Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor Galateia » 18 aug 2011 16:18

O, ik voel helemaal met je mee! Je weet dat het geen bal uit maakt, je weet dat het hem helemaal gaat helpen en je weet ook, dat je er helemaal aan gewend gaat raken. En dan kijk je naar je mooie kindje, zo helemaal perfect. En daar moet dan een bril op die neus. Ik snap je helemaal! Maar: je gaat echt wennen. Maar dat weet je al, dat wist ik toen ook al, maar dat neemt niks weg van dat gevoel 'zijn mooie gezichtje'. Dus van mensen die gaan zeggen 'je went wel' moet je je even niks aantrekken, ook niet van mij, beter kun je even zwelgen in je baalgevoel, dan is het ook dalijk weer snel weg. Ik kon er namelijk achteraf heerlijk om lachen :mrgreen:

En je gevoel heeft niets te maken met dat hij anders niet mooi is, ofzo. Wij krijgen dalijk een dochter met een zichtbare afwijking/onvolkomenheid. Hoeveel mensen al wel niet gevraagd hebben naar de mogelijkheden van plastische chirurgie, mijn hemel. Als ik er aan denk, dan draait mijn maag zich al om. Ik heb nog geen foto gezien van mijn meisje, maar ze is nu al zeker weten helemaal perfect en heel erg mooi! Gewoon dat gevoel: je wilt niks veranderen aan je zo mooie kindje!

Het enige wat ik nu echt nog vreselijk vind aan het hele brillen-gebeuren, is wanneer mensen bij binnenkomst beginnen over 'zijn brilletje'. Mijn zoon draagt een bril en hij is meer dan die bril. Punt. Mensen vinden het vaak zo machtig interessant.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 aug 2011 16:44

ach... een bril ook! Hopelik kan hij daar goed mee zien. Je mag wel een mega-stevige-alle-kanten-op-buig-bril hebben!! Hij zal nog wel eens sneuvelen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 aug 2011 21:15

tja, een reservebril is misschien geen overbodige luxe... :wink:
wat vervelend zeg, dat het allemaal zo lang heeft moeten duren terwijl hij er echt last van heeft. hopelijk gaat het nu snel wat beter als hij éénmaal de bril heeft!

wat een mooie dochter heb je, jamillah!

en jij ook AG, indd dat haar :8> wauw..

ach ppm, ik kan me voorstellen dat je er een beetje van baalt als het zo niet de bedoeling was, maar ik vind het juist wel stoer staan!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 aug 2011 21:22

ag, wat een leuk huisje, en een prachtige dochter! wat een prachtig mooi lang haar! dat zul je vast wel vaker horen!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 18 aug 2011 21:23

Nog ff terugkomend op het Rapley-en: hier viel dat reuze mee met de smerigheid hoor. Tuurlijk werd er wel eens met het eten gespeeld maar het meeste verdween toch in het mondje en niet op de grond. Het werd niet in de haren, over tafel of wat dan ook uitgesmeerd. Het is wel eten, en geen speelgoed tenslotte. Maar.... het voelen van de structuur van het eten is toch niet verkeerd, vind ik ;) Ik vind vooral die potjes waarin alles door elkaar geprakt zit echt helemaal niks. Zo leren ze toch nooit de verschillende smaken herkennen? Maar goed, ieder zijn keuze hoor!

Laura, hopelijk komt die bril dan snel. Ik heb vroeger ook een tijdlang met zo'n afgeplakt oog moeten lopen. Bleeeg, ik vond het echt vreselijk :( (en niet dat het geholpen heeft, want ik bleek een andere oogafwijking te hebben en geen lui oog, dus die stickers hielpen bij mij helemaal niks!).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 aug 2011 07:09

mamavansophie schreef: Ik vind vooral die potjes waarin alles door elkaar geprakt zit echt helemaal niks. Zo leren ze toch nooit de verschillende smaken herkennen? Maar goed, ieder zijn keuze hoor!

Ik ben zelf nog steeds dol op geprakt eten en allerlei verschillende stampotten. En lust eigenlijk ook alles, dus met de smaakontwikkeling is het hier wel goed gekomen. De kinderen houden trouwens niet van geprakt eten.

De replaymethode vind ik persoonlijk ook helemaal niets. Wij proberen ze zoveel mogelijk met het bestek te laten eten en zoonlief eet momenteel ook al deels met mes en vork ( en het andere deel met de lepel en ook wel handen, vooral als ik niet kijk).

@ laura Vervelend hoor voor Michael. Bestaan er ook brilverzekeringen? Lijkt mij wel handig met zo'n robbedoes.
Ik moest vroeger ook mijn oog afplakken en heb het zelf niet als vervelend ervaren. Mijn moeder tekende er altijd een oogje op en nu heb je geloof ik plakkers met hele stoere plaatsjes.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 aug 2011 14:39

@ajl: da's wel handig aan de NHS: 2 brillen (met bijpassende brillenkokers) en onbeperkte reparaties voor £0! We hopen ze woensdag op te mogen halen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 aug 2011 14:43

Zo, hebben jullie leuke kunnen vinden? Ik vond dat reuze-moeilijk. Was er veel keuze in zijn maat? En hoe groot is de afwijking nou gebleken te zijn?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 aug 2011 14:53

Galateia schreef:Zo, hebben jullie leuke kunnen vinden? Ik vond dat reuze-moeilijk. Was er veel keuze in zijn maat? En hoe groot is de afwijking nou gebleken te zijn?

