Gezin en ... hobby's 2

Moderators: Memmem, Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Gezin en ... hobby's 2

Berichtdoor vpk » 21 jul 2011 21:23

wat ontzettend mooi ingepakt laura
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 22 jul 2011 10:20

Inderdaad, laura, erge leuk. Even aandacht aan het inpakken schenken, maakt het cadeautje veel leuker om te geven.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 jul 2011 11:35

Dat dacht ik ook en het koste 3x niks. Bakpapier, servetje en wat lint. En de koekjes waren ook supergoedkoop om te maken maar het effect is leuk :)

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 22 jul 2011 15:21

Persoonlijk geef of krijg ik liever een cadeautje waar aandacht aan geschonken is en misschien helemaal niet veel kost, dan iets van meer waarde, maar soms zo slordig ingepakt en onpersoonlijk. Het gebaar is minstens zo belangrijk.. Maar goed, we dwalen een beetje af.

Vandaag maar weereens in mijn lapjesmand gedoken en van restjes hartjes gemaakt. Enigzins afgezaagd, maar ik had nog een tak in de kamer hangen, waar niets meer aan zat. Verschillende stofjes rood/wit/blauw en afgewerkt met een organzalint met een houten knoopje erop. Die tak kan zo de vakantie wel door als decoratie.. Ik heb namelijk eerlijk gezegd meer zin om hem voor de herfst op te leuken... met mooie denneappels, kaarsjes etc. Maar alles op zijn tijd...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 15 aug 2011 21:36

Wat leuk gedaan Laura!!

Enne, Jantine, hartjes blijven toch altijd leuk? ;)
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2011 12:56

Ik heb jullie creatieve hulp nodig :)
Ik wil heel graag leuke jurkjes naaien, maar het lukt me niet om leuke patronen te vinden. Ja, hele leuke vanaf maat 74 of vanaf maat 92, maar ik wil ze nog in maat 62 en 68 hebben. Heeft iemand enig idee? Patronenwinkel.nl enzo heeft heel veel, maar allemaal groter.
wat ik vooral leuk vind zijn van die overgooiertjes met laagjes, of van Farbenmix de Feliz jurk. Maar ook die is groter.
Of is het heel makkelijk om een patroon van maat 86 ofzo naar maat 62 over te zetten? weet iemand dan ook hoe dat moet?

bedankt alvast!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 26 aug 2011 13:02

MissF schreef:Ik heb jullie creatieve hulp nodig :)
Ik wil heel graag leuke jurkjes naaien, maar het lukt me niet om leuke patronen te vinden. Ja, hele leuke vanaf maat 74 of vanaf maat 92, maar ik wil ze nog in maat 62 en 68 hebben. Heeft iemand enig idee? Patronenwinkel.nl enzo heeft heel veel, maar allemaal groter.
wat ik vooral leuk vind zijn van die overgooiertjes met laagjes, of van Farbenmix de Feliz jurk. Maar ook die is groter.
Of is het heel makkelijk om een patroon van maat 86 ofzo naar maat 62 over te zetten? weet iemand dan ook hoe dat moet?

bedankt alvast!

heb je geen kinderknippies waar leuke jurkjes instaan? Die hebben vaak ook in kleine maatjes.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2011 13:04

Nou, dan zou ik moeten weten welke Knippie er leuke jurkjes in staan, want ik heb er zelf maar 2 ofzo, en ook in die bladen is er amper iets in maat 62. Nu heb ik wel een Ottobre met 1 onwijs leuk tuniekje, en die heb ik nu gemaakt, maar de rest vind ik eigenlijk niet echt leuk. wel als ze ouder is, hoor, dus ik bewaar het wel gewoon.
Maar als ik nou een Knippie weet waar een leuk jurkje in staat, dan kan ik hem via marktplaats of een een andere site opzoeken en kopen, maar ik weet niet zo goed waar ik kan zien wat er in welke knippies staat
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 aug 2011 13:32

Ik had voorheen knippie baby, die patronen gingen van 50 tot 104 geloof ik. Heb ik 2 jaar abo op gehad en nu nog plezier van omdat mijn grote meid klein blijft.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 aug 2011 13:43

En zelf iets (simpels) tekenen? Er zijn op internet best wat handleidingen hoe je een patroontje kunt tekenen.

