Faramir schreef:De logica in je betoog ontbreekt. Het 'wees gegroet' komt overigens rechtstreeks uit de Bijbel.
Het 'Wees gegroet Maria'? Waar dan?
Moderator: Moderafo's
Faramir schreef:De logica in je betoog ontbreekt. Het 'wees gegroet' komt overigens rechtstreeks uit de Bijbel.
Faramir schreef:Het spreekt voor zich dat dat vanuit katholiek oogpunt wel degelijk kan. Sterker nog, dagelijkse praktijk is.
Wiki:
Het Weesgegroet (Latijn: Ave Maria) is een gebed gericht aan de Heilige Maagd Maria, de moeder van Jezus Christus.
Het eerste gedeelte van het gebed komt uit Lucas 1,28 (de begroetingswoorden van de aartsengel Gabriël).
Gegroet Maria, je bent begenadigd, de Heer is met je.
Het tweede gedeelte van het gebed komt uit Lucas 1,42 (de bezegeningswoorden van Elisabeth, de nicht van Maria).
De meest gezegende ben je van alle vrouwen, en gezegend is de vrucht van je schoot!
Het derde gedeelte van het gebed komt van de Gemeenschap van gelovigen en is ter gelegenheid van het Concilie van Efeze (431) goedgekeurd en aan de Evangelische verzen toegevoegd.
boer schreef:Het bidden tot Maria, het aanroepen van haar komt neer op het contact zoeken met doden.
boer schreef:nee, dat is de roomse visie, niet de christelijke.
boer schreef:Luister, Faramir, de visie dat een mens zonde kan vergeven, is NIET christelijk.
De visie dat een zondig mens 'Vader', 'Heilige Vader' nogalliefst wordt genoemd, is NIET christelijk.
Faramir schreef:Wat jij wil jho, leef lekker in je eigen wereldje gebaseerd op voornamelijk vooroordelen die geen enkele basis hebben in de realiteit.
Bonneke schreef:Ik ben zelf jarenlang lid geweest van de RK. Met mijn ouders meegegaan. En ik heb er spijt van. Dat men tot Maria mag bidden -> verzoeken. Jezus leeft, God leeft. Maria heeft geleefd -> dood.
De doden behoor je met rust te laten...
En, echt. "Ik geloof in de Vader, de Zoon, de Heilige geest. Ik geloof in de Heilige Katholieke Kerk".
Hardstikke heilig..schijnheilig!
Bonneke schreef:Ik ben zelf jarenlang lid geweest van de RK. Met mijn ouders meegegaan. En ik heb er spijt van. Dat men tot Maria mag bidden -> verzoeken. Jezus leeft, God leeft. Maria heeft geleefd -> dood.
De doden behoor je met rust te laten...
En, echt. "Ik geloof in de Vader, de Zoon, de Heilige geest. Ik geloof in de Heilige Katholieke Kerk".
Hardstikke heilig..schijnheilig!
boer schreef:Het bidden tot Maria, het aanroepen van haar komt neer op het contact zoeken met doden. Niet alleen Maria wordt aangeroepen maar ook allerlei heiligen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten