Weg uit Nederland

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Weg uit Nederland

Berichtdoor Gruzelement » 01 sep 2011 22:01

Vanavond was er een TV-programma op de buis, waarin 5 uitgeprocedeerde asielzoekers vragen beantwoordden over Nederland. Iedere deelnemer die afviel, verdween in een ‘vliegtuig’ en de winnaar zou 4000 euro krijgen, maar moet nog steeds terug naar land van herkomst, en kan de 4000 euro dus goed gebruiken. Er was wel wat te doen over het programma: de BBC wijdde er zelfs aandacht aan.

De meningen over het programma zijn verdeeld. Sommigen vinden het racistisch, anderen vinden het onterecht dat er 4000 euro belastinggeld naar een asielzoeker gaat, en weer anderen juichen toe dat de verhalen van asielzoekers op deze nogal cynische manier naar voren gebracht worden. Ik ben benieuwd naar de reacties van de leden van dit forum.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Weg uit Nederland

Berichtdoor schelpje3 » 01 sep 2011 22:26

Toevallig heb ik het gezien, mijn dochter zat ernaar te kijken. Mam, is dit nou echt ? vroeg ze. Ik dacht, dit kan niet waar zijn. Het deed mij aan de donorshow denken.
Het was een controversiële quiz, maar toch wel goed denk ik.
Alle uitgeprocedeerde asielzoekers zijn voor ons anoniem, nu kregen er 5 een gezicht :shock:
Allemaal hoog opgeleide, uitstekend geïntegreerde Nederlandse jonge mensen.
Vreselijk, ik werd er naar van.
Dit KAN toch niet de bedoeling zijn ?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 sep 2011 06:06

Als ik dit programma niet gezien heb kan ik je geen antwoord geven op je vraag.

Weet je nog welk programma het was?

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 02 sep 2011 06:17

Evelien schreef:Als ik dit programma niet gezien heb kan ik je geen antwoord geven op je vraag.

Weet je nog welk programma het was?

het programma heette "weg van nederland"

terug te zien op uitzendinggemist.nl

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 sep 2011 07:08

Oke, bedankt.

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Gruzelement » 02 sep 2011 10:03

Ja, sorry, ik zie dat ik het onderwerp verkeerd getypt heb, dat moet zijn Weg van Nederland, ik weet niet of/hoe ik het nog kan veranderen.

Ik vind het een goed idee, al lijkt het me 1 keer genoeg voor een statement, niet voor een seizoen ofzo. Ik ben van mening dat de cynische houding tegenover het uitzetbeleid er dan te dik bovenop ligt. Het goede vind ik eraan dat het schokkend is, en precies afspiegelt hoe de levens van mensen compleet in de war geschopt worden door het uitzetbeleid. Als dergelijke dingen Nederlanders zouden overkomen, zou het een schande zijn, maar omdat het buitenlanders zijn, maakt het niet zoveel uit.. Dat proef ik in de samenleving soms.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 02 sep 2011 11:09

Ik heb het niet gezien, maar ik ga zeker eens kijken.

Het is nou eenmaal de harde realiteit: Dagelijks gaan asielzoekers terug naar hun land en vaak onterecht.
1 voorbeeldje: Pas werd een asielzoeker teruggestuurd omdat hij zijn christen-zijn volgens de rechter prima in het land van herkomst kon uitvoeren. Een paar weken ervoor waren in dat land nog christenen omgebracht omdat ze getuigden van hun geloof. Volgens de rechter moest de man in stilte christen zijn en dan was er geen probleem. ](*,)

Ik vind het goed dat deze problematiek voor het voetlicht komt.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 02 sep 2011 12:53

schelpje3 schreef:Toevallig heb ik het gezien, mijn dochter zat ernaar te kijken. Mam, is dit nou echt ? vroeg ze. Ik dacht, dit kan niet waar zijn. Het deed mij aan de donorshow denken.
Het was een controversiële quiz, maar toch wel goed denk ik.
Alle uitgeprocedeerde asielzoekers zijn voor ons anoniem, nu kregen er 5 een gezicht :shock:

Jawel hoor, dit is WEL de bedoeling.
Het ergste is nog dat de hoogopgeleide autochtonen, Nederland ook verlaten. Een volle jumbo per dag aan mensen emigreert(100.000 per jaar) omdat ze geen toekomst zien in nederland vanwege de bekende redenen.
Wat blijft er over, vraag ik me dan af?