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 26 aug 2011 17:59

@MissF:
wat ook leuk is voor een heel simpel lekker zittend babyjurkje: tshirt of romper afknippen tot ong. 5 cm onder de mouwtjes en dan zelf er een jurkgedeelte onder naaien. Heb pas zoiets gemaakt voor Sophie (maar dan wat groter ;)).
Kun je gewoon een lijn naar onderen trekken maar dan wat wijd uitlopend (A lijn). Of bijv meerdere laagjes eraan rimpelen.
Of een cirkelrok maar dan met een bovenstukje, heb je ook een jurkje.
Of zo'n jurkje met van die lintjes, weet je wat ik bedoel? (kan wel ff patroontje voor je zoeken of mailen).
Jurkje maken dmv smocken (gewoon rechte banen maken met elastiek in je onderdraad).

Of deze van Madame Zsa Zsa http://madamezsazsa.blogspot.com/2011/0 ... urkje.html ook erg leuk en kun je goed mee varieren.

Nu ff iets heel anders: ik wil voor Sophie graag een pettiskirt maken. Maar volgens mij gaat daar heeeeeel veel stof in zitten. Wat denken jullie? Zou dat de moeite waard zijn zelf te doen? En wat kan ik dan het beste gebruiken: tule, chiffon (waar vind ik dat?) of toch wat anders? Heb al op Engelstalige sites zitten zoeken. Het is op zich niet zo moeilijk, alleen de hoeveelheid stof .... :?
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 aug 2011 20:48

Ik heb een petticoat gemaakt, maar waar je in ieder geval op moet letten is voering als "eerste laag" (dus tegen de benen aan) Want het zit niet lekker direct op tule. Je hebt inderdaad veel stof nodig, maar het is wel leuk om te maken. chiffon kende ik niet, maar als je googled, kom je uit op het stoffenvosje en die verkoopt het.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 aug 2011 21:28

MissF, ik heb de feliz wel overgezet naar een kleinere maat. Alles verschilo opgemeten en toen de kleinste maat daarmee weer verkleind. Die zonder naadtoeslag uitgeknipt en kwam zo op ong. maat 68/74. Misschien kun je het nog iets verder verkleinen. Roospatronen beginnen ong bij maat 74 en kun je op die manier best tot maat 62/68 verkleinen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 aug 2011 22:18

MvS: deze heb ik es gemaakt voor dochterlief: http://www.hobbydoos.nl/patronen/naaien/balletrokje.asp Lijkt er ook wel wat op en is heel simpel te doen. Bij Xenos verkopen ze van die doorschijnende kleuren wappergordijnen, die kosten bijna niets en je hebt wel een flinke lap stof.

Wil met dit patroon nog es x een soort van prinsessenjurk maken voor haar. Vind het zelf niet mooi maar die meiden spelen nogal graag prinses. Sneeuwwitje is hier favoriet. Gewoon een lijfje en dan die rok eraan. Zit nu te denken, dat kan misschien ook wel met een simpel geel shirt zoals je al omschreef voor het babyjurkje.

Dit is mijn produkt van de week: Afbeelding Het is een patroon van Sue & Blue. Ben er zelf ook wel erg mee in mijn schik. Het is gemaakt van Jottum stof, kost 5 euro per meter.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 27 aug 2011 08:46

Heel mooi Annet, ik ga denk ik ook eens kijken naar dat patroon. Ik heb nog heel wat lappen liggen voor ons meisje.

Terug naar “Relaties”