Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Haai » 16 aug 2011 22:34

Mooie buik Evelien!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 aug 2011 07:36

Zou het kunnen dat een baby met een 3e zwangerschap veel eerder indaald? Ik heb namelijk sinds gisteren het gevoel dat het aan het indalen is en het lijkt mij dat het nog wat aan de vroege kant is ( ben a.s. zondag 27 weken). Als het erg vroeg indaald, zegt dat ook iets over een mogelijke eerdere komst van een baby?

@ juffiejuf Hoe gaat het nu met je?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 18 aug 2011 08:27

ajl schreef:Zou het kunnen dat een baby met een 3e zwangerschap veel eerder indaald? Ik heb namelijk sinds gisteren het gevoel dat het aan het indalen is en het lijkt mij dat het nog wat aan de vroege kant is ( ben a.s. zondag 27 weken). Als het erg vroeg indaald, zegt dat ook iets over een mogelijke eerdere komst van een baby?

@ juffiejuf Hoe gaat het nu met je?

juist niet tweede en meerdere kinderen dalen vaak helemaal niet in voor de bevalling.maar tijdens de bevalling zelf of er vlak voor, mischien is de baby gedraaid, dat voelt heel anders

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 aug 2011 08:29

@Ajl, bij mijn zusje was het ook al met 31 weken ingedaald (eerste kindje), maar ze heeft overtijd gelopen en volgens haar verloskundige zegt het niks over een vervroegde komst van de baby.
Mijn baby is vorige week pas ingedaald (met 37 weken), volgens mij is dat juist weer laat.

Hier is alles nog rustig. Ik hoop alleen dat ik iets beter ga slapen, want dit is echt een drama. :-k

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 aug 2011 09:35

gempa schreef:juist niet tweede en meerdere kinderen dalen vaak helemaal niet in voor de bevalling.maar tijdens de bevalling zelf of er vlak voor, mischien is de baby gedraaid, dat voelt heel anders

Ik denk niet dat het gedraaid is, ik voel al weken lang het ruggetje links, voetjes rechts en handjes onder. Afgelopen weekend is het 1 dag anders gaan liggen, maar 's nachts weer gedraaid. Ik voel nu echt indalingspijn dat ik van de vorige keren herken. De tweede zwangerschap was de kleine rond 32/33 weken ingedaald, maar ik vind 26 weken wel wat aan de vroege kant ( helemaal omdat je dan toch slechter uit de voeten kan)

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 aug 2011 20:00

dat is idd wel vroeg, hoor eigenlijk overal dat bij de 2e en rest, de kinderen veel later juist indalen. volgende keer maar vragen ;)

wij zijn vandaag weer voor controle geweest, en alles zag er goed uit. 't was lekker aan het bewegen en lag helemaal gestrekt. ze heeft nog even gekeken of ze het geslacht al kon zien, maar daar lag het verkeerd voor en lukte het niet om te zien. dus daar moeten we nog even geduld voor hebben.

ik had ook last van mijn buik, soort pijnlijk/menstruatiepijn aan de zijkant. het schijnt dus nu al bandenpijn te zijn. is ook eerder als het de 2e is. :(

verder heel dankbaar dat alles er goed uitzag!!
Afbeelding

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 aug 2011 21:08

juffiejuf, wat vervelend. hoop dat je klachten wat afnemen! krijg je nu ook meer/andere medicatie?

tja die nachten he, ndw... dat wordt er hier ook niet beter op. moet er elke nacht wel een paar x uit om te plassen en merk gewoon dat je niet meer een fijne houding kunt vinden om te liggen...
sterkte er nog even mee! hopelijk duurt het niet te lang meer..

fijn jpc, dat alles weer goed was!

mooie buikfoto evelien!

dat lijkt me indd al wel erg vroeg om in te dalen ajl.. zou het even navragen ja de volgende x bij de vk. en hier vertellen ze ook dat het tijdstip van indalen niets te maken heeft met een vroege of late bevalling..

kan er hier niet echt iets van op aan hoe de kleine ligt.. de ene keer een 'bult' links en de andere x rechts. voel wel vaak een harde bobbel zo iets boven m'n navel, heb eerder het idee dat dat het hoofdje is dan de billetjes maar goed, daar moeten ze maandag dus maar eens even goed naar kijken. en geregeld voel ik dat het zich uitrekt ofzo, dan ineens tegelijk rechts bovenin en links onderin een stomp.
vanaf morgen mag officieel de kleine komen...heb maar even snel net nog een ziekenhuistasje klaargezet... :-oo
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 19 aug 2011 10:31

Fijn JPC dat alles goed was!
VPK: kunnen ze nog niet voelen hoe het ligt?

