweeen bent. Wij hebben nu 2 keer pannenkoekjes gebakken met allemaal jongens, ging wel heel goed. Zorg dat ze dingen hebben die niet te lang hoeven te bakken, ze moeten bezig blijven anders gaan ze keten. Misschien vantevoren op hun eigen verantwoordelijkheid wijzen, dat je ervan uitgaat dat ze groot zijn en de apparaten niet gaan mollen ofzo... Wij lenen de pannenkoekplaten dus geef ik aan dat ze er voorzichtig mee moeten zijn want ze moeten weer heel terug. Ook stoppen we zodra we merken dat ze een beetje beginnen te klieren. Verder gewoon vertrouwen erin hebben en ervoor gaan. Succes ermee!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 03 sep 2011 22:07

parkiet schreef:
Ik heb een ellipsen viola (ook van didymos). Ik vind het heerlijk om mijn kleine meid zo dichtbij me te hebben. Ik ben nu wel wat aan t oefenen met rugdragen, want met haar op de buik heb ik alsnog niet echt de handen vrij. Wel spannend nog, maar t gaat steeds beter!

ooh die vindt ik ook mooi, ik houdt van paars, rugdragen lijkt me ook spannend, met een mei-tai lukt het me wel,maar doek heb ik nooit gedaan

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 04 sep 2011 03:06

Gempa, mooie foto!

Fijn dat het zo goed gaat met hem.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 sep 2011 18:50

hehe hier begint morgen eindelijk het normale leven weer!! Milan gaat naar groep 3 en Matteo mag eindelijk!! naar de basisschool!! hij is inmiddels 4 jaar en 3 maand!!

maar over 6 week is het al weer vakantie :lol:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 sep 2011 19:14

Zo, wij zijn weer terug van een heerlijke campeervakantie in Frankrijk. Alles ging goed, ongelofelijk gewoon. Alleen weer gevecht aan de borst dus ben nu op streng dieet om te kijken of het misschien toch koemelkovergevoeligheid is.
Zat even heel veel (!) terug te lezen en had net voordat we weggingen gepost over terugslaan of niet van kinderen onderling. Ppm2, jij schreef:
paprikameisje2 schreef:Verbaasd mij nu hoeveel kinderen er dus mogen slaan en terug slaan. :oops: Nu snap ik waarom wij dan in groep 1 zoveel bijters en kinderen hebben die allse met de handen oplossen ipv het onder woorden brengen.

Ik heb verder niet meer kunnen reageren dus wil ik alsnog doen. Ik vind het echt jammer dat mijn woorden helemaal uit zijn verband getrokken zijn. Ik schreef namelijk:
We leren het haar niet aan maar als L. geslagen word zou ik er geen problemen mee hebben als zij terugslaat. Wie slaat kan een klap terug verwachten. Zolang ze zelf maar niet begint vind ik het een heel verschil.

We leren haar altijd aan dat ze moet zeggen 'dat wil ik niet.' Maar als ik zou zien dat zij dat zegt tegen een kind wat haar slaat en als ze dan nog eens geslagen zou worden en zij zou dan terugslaan, dan zou ik haar niet bestraffen omdat ik niet wil dat mijn kind bang word óm zichzelf te verdedigen. Ze moet een enge vent later wel van zich af durven trappen. Als er dan altijd is geleerd dat je je andere wang moet toekeren.... Waar ligt dan de grens van zelfverdediging? Pas als je bijna vermoord word? Hoe lang ga je door met je andere wang toekeren? Ik vraag me echt af hoe je dat dan ziet?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 sep 2011 23:54

jamillah schreef:Leuke jas stip, die heb ik ook voor mn dochter :D

En ik heb even naar België gebeld, was een en ander misgegaan maar komt nog zo snel mogelijk. Heb ook zo'n lief jurkje voor Thirsa....
Afbeelding

