Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pluk01

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Pluk01 » 11 aug 2011 11:06

Leuk dit zwangerentopic :D !
Alle zwangeren van harte gefeliciteerd! Voor degenen voor wie het al bijna zover is: succes met de laatste loodjes! En voor de pas bevallenen: ook van harte gefeliciteerd met jullie wondertjes!

Nog even over alternatieven voor beschuit met muisjes. Wij hadden minitompouces bedacht tijdens de zwangerschap. In geval we een meisje zouden krijgen was daar gemakkelijk aan te komen, in geval we een jongen zouden krijgen werd het wat lastiger. Uiteindelijk hebben we een bekende die daar handig in is gestrikt om voor ons blauwe tompoucjes te maken. Toen ik bevallen was hebben we meteen gebeld en zodra ik thuis was uit het ziekenhuis (na 3 dagen helaas pas :( ) zorgde hij dat ze klaar waren en we ze konden uitdelen aan de visite. We hebben daar erg leuke reacties op gehad! Ik denk op zich dat dit ook wel makkelijk zelf te fabriceren is, maar ik ben niet zo handig dus heb me er maar niet aan gewaagd =; !

@ajl: wat een ijver =D> ! Succes ermee! Ik kan hier ook wel wat nesteldrang gebruiken, maar ben niet zwanger, dus helaas :-oo ...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2011 11:59

k Ben dinsdag weer voor controle geweest, was weer goed. Ik kwam thuis en toen m'n man en ik aan de koffie zaten stond ineens een van de verloskundige aan de deur, allebei verbaasd. Ze moest een paar huizen verder zijn.
Over twee weken mag ik weer komen en gaan we het over de bevalling hebben. :shock:
De babykamer is nu geschilderd en de vloer incl. plinten ligt erin. Nu nog op zoek naar een leuke plank voor boven de commode.

En nu het volgende project. :wink: De zolder.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 11 aug 2011 12:36

@ ajl: en dan straks alles nog eens opnieuw? :wink:
ben momenteel bezig met de keukenkastjes, kan echt geen rommel meer zien 8)

@ evelien: wat mag jij vaak op controle als ik het zo lees. nu al om de 2 weken dus? ik moet volgende week weer, en dat is dan voor mij de 2e x dat er 3 wk tussen heeft gezeten. daarvoor steeds 4 wk. ben benieuwd of ik na volgende week over ga naar 2 wk of 1 wk.. heb ook het idee dat ik nu minder vaak ben geweest dan met de 1e. maar goed, als alles maar goed loopt dan hoeft het van mij eigenlijk ook niet vaker.

en lekker gevoel zeker, dat de babykamer opschiet.. moet je ook nog behangen ofzo, of is het verder klaar? weten jullie wat het wordt? heb je kleuren gebruikt of het neutraal gehouden?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 aug 2011 13:32

Bij ons is de babykamer ook al zo goed als af :) Het is vroeg, maar we konden echt niet meer wachten :wink: Ook staat de kinderwagen al te pronken in de gang :)
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 aug 2011 13:52

vpk schreef:@ ajl: en dan straks alles nog eens opnieuw? :wink:
ben momenteel bezig met de keukenkastjes, kan echt geen rommel meer zien 8)

Haha...nee hoor, de echte schoonmaakwerkzaamheden stel ik nog even een maand of wat uit. Als de zolder maar opgeruimd is en de vriezer ontdooid, dan kan ik volgende maand met bakken beginnen en hoeft in oktober alleen de babykamer opgeruimd en ingeruimd te worden. Gelukkig staat bij ons alles nog, dat scheelt. Box en duowagen zijn nog niet naar boven geweest. Babykamer is toch rood met wit, dus je kan alle kanten op. babykleertjes staan ook nog boven in de doos, dus alleen nog wassen en strijken

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2011 14:38

vpk schreef:
@ evelien: wat mag jij vaak op controle als ik het zo lees. nu al om de 2 weken dus? ik moet volgende week weer, en dat is dan voor mij de 2e x dat er 3 wk tussen heeft gezeten. daarvoor steeds 4 wk. ben benieuwd of ik na volgende week over ga naar 2 wk of 1 wk.. heb ook het idee dat ik nu minder vaak ben geweest dan met de 1e. maar goed, als alles maar goed loopt dan hoeft het van mij eigenlijk ook niet vaker.

en lekker gevoel zeker, dat de babykamer opschiet.. moet je ook nog behangen ofzo, of is het verder klaar? weten jullie wat het wordt? heb je kleuren gebruikt of het neutraal gehouden?

Vaak? tsja geen idee. Afgelopen dinsdag was voor mij de 3e keer dat er 3 weken tussen zat. Vanaf afgelopen dinsdag dus nu 2 weken (k ben nu 33 weken). Misschien heeft te maken dat dit onze 1e is?

Nee, we houden het geschilderd (t is echt heel mooi geworden, mooie muurverf (soort wit, ral 9010)), een antiek kleur vloer en de rest wordt het ook gewoon neutrale kleuren. k Heb wel gordijnen gekocht wit met wat kleurtjes (ikea, van fabler).
Wij weten dat het een baby wordt :wink: maar of het jongetje of een meisje is.... nee dat is een verrassing.