Hier zijn we ook weer goedgekeurd door de VK. Het ziet er allemaal erg goed uit. En is er echt klaar voor om te komen... Dus dat probeer ik die baby nu wijs te maken;-)
Vannacht gelukkig weer 5 uurtjes geslapen. Maar het is en blijft waardeloos om 's nachts uren wakker te liggen zonder dat je maar ergens last van hebt (kben alleen klaarwakker).
Ik moet alleen de wieg nog klaarzetten, dus dat ga ik vandaag maar eens doen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 aug 2011 16:13

NdW schreef:VPK: kunnen ze nog niet voelen hoe het ligt?

de vorige keer zei ze wel met het hoofdje naar beneden, maar dat is inmiddels al weer 3,5 wk geleden. en met 34 wk kan het geloof ik ook nog wel draaien.. dus ben wel heel benieuwd..

dan moet je hem/haar nog maar eens 'vermanend' toespreken, of misschien helpt het als je man dat doet :lol:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 19 aug 2011 16:14

NdW schreef:Fijn JPC dat alles goed was!
VPK: kunnen ze nog niet voelen hoe het ligt?

Hier zijn we ook weer goedgekeurd door de VK. Het ziet er allemaal erg goed uit. En is er echt klaar voor om te komen... Dus dat probeer ik die baby nu wijs te maken;-)
Vannacht gelukkig weer 5 uurtjes geslapen. Maar het is en blijft waardeloos om 's nachts uren wakker te liggen zonder dat je maar ergens last van hebt (kben alleen klaarwakker).
Ik moet alleen de wieg nog klaarzetten, dus dat ga ik vandaag maar eens doen.

ik heb het ook, ik ga gewoon naar beneden, en als ik me weer moe voel kruip ik er weer in

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 19 aug 2011 17:53

@ ajl; Hier is het de dagen uitzingen.. Continu harde buiken en in het ziekenhuis was te zien dat er al baarmoederactiviteit is.

@ vpk; heb andere medicijnen ja en volgens mij slaan ze redelijk goed aan.

Lekker hoor dat er weer zoveel zijn goedgekeurd door de verloskundigen. Voor sommige begint het echt al weer op te schieten!! Succes met de laatste loodjes.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 aug 2011 18:56

Ai, juffiejuf dat is erg vervelend! En het is nog zeker niet de bedoeling dat de kleine komt. Jij was toch 23 november uitgerekend? Krijg je ook al weeënremmers of is het nog zover nog niet?
Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat de kleine smurf nog in ieder geval een aantal weken blijft zitten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 aug 2011 08:45

@Juffiejuf, wat vervelend zeg. Ze houden je nu zeker heel goed in de gaten? Heel veel sterkte.

@Ndw, weer goed gekeurd bij de vk, heerlijk. Enne nog bedankt he :wink: foto krijg je nog wel te zien als die hangt.
Maar nog steeds zo weinig slaap. En staat de wieg er inmiddels?

Het wordt heerlijk weer van t weekend, lekker genieten dus. d:)b

Gisteren naar de Apenheul geweest en heel de dag gelopen, ik was het wel zat en heb niks meer gedaan gisteravond.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 20 aug 2011 10:24

Vannacht eindelijk weer eens heerlijk geslapen! =D> Ik denk dat het komt door 2 homeopathische slaaptabletjes die ik gister heb ingenomen! Nu afwachten of het komende nacht weer zo is.
Evelien, de wieg is bijna aangekleed. Ik had gister weer weinig energie, dus er was niet echt iets uit m'n handen gekomen.
Wat goed dat je het nog ziet zitten om naar de Apenheul te gaan. Ik heb net met manlief boodschappen gedaan en ik ben al versleten...
Juffiejuf: sterkte met alles!

Geniet allemaal van het prachtige weer!!! :-oo

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 aug 2011 10:59

Ik kan mij bij dat slechte slapen gelukkig niets voorstellen. Ik slaap nog als een os 's nachts. Ik merk wel dat het vaker plassen weer begint, maar daarna stap ik in bed en slaap gewoon verder. Al begin ik wel af en toe het voedingskussen te pakken, omdat anders mijn bekken 's morgens pijn doet.

Ik merk wel dat de nesteldrang ernstig heeft toegeslagen. Gisteren een servieskast uitgeruimd, schoongemaakt en alles afgewassen en opnieuw ingeruimd. En aangezien de commode deels leeggehaald was door de verhuizing van onze dochter, heb ik van de week ook alle babykleding uitgezocht, gewassen en ligt inmiddels ook in de commode. Nu de gordijnen nog wassen en de zoom erin maken, wieg opmaken en dan is alles klaar :oops:

Terug naar “Archief”