Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 aug 2011 20:48

woww!!! gaaaaf michael! dit is em op de buik geschreven!!! kan je hem niet op klimwandtraining doen?? oid?

en brandweerman matteo! Leuk!!!! hoe gaat het verder met hem?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 aug 2011 20:56

paprikameisje2 schreef:woww!!! gaaaaf michael! dit is em op de buik geschreven!!! kan je hem niet op klimwandtraining doen?? oid

Ik ga er idd achteraan. Het vervelende is dat er bij verenigingen vaak wordt gewerkt met leeftijd, en degene die ik tot nu toe heb benaderd vinden 9 jaar het minimum :(

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 aug 2011 06:49

opnieuw weer praten! zeg je maar dat dit een reuze talent is!! :)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 13 aug 2011 19:27

Ook geen turn/gymvereninging? Hier is het ook vaak dat minimumleeftijden rond 6 tot 8 jaar liggen maar op gym kunnen ze vanaf 3 jaar.
Time flies when you have none!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 aug 2011 20:06

Sterretje schreef:Ook geen turn/gymvereninging? Hier is het ook vaak dat minimumleeftijden rond 6 tot 8 jaar liggen maar op gym kunnen ze vanaf 3 jaar.

:oops: Dat vind ik dus een beetje zonde van het geld omdat we hier een superspeeltuin hebben met klimrekken, bokken etc. En omdat ik toch nooit op het bankje mag zitten van de baas, doe ik altijd lekker. Doen we dus min of meer hetzelfde gratis in de buitenlucht...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 aug 2011 12:49

Wij hebben de kinderen sinds woensdag samen op een kamer slapen. Het is 's morgens en 's avonds groot feest. Dat krijg je als er 1 een avond- en 1 een ochtendkind is. Overdag zijn ze daardoor niet te genieten, maar ze willen er nog niet aan toegeven. Hopen dat er na een paar weken gewenning optreedt.
Laatst gewijzigd door ajl op 14 aug 2011 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 aug 2011 14:01

Is opgelucht, we weten wat er aan de hand is met onze uk.

Vrijdag naar kinderarts geweest. Ze blijkt een verslapping van het strottenhoofd te hebben (laryngomalacie) waardoor dus het kraakbeen rond haar luchtpijp ook verslapt is en haar luchtpijp vibreerd of (bijna) dichtklapt met inademen. Dit gebeurd vooral met actie (drinken). Doordat zij moeite heeft met ademhalen gebruikt zij hulpspieren hiervoor en trekt zij door gebruik te maken van die hulpspieren als het ware haar voeding weer omhoog haar slokdarm in (reflux). En dat veroorzaakt de pijn.
Werkelijk alles wat die man aan symptomen noemde klopte. Ze heeft een milde vorm want ze is nog niet blauw aangelopen.
Het is een aangeboren afwijking wat vanzelf geleidelijk overgaat vanaf een paar (zes) maanden tot een jaar. We hebben nu een ander medicijn met minder bijwerkingen wat het maagzuur dood.

@MissF, welke medicijnen heb jij gekregen?
@Jannoek, welke gebruik jij? Ik heb nu esomeprazol (ofzoiets) en we hebben gister en vandaag echt een heel rustig kindje opeens! Hoop echt dat het zo blijft!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 14 aug 2011 14:25

Fijn Schipje dat jullie nu weten wat er aan de hand is met jullie kindje. Hopelijk knapt ze snel verder op met de nieuwe medicatie. De andere naam voor Esomeprazol is Nexium die is vaak wat bekender bij mensen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 14 aug 2011 14:34

christien schreef:Fijn Schipje dat jullie nu weten wat er aan de hand is met jullie kindje. Hopelijk knapt ze snel verder op met de nieuwe medicatie. De andere naam voor Esomeprazol is Nexium die is vaak wat bekender bij mensen.

Ja, dat staat idd op't doosje maar dacht dat dat de naam van de fabrikant ofzo was omdat de apotheek en ka het ook steeds over esomeprazol hadden. =P~ ach ja, als't maar werkt :)

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 14 aug 2011 14:38

@ppm: dan heb ik je verhaal gewoon niet helemaal goed begrepen :wink: , als je er zelf een goed gevoel bij hebt is het prima toch?!
@laurac: wat cool zeg!!! Ik zou inderdaad flink gaan zoeken naar iets waar hij met zijn leeftijd al terecht kan! Misschien een particulier die hem les wil geven ofzo? Vaak zijn die wat soepeler met leeftijdsregels als een vereniging (bij de sporten die ik ken is dat wel zo in elk geval).
@Schipje: wat zielig voor jullie meisje! Maar wel fijn dat je nu weet wat het is en dat het ooit wel overgaat. Ik hoop dat de medicijnen goed helpen.

Hier komende week weer voor het eerst het normale ritme na bijna 4 weken vrij te zijn geweest. Levi morgen weer naar de gastouder en donderdagochtend naar de peuterspeelzaal, ben benieuwd of hij het allemaal weer soepel oppakt. Hij is er toch een poosje uit geweest.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 15 aug 2011 15:06

:8> :8>

Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 aug 2011 15:20

@TJ, van Harte Gefeliciteerd met M.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 15 aug 2011 15:52

gefeliciteerd tj , met je ventje!!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 aug 2011 16:03

gempa schreef:gefeliciteerd tj , met je ventje!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 15 aug 2011 16:41

Volgens mij ben ik een ontaarde moeder. Ik vind kindjes in alles-bedekkende schorten die in eten wroeten echt... een smerig gezicht 8)

Ik zou mijn kind dus nooit zo neerzetten. Maar het is een schattig ventje, TJ :wink:

Gefeliciteerd! Nu ben je 'uit de baby's'. Dat zal wel even raar zijn na 3 baby-mannetjes!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”