Wil nog ff wat kwijt over die site van Liefie..
Ik had dit jurkje dus wel binnen en vond het zo leuk dat ik m meteen weggegeven heb als kraamcadeautje :mrgreen: Maar niet voordat ik gekeken had of het jurkje er nog was. Niet meer in deze kleur, maar in het lichtroze en wit. Dus die heb ik nabesteld. Krijg ik net een mail met de mededeling dat het met de andere helft van de bestelling mee komt en dat ze de portokosten voor de jurkjes die ik dus nabesteld had heeft terug geboekt. Kijk, dat vind ik dus super service! Liefie, bedankt voor de tip, gaan we zeker nog meer shoppen :-)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 sep 2011 08:46

@Jamillah Het is echt een super gaaf jurkje! En zeker een super service ik heb er al veel tevreden berichten over gehoord van vriendinnen. Heb hem ook onder mijn favorieten gezet :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 sep 2011 08:56

schipje: Het was niet alleen een reactie op jou hoor, maar op meedere reacties waar aangegeven werd dat kinderen mogen terug slaan Maar slaan en terug slaan is voor mij beide hetzelfde. Het was niet de bedoeling jou reactie uit het verband te trekken. sorry daarvoor.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 sep 2011 10:02

Het is dat ik eerst even Jurians kast uit moet zoeken op wat hij nog heeft en wat nog mooi is, en dat Frederiek nu eigenlijk wel zo ongeveer genoeg heeft in maat 62, anders ging ik gewoon nog door shoppen op die site ;)
De broek heeft ze nu aan, staat zo lief! Het vestje is nog wat te groot. En de jas is helemaal geweldig. Nog niet gepast bij haar, maar het is toch geen winterjassenweer nog. Ben er echt helemaal blij mee, en zeker voor dat geld. Nu had ik sowieso de 45 euro die voor de jas stond, nooit betaald voor zo'n kinderjas, maar met al die korting is het een koopje :D

Hier krijgen we trouwens steeds meer ritme. Ze drinkt haar flessen nu om de 3 a 4 uur, en slaapt meestal 's nachts door, vannacht van 21.00 tot 07.15 uur. Dat is zo heerlijk. Ze lacht ongelooflijk veel en kletst erop los. Ze probeert alles na te doen, maar komt nog niet verder dan een klank of 4. Maar het oefenen is al schattig om te zien. Wat is deze leeftijd ook weer onwijs leuk :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 sep 2011 10:10

@MissF Fijn dat jullie er ook ritme in krijgen hier ook! Echt zo fijn Nina drinkt 4 en soms 5 flessen op een dag en 's nachts slaapt ze ook heerlijk door gisteren en vandaag zelf tot 08.30/09.00 :)
Leuk is dat al die geluidjes die ze maken :D

Zaterdag morgen weer begonnen met werken en het is echt heerlijk! Mijn man vond het ook erg leuk om de zorg voor Nina alleen te hebben. Gelukkig heb ik er helemaal geen moeite mee om Nina achter te laten al is het erg leuk om dan weer thuis te komen.
Aanstaande vrijdag gaat ze een nachtje bij mijn ouders logeren ben erg benieuwd hoe dat gaat

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 05 sep 2011 19:53

gempa schreef:ooh die vindt ik ook mooi, ik houdt van paars, rugdragen lijkt me ook spannend, met een mei-tai lukt het me wel,maar doek heb ik nooit gedaan

Ik durf ook nog niet echt buitenshuis met haar op de rug hoor.
Oh en ik las ergens anders dat die van jou een burgund is (hij leek op de foto wat lichter van kleur). Die zijn zo mooi he, ik hoor/lees dat anderen erook altijd zo enthousiast over zijn. Die wil ik ooit nog wel eens proberen (als ik ooit een mt 4 ga kopen voor rugdragen ofzo - moet ik eerst manlief ompraten)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 sep 2011 20:03

Michael is ook meer van het buikdragen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door LauraC op 08 sep 2011 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 05 sep 2011 20:19

Haha, wat een schatje!

Terug naar “Archief”