Hij heeft er 1 van Shrek en 1 van Mr Bump. Zijn afwijking was +4,5 en +4.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 aug 2011 15:20

Mr Bump :mrgreen:
Als een montuur zo heet, dan MOET het ding wel tegen een stootje kunnen 8)

Hoe vindt hij het zelf, of vond hij het niet zo boeiend?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 aug 2011 23:23

en ik vond het zo jammer dat mijn mannetje zijn bril niet meer hoefde, het stond hem zo wijs en geleerd!

Vanmorgen 'voelde' ik ineens dat ik ff bij hem moest gaan kijken in de klas, toen zei hij dat ie was geplaagd door de bekende etters uit zijn klas. Hij loopt heel moeilijk, daar kunnen we verder niets aan doen maar waarom zijn kinderen zo wreed? Er zijn in dat kleine klasje (groep 3) van 13 kinderen wel 6 van die gasten die de boel proberen te terroriseren :roll: Hij zit bij 3 van die gasten in een groepje, reken maar dat ik het in de gaten hou. Ga desnoods in de pauze gewoon 10x langs het schoolplein fietsen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 20 aug 2011 07:03

Oei, Annet, dat zijn pas de echte grote moederzorgen (vind ik dan)! Heb je al met de leerkracht gesproken?

Hier ook een mannetje, dat in veel opzichten 'afwijkend' is: hij is donkerbruin, draagt een bril en heeft nog een taalachterstand (die nu snel ingehaald wordt, zowel juf als logopediste zijn zeer positief) en hij is simpelweg gewoon een zacht ei. Dus gisteren had een meisje hem tegen hem geroepen 'jij bent dom en stout!' en toen gingen ze zand in zijn haar gooien. Deze kindjes zijn 4 jaar, man. De juf zat er wel bovenop, gelukkig, maar toch he. Waarom?! We leren hem nu om dan gewoon terug te zeggen 'ik ben NIET stout', ofzo. Maar ik denk wel eens: nu is hij nog zo klein en die anderen ook, maar hoe is dat later? Gelukkig wilden er 's middags een paar hele lieve meisjes en jongetjes perse naast hem zitten in de kring en toen was ik wel weer wat gerustgesteld.

Dat wordt nog wat met ons meisje dalijk...

Bah, Annet, ik vind dit soort zorgen de grootste zorgen die je als ouder kunt hebben. Zo anders dan medische zorgen, of opvoed-zorgen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 aug 2011 07:25

Annet: Je moet dit echt melden hoor bij de leerkracht! er gaat ondanks dat we er veel bovenop zitten, nog wel eens wat langs ons heen! Helaas!! vooral tijdens het buitenspel in de pauze, veel kinderen, en ik vind nog steeds erg weinig mensen dan buiten!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 20 aug 2011 07:59

Galateia schreef:Bah, Annet, ik vind dit soort zorgen de grootste zorgen die je als ouder kunt hebben. Zo anders dan medische zorgen, of opvoed-zorgen.

volledig mee eens! Als ik in mijn gedachten onze oudste in jullie verhalen verplaatst dan krijg ik daar letterlijk maagpijn van. Wat vreselijk als anderen zo tegen je kind doen. Maar ik zou het ook heel erg vinden als ze zelf zou pesten. Ik vind pesterijen zo afschuwelijk, die kids maken elkaar gewoon kapot!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 aug 2011 08:13

Vorig jaar aan het begin van het schooljaar kwam ik er achter dat mijn tweede al een paar jaar gepest werd op school. Nou wat er dan door je heen gaat als je die verhalen hoort.... Ik heb wat gehuild. We moesten steeds op school komen om over zijn aggresieve gedrag te praten, hij had aldoor straf want hij sloeg en schopte en schold erop los. Dat zagen de leerkrachten wel maar niet wat er eerst gebeurde. Het was de 1e week naar de zomervakantie dat ik er achter kwam door het zeer bizarre gedrag van hem. Hij gedroeg zich echt als iemand die gehandicapt was, hij lag te schreeuwen op de bank terwijl er niemand was die hem benadeelde. Ben meteen naar school gegaan en er werd goed aktie ondernomen, maar een paar weken later begon het weer #-o . En hij verzweeg het voor ons maar we merkten het aan zijn gedrag. Wat denk je, een paar dagen later werd ik opgebeld door een moeder van een van die pesters waarom ik beweerde dat zij haar kind niet kon opvoeden. Ik weet zeker dat ik dat niet gezegd had. Zoonlief zei toen dat de juf dat had gezegd in de klas. Heb haar toen verteld hoe de vork in de steel zat en daar schrok ze wel van. Onze zoon is getest op van alles, hij bleek PTTS te hebben door al die ellende, heeft daar EMDR therapie voor gevolgd en is het nu kwijt.

Ik heb het plagen van gister, door mijn mannetje aan de juf laten vertellen. Hij is heel rustig en teruggetrokken en durft zoiets niet goed te zeggen. Al die koters verwijzen naar een ander dat die het heeft gezegd. Maar de juf pakte het goed op.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”