Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jantine76
Sergeant
Sergeant

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor jantine76 » 06 aug 2011 20:29

Evelien, goed idee. Eventjes kijken en kletsen is wel voldoende. Echte vrienden spreek je later ook wel weer..

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 07 aug 2011 22:03

Goed nieuws lees ik hier (ook na mn vakantie ;-)). Gefeliciteerd Sterretje!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 09 aug 2011 19:16

Heeft iemand een idee hoe ik de kinderwagen op moet maken? Ik bedacht ineens dat hij nog leeg was :)
Gewoon een molton, hoeslakentje, laken en dekentje?
Ik ben nu een laken en dekentje aan elkaar aan het fabriceren... waarschijnlijk gaat die erin.

Gaat het verder goed met jullie? En Gempa... het schiet op bij jou he?
Ik probeer echt bezig te blijven, anders ga ik alleen maar bedenken dat ik het super zat ben. Hoewel ik het weer wel prima vind zo!
Deze week gaan de klossen eronder, dan mag het van mij wel komen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 aug 2011 19:35

Bij de eerste heb ik het gewoon opgemaakt met een lakentje en dekentje. Ik heb bij de tweede een lodger wrapper gekocht. Ik vond dat echt ideaal en lekker warm voor de winter. Geen gesleep met lakens en dekens, maar gewoon lekker de omslagdeken dichtvouwen. Toen zij voor het eerst buiten kwam lag ze gewoon in de wagen met deze deken en een warme kruik tegen de voetjes ( het was - 10C) en een vestje aan en mutsje op.

Hier gaat het verder prima, mag niet klagen. Natuurlijk wel de gewone kwaaltjes.....mijn grootste ergenis is dat nog steeds mn oren dicht zitten. En ik merk dat ik weer harde buiken begin te krijgen, was even vergeten dat deze er ook bij hoorden.
Voor jou gaat het zeker opschieten NdW! Ik zag dat jij ok bijna aan de 'beurt'bent. Wel apart, nopg 4 bevallingen en dan ben ik ook aan de beurt. :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 aug 2011 20:03

nou, het wordt zeker weer spannend hier!
vanaf vrijdag mag je toch thuis bevallen ndw? of wil je in het ziekenhuis bevallen?

ik had van een oud 4-seizoenendekbed een kleintje gemaakt die precies in de kinderwagen paste, en daaromheen zelf een overtrekje genaaid. dan zat je niet met een laken+deken te prutsen maar gewoon met 1 dekbedje. ik zit nog te dubben of ik nu nog een overtrekje zal gaan naaien (hebben nu een andere kleur wagen) of dat ik het toch met een dekentje zal doen. ik had namelijk een wiegdekentje gekocht maar er niet bij nagedacht dat we een grote wieg hebben en ik dus een ledikantmaat moest hebben.. beetje dom.
om het matrasje vouwde ik zo'n soort molton-luier en bij het hoofdeind een hydrofiele luier. had er wel een hoeslakentje bij maar eigenlijk nooit gebruikt..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 aug 2011 20:12

@ ajl, heb eens ff zitten kijken, maar lijkt me best handig zo'n wrapper!
kun je die ook gebruiken in de maxi cosi of dat niet? en dan had je neem ik aan de fleece-variant? want ik zag ook katoenen maar dat lijken me van die dunne lapjes...
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 aug 2011 20:33

Volgens mij kan je voor de maxi cosi het beste de lodger shelter gebruiken. Daar zit ook zo'n gat in waar je de lussen door kan doen. Ik gebruikte de wrapper ook gewoon voor de maxi cosi, maar daar gleed het snel vanaf.

Ik vond het echt ideaal. Niet meer steeds de kinderwagen opmaken, maar gewoon snel een omslagdeken erin. Het is wel een uitgave, vind ze namelijk best prijzig, maar het heeft hier meer dan het geld opgebracht. IN het begin legde ik haar ook in de wrapper in de box. Dan lag ze toch lekker warm. Ook het wassen ging prima, even uithangen en het was weer droog.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 09 aug 2011 20:36

ik heb de kinderwagen net opgemaakt als een bedje,

ik loop nog steeds rond, over een weekje ben ik 40 weken, maar babylief ligt nog niet ingedaald of niks, dua zal het wel weer minstens 40 weken worden

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 aug 2011 20:39

Liep je de vorige keren ook over tijd? Succes met de laatste loodjes!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 09 aug 2011 20:51

Hier had ik de kinderwagen met een dekbedje. Officieel voor in wieg/ledikant mag het geloof ik niet, maar in de kinderwagen loop je er bij dacht ik zo. Moet er nu wel een nieuw overtrekje bij maken, bij de andere stond hannah d'r naam er op.

Afbeelding
Afbeelding

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 09 aug 2011 21:47

ajl schreef:Liep je de vorige keren ook over tijd? Succes met de laatste loodjes!

ja allemaal 41 weken of later.

leuk zeg jeepeecee

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 10 aug 2011 04:17

Laat ik nu juist zo'n soort wrapper hebben genaaid (lees: nagemaakt :oops: )
Wat een goed idee, Ajl. Ik ga het zo dan maar eens proberen. Hoewel ik nu een dekentje+lakentje aan het naaien ben, zoiets als jeepeecee, wat ik ook wel leuk vind. Hoe heb jij die letters er op genaaid, jeepeecee? Gewoon met de hand, met een lettertype ernaast ofzo?

Vpk, ik mag inderdaad vanaf a.s. vrijdag thuis bevallen... maar kga er maar niet teveel vanuit dat dat zal gebeuren. Zou wel een kadootje zijn: 3 weken voor de uitgerekende datum.

Sterkte gempa, met de laatste loodjes.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 aug 2011 12:10

@ gempa: sterkte met de laatste loodjes en succes als het zover is! ze zeggen toch dat het tijdstip van indalen niets te maken heeft met wanneer je gaat bevallen? maar kan me voorstellen als je steeds over de 41 wk liep dat je je daar nu ook weer op instelt...

@ jpc: o jah, die ken ik nog! zooow mooi...

@ ndw: tjah, je weet het maar nooit.. maar ik ga er ook niet vanuit hoor, dat het te vroeg komt. dan valt het alleen maar erg tegen als je overtijd loopt... hoop het ook niet zo vroeg al want precies op de dag dat ik 37 wk ben krijgen we nog een nieuwe dakkapel op onze slaapkamer, dus die moet eerst daarna grondig worden schoongemaakt voordat ik aan bevallen toeben :lol:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 aug 2011 14:30

Echt leuk gemaakt JPC, die kan ze straks of nu al mooi op haar poppenbedje/wiegje gebruiken! ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 aug 2011 19:11

Ik merk dat hier de nesteldrang al in een vervroegd stadium heeft toegeslagen :mrgreen: . Vandaag de kids bij elkaar op de kamer gelegd en alle kasten anders ingedeeld. De zolder deels opgeruimd en manlief heeft de vliering onder handen genomen. Het beddengoed voor de kleine spruit al gewassen, behoort namelijk tot de nieuwe indeling van de kasten. Nu binnenkort de babykamer uitruimen en weer inruimen.

Terug naar “Archief”