Afslanken deel 4

Moderators: Memmem, Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Afslanken deel 4

Berichtdoor pannenkoek » 10 aug 2011 19:01

zucht wat is afvallen toch moeilijk.................... :-k
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 aug 2011 09:26

pannenkoek schreef:zucht wat is afvallen toch moeilijk.................... :-k

Slechte week/maand gehad, pannenkoek?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 12 aug 2011 13:21

Yeah! - 1,5 in één weekje!!!
Tzou leuk zijn als het zo door blijft gaan, maar aan het begin gaat het altijd hard he?

Ik had gisteravond ook een dip. Wilde koek, chips, chocola en vooral ijs. Maar heb me ingehouden en niets gegeten 8)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 aug 2011 14:29

Ik ben ook weer begonnen afgelopen dinsdag ik stond vanmorgen op de weegschaal en er is alweer 1,5kg af ben benieuwd wat hij dinsdag aangeeft...

@Funlover dat is meestal de eerste week geeft wel moed om door te gaan Suc6 ermee!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 12 aug 2011 15:28

@ mortlach
ha ha nee hoor. Ben afgelopen maandag weer begonnen, en er is nu 1,5 kilo af. eet alleen 3 maaltijden en verder niks. Maar dan zie je dit in de kast staan, en dat in de kast staan. Ik ben een enorme lekkerbek. Snoepte veeeeel te veeel tussendoor. Het is vandaag de 5e dag en het gaat goed. Maar het moet zo blijven. Er is in 17 jr tijd meer dan 20 kg bij gekomen. Ik weet dat het niet 1, 2, 3 weg is, maar ik wil het liefst er zo kort mogelijk over doen. Maar dan is het er ook zo snel weer bij. Ik moet dit eetpatroon gewoon aanhouden, maar ik zwicht iedere keer weer.
3 maaltijden, en veel water drinken. dat is het enige wat ik doe.
Er mogen van mij wel 15 kilo's af.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 aug 2011 16:34

@Pannenkoek hoezo neem je geen tussendoortjes? Zou het echt niet volhouden op 3 maaltijden en voor de rest niks.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 12 aug 2011 19:40

Ja de eerste week gaat altijd hard ja. Dat geeft de burger idd moed!

Ik word soms ook wel gek hoor... Dan wil ik iets echt lekkers. Maar heb me altijd nog in kunnen houden. Want moet er gewoon niet aan beginnen.
Maar vind fruit, rijstewafels, komkommers en augurken op den duur zo saai.....!!

Hoeveel wil je er af lieffie?

Succes allemaal!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 13 aug 2011 20:08

liefie schreef:@Pannenkoek hoezo neem je geen tussendoortjes? Zou het echt niet volhouden op 3 maaltijden en voor de rest niks.

Op zich redt ik het ook wel regelmatig zonder tussendoortjes, en anders neem ik een appel, dat helpt (voor mijn gevoel dan ;) ) ook wel tegen een hongergevoel

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 aug 2011 08:59

@Funlover Ik wil er 15 kilo af zijn nog een paar zwangerschapskilo's en in wil nog wat lichter zijn.
En jij?

Ik red het echt niet zonder tussendoortjes en dat is ook helemaal niet nodig ik ging net even op de weegschaal staan en er is bijna 3 kilo af :shock: Gisteren verjaardag gehad geen taart genomen maar wel lekkere hapjes en heerlijk bami met saté.
Afgelopen dinsdag ben ik begonnen ben benieuwd wat de weegschaal dan aangeeft.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 15 aug 2011 07:32

Als het echt niet lukt een appel of stukje komkommer, maar moet niet denken 'ach een koekje kan wel' want dan gaat het mis. Ik ben al 10 x begonnen en 11x gestopt. Het moet echt eens lukken. Merkte het gister wel aan mijn kleren, en ik heb minder een buikje. Morgen maar weer eens wegen....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 aug 2011 08:46

Terwijl dat juist wel de bedoeling is dat je dat kan doen. Je moet juist leren om koekjes en alles in je normale eetpatroon te voegen zonder dat je aankomt. Anders stop je met lijnen en dan val je weer in je oude eetpatroon. Bij de WW zeiden ze juist dat je rustig een gebakje kon eten of een koekje, dagelijks een stukje cocolade, omdat je het anders niet vol zou houden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 aug 2011 10:24

Ik eet eigenlijk te weinig :oops: .

Gewoon 3 maaltijden (ontbijt 2 boterhammen met een beter melk, tussen de middag 2/3 boterhammen met een beter melk, s'avonds gewone maaltijd (afwisselend qua vlees)) en de tussendoortjes: ontbijtkoek/fruit. Tussendoor als drinken: spa rood, thee en koffie.
Heel af en toe een dropje.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 aug 2011 12:31

Dat is toch niet te weinig Evelien? Dat eet ik ook ongeveer. Volgens de richtlijn ( volgens mij had MissF dat een keer doorgegeven) is dat voldoende.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 aug 2011 12:41

Ja, maar ik eet niet elke dag een tussendoortje. En als ik dat niet doe dan wordt ik misselijk van de trek.
Zoals vanochtend: 2 boterhammen en een beker melk (om 8:00) en om 9 uur een kopje koffie en rond 12 uur heb ik pas weer twee boterhammen met een beker melk op.
Ik merk dat ik gewoon afval, ik weet niet of dat kwaad kan?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 aug 2011 12:52

Afvallen mag niet tijdens je zwangerschap. Dat schijnt niet goed te zijn. (al moet ik eerlijk zeggen dat als ik nu een kg of 3 af zou vallen dat ik echt blij zou zijn :oops: ) Ik heb vanmorgen om 6.30 uur 2 boterhammen op met appelstroop en een beker melk, een plakje ontbijtkoek om 10.00 uur en net bij de lunch, 2 boterhammen met gebakken ei ( had echt enorme trek) en een bruin broodje. Vanavond eet ik sperziebonen met gekookte aardappelen ( gee vlees ivm met de gebakken eieren) en magere yoghurt na. Vanavond voor het slapen gaan eet ik dan nog wat fruit en verder niet.

Terug naar “Psychologie & Gezondheid”