Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor MissF » 22 aug 2011 21:07

Persoonlijk vind ik slaan, door wie dan ook, nooit goed. En ook nooit nodig. Ik snap niet zo goed dat mensen zeggen dat hun kind terug mag slaan of dat ouders zelf hun kind slaan, terwijl ze het kind wel zeggen dat slaan niet mag. Lijkt me heel onduidelijk.
Ik vind een tik of slaan geven aan mijn eigen kind(eren) ook niet goed. Maar die discussie hebben we al eens gehad ;) En zelfs nu Jurian soms flink in de peuterpubertijd zit, kan ik nog steeds zeggen dat het niet nodig is. Hoeveel 'zin' ik er soms in krijg als ik radeloos ben als hij totaal niet luistert. Er zijn gelukkig veel andere methoden, die misschien niet direct helpen, maar wel op de langere termijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 aug 2011 21:32

Mijn kinderen slaan doe ik niet, en ik hoop het ook nooit te doen. De neiging tot slaan of andere hardhandigheden komt volgens mij echt voort uit onmacht. Ik merk bij mijzelf iig dat ik alleen als ik erg moe ben of niet lekker in mijn vel zit, ik de neiging heb mijn kinderen stevig beet te pakken oid als ik ze moet corrigeren.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 aug 2011 21:34

Bumba: Totaal niet vol inlevingsvermogen is die leerkracht!! knijpen slaan ed wordt bij mij echt niet getolereerd, zelfs niet door kindjes met een gigantische taalachterstand. ZO los je gewoon niks op!! Ook al komt een kind klagen dat er geknepen wordt, je weet als leerkracht snel genoeg of dat kind het wel of niet doet!!

Annet, je moet echt aan de bel trekken bij de leerkracht! Je kind zit er duidelijk mee!! En als je geen gehoor krijgt, hogerop! Hier moeten leerkrachten gewoon wta aandoen. Het komt bij hem echt binnen als pesten!! Ook al lijkt het misschien voor buitenstaanders onschuldig plagen.

Ik heb hier nog nooit geslagen. Het enige wat ik doe al ik zelf me bijna niet in toom kan houden, julia op de gang zetten, marijn in de box/ ledikantje. Slaan doe ik absoluut niet. Manlief hier ook niet. Idem met schreeuwen. Verschrikkelijk. Het gebeurd echt wel eenes als ik me machteloos voel als marijn (zoals vandaag) verschrikkelijk is. Dan schiet ik wel eens uit me slof :oops:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 23 aug 2011 05:41

Mijn moeder zei altijd dat ik het pesten moest negeren, er niet op ingaan enz (dat is bijbels). Daardoor ben ik ontzettend onzeker geworden en mogen mijn kinderen dus van zich afbijten als ze zelf geslagen worden. Heb het zelf te veel meegemaakt om het onderspit te delven, dat ik er tot vandaag aan toe last van heb.
ja, dat is mijn mening dan he.....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 23 aug 2011 06:31

*Hug voor Annet*

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 aug 2011 06:38

*Annet* schreef:Mijn moeder zei altijd dat ik het pesten moest negeren, er niet op ingaan enz (dat is bijbels). Daardoor ben ik ontzettend onzeker geworden en mogen mijn kinderen dus van zich afbijten als ze zelf geslagen worden. Heb het zelf te veel meegemaakt om het onderspit te delven, dat ik er tot vandaag aan toe last van heb.

dikke hug... en zeker ook herkenbaar. Alleen was het voor de leerkrachten, onschuldige plagerijtjes. Net als met een fiets. Ik had als eerst van de groep een grote fiets omdat ik altijd van ver moest komen fietsen. De jongens in mijn groep noemden die de tandem :? Een voorbeeld van de zovele. Ik durfde zelf niks terug te zeggen of te doen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 aug 2011 15:18

jamillah schreef:*Hug voor Annet*

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 aug 2011 18:42

Iets heel anders, wel leuk :)

Gisteren had ons peutertje van 3 in de speeltuin in zijn broek geplast. Dus wat doet hij? Laarzen uit, broek uit, onderbroek uit en in zijn blote gat stapt hij op zijn fietsje op weg naar huis... (50 meter verderop)

We hebben hem toch maar verteld dat hij voortaan zijn broek in de bijkeuken uit moet doen en niet half in zijn blootje over straat moest gaan...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 aug 2011 20:26

TheKeimpe schreef:Iets heel anders, wel leuk :)

Gisteren had ons peutertje van 3 in de speeltuin in zijn broek geplast. Dus wat doet hij? Laarzen uit, broek uit, onderbroek uit en in zijn blote gat stapt hij op zijn fietsje op weg naar huis... (50 meter verderop)

We hebben hem toch maar verteld dat hij voortaan zijn broek in de bijkeuken uit moet doen en niet half in zijn blootje over straat moest gaan...

:mrgreen: Dat klinkt ook echt als iets wat Michael zou doen ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 aug 2011 20:30

haha... kinderen verrassen je ook altijd!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 23 aug 2011 21:10

Wij hebben een speeltuintje voor de deur waar onze kinderen nogal eens spelen. Keek ik uit het raam, stonden ze spiernaakt op de draaimolen.
"We speelden uitkledertje.."
Hmmm. Tja.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 23 aug 2011 21:29

hmm, wat een spelletje :-k hoe komen ze erop vraag je je dan af he?

wat vervelend zeg annet, dat je kind zo gepest wordt... kan me voorstellen dat je daar veel verdriet van hebt..
is de info-avond al geweest?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 23 aug 2011 22:32

Uitkledertje, tja leuk spelletje maar dan wel voor ze in de douche mogen ofzo.
The Keimpe je hebt wel een heel zelfstandige zoon, nam hij zijn kleren wel mee?
Annet, het raakt je zelf ook zo he als ze je kinderen zo pesten. Hebben alle andere kinderen dan een nieuwe fiets?
Hier hebben ze elk jaar een week dat er extra aandacht aan pesten wordt gegeven met 'pluk een roos'. Kinderen hebben vaak ook niet door wat echt pesten is. (Elke keer iets van iemand kapotmaken in de zandbak terwijl hij erzelf om lacht, onze kinderen zagen niet dat dat ook pesten is. Toch maar verteld dat zoiets 1 keer een grap kan zijn maar later niet meer, ook al lacht die erom.)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 aug 2011 09:24

Iemand ervaring met ingegroeide teennagels bij baby's/kinderen?

Vanaf geboorte zagen de teennagels van haar grote tenen er al raar uit.
Alsof ze nooit over dat stukje vlees heen zouden kunnen groeien.
Maar het bleef rustig, niet rood, en aan één kant van één teen, groeide het er al overheen.

Maar nu toch een rode, ontstoken teen. Zie er ook pus onder. En de andere is ook niet meer zo rustig..
Morgen afspraak bij de HA.
M'n schoonzus had het al over een operatie?! Stukje vlees wegsnijden? :/
Of kan het ook met een zalfje weer beter worden?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 aug 2011 10:08

toen ik met marijn voor de blindtest koemelkallergie daar was, op de dagopname, was er een meisje van vijf oid, met een ingegroeide teennagel, voor operatie. Ze behandelen dat onder narcose bij haar om trauma te voorkomen.

Terug naar “Archief”