Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 aug 2011 12:12

ach... zo zielig... jullie arme ventje!! sterkte hoor! hopelijk is het snel beter!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 aug 2011 13:39

Jannoek,

Wat is jouw ervaring met de osteopaat? Wat heeft hij/zij precies gedaan en helpt/hielp het?
Hier volgens mij ook reflux, 'verborgen' reflux. Pijn lijkt steeds erger te worden. (zie bvtopic)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 aug 2011 13:42

Sterkte Jannoek met de kleine man!

Ik wil niet bemoeiering doen, maar onze ka raadde babyzwemmen niet aan ivm de ontwikkeling van de longen en mogelijk ontwikkelen van astma. Juist de chloor dampen kunnen bij de hele kleintjes in het eerste jaar nog veel schade aanrichten. Met name kinderen waarbij astma of exceem in de familie zit

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 aug 2011 15:57

Hm, klinkt logisch ajl! Zal t ook de volgende keer vragen aam de kinderarts!

@schipje, de osteopaat voelde waar spanning/pijn zat in zijn lijfje. Het was overduidelijk dat hij pijn had bij zijn schouderbladen, want toen de osteopaat daar bij zat begon floris enorm te krijsen. Verder vond hij alles prima. De osteopaat gaf ook aan dat de reflux wellicht geen reflux was, maar spugen/misselijkheid van de pijn.. Misschien zit er bij F ook iets anders achter?

Uiteind el elijk heeft hij het heel zachtjes gemasseerd, en een paar dagen na de 2e behandeling merkten we echt een enorm verschil qua huilen.

Spugen doet hij dus nog steeds, maar ik ben er nu wel achter dat dat niet van de spanning in zijn lijfje is, hijdraait nu veel makkelijker z'n hoofdje bijvoorbeeld. Sterkte!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 aug 2011 18:43

@ schipje als je op zoek bent naar een osteopaat in de buurt van R'dam dan weet ik nog een goede voor je. Hij heeft onze dochter na 1 behandeling van haar huilen afgeholpen ( maar zij had vooral nekklachten)

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 aug 2011 22:09

bedankt ajl, 'k stuur je ff pb.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 aug 2011 12:40

Weet iemand wat je tegen een schilferige huid bij kleintjes kan doen? Dochterlief heeft veel schilfers op haar huid mn op haar romp, huid lijkt erg droog met kleine exceemplekjes. Zij gaat wel dagelijks onder de douche, omdat zij echt vies is aan het einde van de dag. Ik was haar dan bijna niet met zeep, alleen haar haren, omdat daar de halve zandbak inzit. En zoonlief heeft altijd uitslag rond zijn mond, komt volgens mij ook van het duimen. Ik smeer ze beiden in met vaseline lanette, maar tot nu toe nog niet veel resultaat.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 aug 2011 13:07

er wordt altijd gezegd dat je een kind emt eczeem weinig in bad moet doen, maar juist die kinderen moeten dagelijksi n bad, waarna ze later ingesmeerd worden met vette creme.Een neutral creme bij de aptoheek? heb je zalf via de huisarts?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 aug 2011 13:10

Jaah!! hij loopt! :):)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 aug 2011 13:12

paprikameisje2 schreef:Jaah!! hij loopt! :):)

=D> Wanneer hoopt hij 1 te worden?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 aug 2011 13:29

paprikameisje2 schreef:er wordt altijd gezegd dat je een kind emt eczeem weinig in bad moet doen, maar juist die kinderen moeten dagelijksi n bad, waarna ze later ingesmeerd worden met vette creme.Een neutral creme bij de aptoheek? heb je zalf via de huisarts?

Nee, een ka heeft ons ooit eens geadviseerd om vaseline lanette te gebruiken, maar dat helpt niet echt. Zal aankomende week eens naar de apotheek gaan voor zalf.

Knap hoor dat Marijn loopt! Binnen het jaar zeker of niet? Dan loopt hij bijna gelijktijdig met onze dochter ( die 8 mnd ouder is :lol: )

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 aug 2011 14:01

AJL, lanette of cetomacrogol zonder vaseline kun je ook proberen. Dat werkt bij mijzelf beter dan met vaseline. Douchen met niet al te warm water en evt gewoon met een washandje wassen en niet douchen als ze niet al te vies is. Wassen met olie of zeepvrije wasgel in plaats van zeep.

ppm, ze hoeven niet eerst in bad toch, voor je ze insmeert. Hier gaan ze bewust niet elke dag in bad ivm de huid, maar de oudste wordt wel dagelijks ingesmeerd.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 aug 2011 14:15

Ik zal eens gewone lanette halen voor ze. Welk merk olie gebruik jij om mee te wassen? Toen ze nog in het kleine badje zat, gebruikte ik vaak badolie en waste ik hen niet met zeep. In het begin heb ik wel eens balneum gebruikt, maar daar kreeg ik zelf exceem van. Nu was ik snel hun haar onder de douche en spoel ze verder gewoon lekker met water af.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 08 aug 2011 14:36

Dagelijks in bad bij eczeem is niet goed, dan droogt de huid juist uit. Maar ja, als je erg vies bent zal het toch wel moeten. Idd geen zeep en niet te heet douchen. En idd de huid vet houden.

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 08 aug 2011 16:01

ajl schreef:Weet iemand wat je tegen een schilferige huid bij kleintjes kan doen? Dochterlief heeft veel schilfers op haar huid mn op haar romp, huid lijkt erg droog met kleine exceemplekjes. Zij gaat wel dagelijks onder de douche, omdat zij echt vies is aan het einde van de dag. Ik was haar dan bijna niet met zeep, alleen haar haren, omdat daar de halve zandbak inzit. En zoonlief heeft altijd uitslag rond zijn mond, komt volgens mij ook van het duimen. Ik smeer ze beiden in met vaseline lanette, maar tot nu toe nog niet veel resultaat.

ajl je hebt van eucerin ook douchegel en lotion speciaal voor de zeer droge/eczeem huid. Dit werkt bij mij erg goed.
Ik vind vaseline lanette niet fijn, krijg er juist jeuk van.
Je moet inderdaad niet te vaak douchen of in bad met eczeem.
Hebben jullie erg veel kalk in het water? Anders zou je nog kunnen denken aan een waterontharder eventueel. Dit geeft namelijk veel zachter water en de huid droogt hierdoor veel minder uit. Je hebt dan ook minder smeersels nodig.

Terug naar “Archief”