@ajl, wat leuk rood met wit. Was dat al zo?

Wij zijn nog opzoek naar een wandrek, maar waar vind je die ppfff. Wel lastig hoor. Nog maar even verder zoeken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 11 aug 2011 14:46

Evelien schreef:[dat er 3 weken tussen zat. Vanaf afgelopen dinsdag dus nu 2 weken (k ben nu 33 weken). Misschien heeft te maken dat dit onze 1e is?

Nee, we houden het geschilderd (t is echt heel mooi geworden, mooie muurverf (soort wit, ral 9010)), een antiek kleur vloer en de rest wordt het ook gewoon neutrale kleuren. k Heb wel gordijnen gekocht wit met wat kleurtjes (ikea, van fabler).
Wij weten dat het een baby wordt :wink: maar of het jongetje of een meisje is.... nee dat is een verrassing.

@ajl, wat leuk rood met wit. Was dat al zo?

Wij zijn nog opzoek naar een wandrek, maar waar vind je die ppfff. Wel lastig hoor. Nog maar even verder zoeken.

Wandrekken heb je bij de Ikea. Daar hebben wij ook een leuke vandaan en ook niet zo duur.

Ja, bij de eerste hebben wij bewust voor deze kleuren gekozen. Je kan er namelijk alle kanten mee op. En ik merk dat je bij een derde toch wel wat makkelijker bent en het niet meer zoveel uitmaakt of het bij elkaar pas. Wij hebben een houten vloer met witte meubeltjes en voor de balkondeuren rode/wit geruite plizee ( geen flauw idee of je dat zo schrijft) met dikke witte overgordijnen. Verder allemaal gekleurde dingen, rood kussenhoes voor op de commode. Voor H. een houten vliegtuiglamp met roe propellor en voor C een rood, wit, blauwe bloemenlamp. In het ledikant rood, wit genopte lakentjes met een rood/wit geruit onderlakentje en een witte deken. O ja, ook nog een paddestoellamp. En verder nog leuke koffertjes met een knuffelbeer erin en voor H. hadden wij een leuke, houten gekleurde trein.

En nu zien wij wel welke dingen wij er neer zetten. Doordat het de 3e is moet je sowieso meer schuiven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 aug 2011 16:11

Ik zou bij een volgende ook niet meer opnieuw gaan verven etc. Maar wij hebben alleen onze slaapkamer aangepakt toen we gingen trouwen. Want we wonen in een oud huis. En pakken het nu gewoon lekker om de zoveel tijd aan. Maar manlief heeft de smaak te pakken en wil nu eigenlijk alles aanpakken.... :lol: Dus ik moet hem maar even tegen houden, eerst dat kind eruit. :wink:

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 12 aug 2011 12:03

Mijn schoonzus is vandaag al een week overtijd.. Echt spannend nu :D
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 12 aug 2011 12:40

NdW schreef: Hoe heb jij die letters er op genaaid, jeepeecee? Gewoon met de hand, met een lettertype ernaast ofzo?

Ik had het uitgeprint en op het raam geplakt, en toen de stof er voor en gewoon overgetrokken met potlood en toen met borduurgaren met de had geborduurd.
Afbeelding

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 13 aug 2011 12:03

Eigenlijk hoort dit in het hobby-topic thuis, maar even op het bovenstaande inhakend:
Zelf kies ik vaak een mooi lettertype, print het uit, doe carbonpapier tussen stof en vel papier waar de letters op staan en trek dan de letters over.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 13 aug 2011 19:09

Tip: op patroonpapier tekenen/overtrekken, dat op iets spelden en dat 'overborduren'. Tenminste, zo doe ik het. Trek je daarna zo (voorzichtig) los. Mocht er nog iets zitten, dan gaat het bij de eerste keer wassen er wel af.
Time flies when you have none!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 13 aug 2011 19:21

Leuk dat idee om met letters dingen er op te naaien!

@ dippie; lekker hoor dat jullie kamertje al klaar is! Het staat er dan maar lekker vast. Hoef je dan niet meer zoveel naar om te kijken.

Hier gaat het verder matig met zwangerschap. Wel op vakantie geweest maar afgelopen week paar dagen in ziekenhuis gelegen. Nieuwe medicijnen en hopen dat die aanslaan.

Volgende week ook maar gaan beginnen met babykamer want er is hier grote kans dat baby te vroeg geboren gaat worden. Gaan het in de grijs-tinten doen van dat grijzige nijntje.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 13 aug 2011 20:15

Ai Juffiejuf, dat is geen fijn nieuws! Kun/mag je ook vertellen wat er aan de hand is, of doe je dat liever niet?

Sterkte iig!! *hug*
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 13 aug 2011 20:19

Jammer Juffie-juf dat je zwangerschap niet loopt zoals verwacht. Sterkte met alles.

Terug naar “Archief”