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 02 sep 2011 17:00

- verkeerd begrepen - :P
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 03 sep 2011 16:45

Tja... mede dankzij het huidige rechtse regime-Rutte verliest Nederland in hoog tempo mensen die Nederland sterker hadden kunnen maken. Rutte is van de VVD, die in 2000 nog heel hard liep te huilen dat in Oostenrijk de FPÖ mee ging regeren. Inmiddels regeert de VVD mede dankzij de PVV die veel extremer is.

De tijden zijn wel veranderd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 03 sep 2011 17:34

Optimatus schreef:Tja... mede dankzij het huidige rechtse regime-Rutte verliest Nederland in hoog tempo mensen die Nederland sterker hadden kunnen maken. Rutte is van de VVD, die in 2000 nog heel hard liep te huilen dat in Oostenrijk de FPÖ mee ging regeren. Inmiddels regeert de VVD mede dankzij de PVV die veel extremer is.

De tijden zijn wel veranderd.

De hoogste getallen emigratie deden zich vooral sinds 2000 al voor, de schijndemocratische balkenende jaren waren desastreus.Inmiddels zijn er een miljoen mensen geemigreerd, vaak uit angst voor dezelfde zaken als Wilders aanhangers.
Wilders is niet te vergelijken met de FPO, dat waren typisch oostenrijkse (traditioneel!) anti-semieten.Kurt Waldheim had er ook al last van.bergvolken zijn altijd een beetje xenofoob, helaas.
Wilders is getrouwd met een joodse en gaat er ook op vakantie :-)

Riska

Berichtdoor Riska » 04 sep 2011 15:48

Doet Wilders aan polygamie of zo?
Hij was ook al getrouwd met een Hongaarse...

Schelpje3 schreef:Het was een controversiële quiz, maar toch wel goed denk ik.
Kennelijk wel. In asielzoekerscentra zitten hoogopgeleide mensen die, als ze al wat mogen doen, hooguit mogen schoonmaken. of zo.
De quiz was wel degelijk serieus. Degene die gewonnen heeft krijgt € 4000,- als ze het land wordt uitgezet en anders - als er toch een verblijfsvergunning komt - een start voor een studie.

Er zitten een aantal mensen in dit kabinet die als de wiedeweerga moeten bekennen dat ze helemaal niet christelijk zijn (Leers voorop) en nog beter is dat het CDA nu onmiddellijk uit de regering stapt.
Vergeten is de opdracht te zorgen voor "de vreemdeling in ons midden". En misschien zou het goed zijn dat dagelijks een paginagrote advertentie in dagbladen zou verschijnen met de juiste cijfers van mensen die hier asiel zoeken. Voorop in De Telegraaf - notabene een zeer foute krant in de oorlog en nu huppelt iedereen achter dat sensatieblad aan...
(Misschien allemaal wat ongenuanceerd, maar ik voel mijn woede opkomen als ik denk aan het onrecht dat mensen wordt aan gedaan - en dat in mijn land. Ik schaam me af en toe Nederlandse te zijn).

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 04 sep 2011 16:34

ach maak je niet druk joh, er wordt ook al 50 % gekort op mensen met een lichamelijke of chronische aandoening , dus het kan nog (a)socialer volgens deze boevenbende...

Deze regering is er gekomen door het populisme van Wilders.. en het CDA ... daar mogen ze per direct een C uit halen... tenzij ze het gebod.. heb uw naaste lief als u zelf... nou wat een pijn zullen ze dan moeten verdragen zeg...

ik kots van deze regering die JUIST de zwakkeren in de samenleving diep door het slijk haalt en ze bijna naakt op straat zet !

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 sep 2011 20:32

Riska schreef:Doet Wilders aan polygamie of zo?
Hij was ook al getrouwd met een Hongaarse...
joods hongaars

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 04 sep 2011 20:34

Spons schreef:ach maak je niet druk joh, er wordt ook al 50 % gekort op mensen met een lichamelijke of chronische aandoening , dus het kan nog (a)socialer volgens deze boevenbende...

Deze regering is er gekomen door het populisme van Wilders.. en het CDA ... daar mogen ze per direct een C uit halen... tenzij ze het gebod.. heb uw naaste lief als u zelf... nou wat een pijn zullen ze dan moeten verdragen zeg...

ik kots van deze regering die JUIST de zwakkeren in de samenleving diep door het slijk haalt en ze bijna naakt op straat zet !

Moet jij je niet onderwerpen aan de overheid die over je gesteld is?
Of heb je dat, net als de SGP, eigenlijk uit je ''boekje'' geschrapt?

Terug naar “Archief”