Jacolien Bakker: genezen van doofheid en blindheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bartuz

Berichtdoor Bartuz » 12 aug 2011 19:15

Afbeelding

Bekijk de beelden zelf

0p 19 september 2010 genas Jacolien Bakker van een blind oog en doof oor. Ze bezocht een dienst waar werd gebeden voor zieke mensen. Tijdens de dienst genas God een meisje van een doof oor. Jacolien: "Toen het meisje genezen was zei meneer Zijlstra: 'Maar daar staat nog iemand die doof is'. Mijn oma zei: 'Jacolien dit is voor jou, steek je vinger op!' En mijn moeder zei ook: 'Dit is voor jouw meid!' En zo stak ik mijn vinger op. Evangelist Jan Zijlstra zei: 'Die jonge dame daar, kom naar voren'. Zo liep ik naar voren. Toen vroeg meneer Zijlstra naar mijn naam en waar ik vandaan kwam. Daarna vroeg hij 'wat is er' en ik zei: 'Ik ben doof aan één kant en blind aan één kant'. Toen zei meneer Zijlstra: 'Maar dat niet alleen, hè Jacolien?' Toen zei ik: 'Nee'. Meneer Zijlstra zei toen: 'Er is grote wrok in je hart' en dat klopte ook wel, want er was al veel gebeurd in mijn jonge leven. Dat kon alleen God weten, want ik had er die avond nog niet over gesproken. Toen barstte ik in tranen uit want dat was de bevestiging. Toen zei hij: 'Laat het los, Jacolien, en geef het aan God'. En dat deed ik ook. Samen gingen wij bidden en meteen voelde het beter."

"Daarna ging meneer Zijlstra voor genezing van mijn oog bidden. Ik had er nooit licht mee gezien dus ik schrok eerst van het licht, maar toen begon ik te huilen. Ik was blind aan het oog, doordat ik als baby al staar aan mijn linkeroog had. De doktoren hadden er al van alles aangedaan maar niks hielp. Toen ik vier jaar was kreeg ik te horen dat ik ermee moest leven.
Dus nadat mijn oog was genezen vond ik het al super. De wereld ging open. Maar God was nog meer met mij van plan.
Toen vroeg meneer Zijlstra: 'Wie is de moeder van het kind?' Mijn moeder probeerde al naar voren te komen en mijn oma ook. Mijn moeder zei meteen dat ze het kon zien. De doffe schittering was uit mijn oog. Toen bad meneer Zijlstra voor mijn oor. Ik kon weer horen! Eerst geloofde ik het niet. Maar toen hij het ging testen geloofde ik het." Veel mensen gingen klappen, juichen en huilen. Ik was een van de wonderen die God deed. Ik voelde Gods aanwezigheid in mijn leven."

Zie het hele bericht én de video op CIP

mohamed

Re: Jacolien Bakker: genezen van doofheid en blindheid

Berichtdoor mohamed » 12 aug 2011 20:49

Waarom heeft God niet meer Jan Zijlstra's geschapen zodat iedere zieke op de hele wereld genezen kan worden? Nee, dergelijke berichten dient men met uiterste scepsis te betrachten.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 aug 2011 21:45

Waarom laat Go
mohamed schreef:Waarom heeft God niet meer Jan Zijlstra's geschapen zodat iedere zieke op de hele wereld genezen kan worden?

Waarom laat God die eindeloze oorlogen niet stoppen? Waarom kreeg die jongen een hersentumor? Waarom werd je buurvrouw slachtoffer van geweld?

God is nog steeds een God van wonderen. Ik heb zelf ook vaak zat wonderen voor mijn ogen zien gebeuren. Maar waar ik wel om moet lachen is de verschrikkelijke berichtgeving bij dit soort dingen. Ze was niet doof, ze was niet blind. Ze was doof aan 1 oor en blind aan 1 oog. Maar dat is natuurlijk minder sensationeel.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 12 aug 2011 21:45

Geef God alleen de eer!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 aug 2011 00:53

Bartuz schreef:... Toen zei meneer Zijlstra: 'Maar dat niet alleen, hè Jacolien?' Toen zei ik: 'Nee'. Meneer Zijlstra zei toen: 'Er is grote wrok in je hart' en dat klopte ook wel, want er was al veel gebeurd in mijn jonge leven. Dat kon alleen God weten, want ik had er die avond nog niet over gesproken.

En een ervaren demagoog kan niet raden dat een puber met een dubbele handicap wrok in haar hart heeft.... poe...

