Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor parkiet » 10 aug 2011 12:16

paprikameisje2 schreef:hier doen we ook mee met een onderzoek. een onderzoek waarbij eht consultatiebureau niet alleen naar het kind kijkt, maar ook de omgeving van het kind beoordeeld. Ze kijken en vergelijken wanneer ouders hulp vragen, of ze wel hulp gaan vragen.

ZO ging het hier met mij niet goed rondom marijn, heb toen een een onvoldoende gekregen, en was zelf al bezig bij de orthopedagoog, ws komt er nog iemand die periode evalueren en ook vragen of ik zelf hulp had gevraagd, of dat het beter was dat het cb mij hulp had aangeboden.
Beetje lastig om eht te beschrijven.

Is dat dat kind centraal onderzoek? Daar doen wij aan mee :)

Pluk, welkom!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 aug 2011 15:25

jah, die jah! dan woon je in mijn omgeving.. ist niet?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 aug 2011 15:44

Ik woon in Drenthe, maar ik begreep dat het onderzoek in twee regio's draait (een met de oude en een met de nieuwe werkwijze, bij ons is de nieuwe geloof ik).

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 aug 2011 19:56

Manoël viel vanmiddag bij mij op de buik in slaap :8>
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 aug 2011 20:22

parkiet schreef:Ik woon in Drenthe, maar ik begreep dat het onderzoek in twee regio's draait (een met de oude en een met de nieuwe werkwijze, bij ons is de nieuwe geloof ik).

ow.. ik dacht hier de nieuwe :oops: Omdat ze aangaf, dat ik als ze mij een onvoldeonde gaven, gesprekken zou krijgen en of ik dat wel zag zitten. Daar keek ze ook na.

ach, maakt ook niet uit, ik vind het leuk om mee te draaien!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 10 aug 2011 20:24

@tj lekker gevoel he! echt lief

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 10 aug 2011 20:51

paprikameisje2 schreef:ow.. ik dacht hier de nieuwe :oops: Omdat ze aangaf, dat ik als ze mij een onvoldeonde gaven, gesprekken zou krijgen en of ik dat wel zag zitten. Daar keek ze ook na.

ach, maakt ook niet uit, ik vind het leuk om mee te draaien!

Haha, ik heb geen idee of wij echt de nieuwe hebben hoor, maar ik denk van wel. Ik had laatst iemand hier thuis die wat vragenlijsten kwam afnemen, uit wat zij zei dacht ik dat hier het nieuwe programma draait.
Oudste dochter ging trouwens haar tas leeghalen, en die had die dame niet helemaal goed weer ingepakt, want mijn man vond later haar lunchpakketje bij ons onder bank :oops: :-oo

Maar jou een onvoldoende geven? Hoe doen ze dat nou, klinkt heel apart.

TJ, mooie foto, ik zag hem ergens anders ook al. Heerlijk he! Mijn kleine meisje zat vanmorgen vanuit de draagdoek te schaterlachen naar mij, zo liefffff.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 aug 2011 21:14

ik ben gewoon heel eerlijk over hoe ik een tijd terug in de hele situatie zat. Ze moeten ons als gezin dus als omstanders van de baby beoordelen. Ze zag gewoon dat eht met mij niet goed ging, en ikzelf ahd dat ook al gezegd. Dus, gaat het niet goed met de mensen die om de baby heen staan. Voor hetzelfde geldt was juul die giga uit haar stekker zou kunnen gaan omdat ze een broertje had oid. Noem maar op. Toen vroeg ze aan mij wat ik zou vinden hoe ik nu omging met marijn. Dus zei ik dat ik niet wist wat ik met hem moest, dus dat mijn zorg onvoldoende was.
Toen ik dat aangaf, vroeg ze of ik het zag zitten om iemand over de vloer te krijgen die dan vragenlijsten af zou nemen omdat we een onvoldoende hadden. Of ik dat er nog wel bij kon hebben. Dus heb toen aagnegeven als ze wilden komen, ze welkom waren, maar toen nog liever niet, maar wilde wel eerlijk zijn in de beoordeling, anders klopt het nog niet.

het consultatiebureau hier is van mening dat ze moeten aangeven naar ouders toe hoe ze vinden dat de zorg is en de mensen om de baby zijn. Dus, als er drugsgebruik is door vader, is dat een onstabiele factor, dus onvoldoende. Dus zegt de arts dat ook. Anders gaat het achter je rug om. Vaal als het goed is, zegt ze niks, gaf ze ook nog aan.

Maar alleen via de mail nog contact gehad weer met hun, verder niet.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 11 aug 2011 10:58

Bedankt allemaal voor jullie hartelijke welkom! Erg leuk!
@ppm: ik vind het vreemd dat ze iemand een onvoldoende geven die eigenlijk zelf aan de bel trekt en om hulp vraagt. Bij een onvoldoende denk ik eerder aan ouders die zelf hun problemen niet zien en/of hulp weigeren etc. Maar misschien klinkt het negatiever als dat het bedoeld wordt? Ik weet natuurlijk niet precies de benadering etc. Het is toch juist alleen maar goed als je als ouder zelf aangeeft dat je het niet trekt en niet weet wat je moet doen? Dan ben je op tijd voor het inroepen van hulp. Ik vind dat echt bewonderenswaardig! Het is nogal wat om als ouder zelf toe te geven dat je niet weet hoe je met een kind om moet gaan, ik denk dat er weinig ouders zijn die dat kunnen/durven toe te geven. En dan zal ik het nog maar niet hebben over alle goedbedoelde adviezen en raadgevingen die je krijgt als je dat als ouder toegeeft :roll: , alleen daarom zou je al liever je mond houden...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 aug 2011 12:19

die onvoldoende vind ik totaal niet negatief maar terecht. Ook al had ik niet aan de bel getrokken zelf. Het was gewoon niet een stabiele situatie, en dat moet wel voor een kind. Dus, aan de bel getrokken of niet, het blijft dan onvoldoende.

Denk dat het wel erg moelijk is te beoordelen. Sommige mensen denken dat ze goed opvoeden, tja.. wat is dan goed, ieder doet maar op zijn of haar manier. Blijf eht toch gek vinden dat er niet meer cursussen zijn die aangeboden worden, gratis. met een hond ga je op puppycursus en een baby moet je maar op goed gevoel doen. Zonder dat je er kennis van hebt.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 aug 2011 12:20

overigen pluk, we hebben een super consultatiebureau. Eentje die je steunt en zegt dat de moeder de opvoeding bepaalt en regelt, zij geven alleen tips en adviezen, en je moet zelf maar weten wat je er mee doet. Erg fijn!! Onze wijkverpleegkundige is vaak langs geweest om te kijken hoe het ging met mij, en ook regelmatig mailtjes om sterkte te wensen! Bijzonder lief!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 aug 2011 14:04

gempa schreef:@tj lekker gevoel he! echt lief

heerlijk is dat!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 aug 2011 12:17

brandweerman matteo :D

Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 aug 2011 20:31

Vandaag was er bij ons in de speeltuin in de straat door de gemeente een 'evenement' georganiseerd voor kinders van 0-16. Er was vanalles: hindernisbaan, klimwand, skateparkje, spelletjes voor de kleintjes, bus met computers. Michael was net (niet ;) maar mama kan goed praten) groot genoeg voor de klimwand:
Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 aug 2011 20:35

wauw stoere Michael! net oftie het dagelijks doet! (nou ja een beetje wel natuurlijk :P)
Afbeelding

Terug naar “Archief”