Ik ben uiteraard blij dat het meisje weer kan zien/horen, maar inderdaad ben ik ook redelijk skeptisch met dit soort verhalen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Bartuz

Berichtdoor Bartuz » 13 aug 2011 19:54

Zelf ben ik naar een 'genezingsdienst' van Jan Zijlstra geweest en wist niet wat ik er van denken moest.
Het getuigenis van Janneke Vlot en haar man waar ik bij was maakten daarentegen indruk op me.

Ik heb 'het getuigenis van Jacolien' hier gedeeld omdat het mij echt raakte, ook als ik zie hoe puur de emoties waren. Dat speel je m.i. niet.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 aug 2011 20:04

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zulke berichten met wat sceptie lees en hierin erg terughoudend ben.

Alleen de 'succes' verhalen halen de media, waarom geneest hij de een wel maar de ander niet?
In de periode dat Janneke Vlot genas, is er ook een jongere naar een genezingsdienst geweest.
Zij was genezen verklaart door Jan Zijlstra, maar helaas kwam de ziekte net zo hard weer terug. Hierop heeft zij verschillende keren opnieuw de diensten bezocht, alleen helaas zonder resultaat. Maar dit haalt niet de media. Ik kan me niet voorstellen hoe het leven van die jongere op zijn kop heeft gestaan, en welke achtbaan van emoties zij moet doorstaan.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 aug 2011 20:28

Idd terughoudendheid betrachten. Wie krijgt hier nu de eer ?
En er zitten honderden mensen daar te wachten op een wonder, dat nooit zal gebeuren. Maar dat wordt niet bekend.
Alleen die ene spectaculaire genezing, nou ja, het wordt al afgezwakt door insiders.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 aug 2011 20:38

Wees blij dat dat niet bekend wordt. Krijg je ook geen praatje van: zie je wel, God kan het niet.
Daarnaast vind ik het niet meer dan billijk dat de postieve verhalen naar buiten komen. Vertelt met blijde mond, Gods eer & heerlijkheid. Dus ook de wonderen door Hem gedaan.

Dat de verhalen doorspekt zijn van eer voor Jan Zijlstra is dan weer erg jammer.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 aug 2011 20:47

Weest nuchter en waakzaam.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 aug 2011 21:04

Voor de duidelijkheid, voor elk wonder hoort God de eer te krijgen dat is helemaal duidelijk.

Maar ik vindt dat alleen de ene kant belicht wordt, en er niet gesproken wordt over de 'genezingen' van Jan Zijlstra die niet lukken, de hoop en verwachting die mensen hebben en die uiteenspat als een genezing niet lukt of als de ziekte toch weer terug komt.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 aug 2011 21:24

Ik ben ook zeker sceptisch tegenover gebedsgenezingsdiensten e.d. Toch geloof ik ook dat er ook grote wonderen gebeuren! Maar ik geloof ook dat ik daarvoor niet naar naar Jan hoef te gaan, in mijn eigen omgeving zie ik ze ook gebeuren. Een kankerpatiënt die geneest dankzij jarenlange zware behandelingen, is ook een wonder! (wat is een wonder?) En zowiezo heb ik in mijn naaste omgeving wel gezien, en de laatste maanden ervaren dan zo gezond als een vis zijn al een groot wonder op zichzelf is!

Het zou goed zijn om ook de kant van niet verrichte wonderen te belichten. Ik ben eigelijk wel nieuwsgierig naar een aantal zaken. Wat brengt mensen daar? Vinden ze dat ze recht hebben op een wonder? Wat doet het met hun geloof als er niets gebeurt, enz enz.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 aug 2011 21:25

mw schreef:Ik ben ook zeker sceptisch tegenover gebedsgenezingsdiensten e.d. Toch geloof ik ook dat er ook grote wonderen gebeuren! Maar ik geloof ook dat ik daarvoor niet naar naar Jan hoef te gaan, in mijn eigen omgeving zie ik ze ook gebeuren. Een kankerpatiënt die geneest dankzij jarenlange zware behandelingen, is ook een wonder! (wat is een wonder?) En zowiezo heb ik in mijn naaste omgeving wel gezien, en de laatste maanden ervaren dan zo gezond als een vis zijn al een groot wonder op zichzelf is!

Het zou goed zijn om ook de kant van niet verrichte wonderen te belichten. Ik ben eigelijk wel nieuwsgierig naar een aantal zaken. Wat brengt mensen daar? Vinden ze dat ze recht hebben op een wonder? Wat doet het met hun geloof als er niets gebeurt, enz enz.

Dus ? Dan is toch toch zonder tussenkomst van iemand ?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 aug 2011 21:37

Uh? Wat bedoel je?

Als je bedoelt dat er ook gebedsgenezing is zonder de tussenkomst van Jan Z. of iemand anders: ja dat is er! Maar er is ook gebedsgenezing op het gebed van een tussenpersoon.

Terug naar “Archief”