Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 27 jul 2011 19:11

Waarvoor zijn framboosbladcapsules?

@ schipje ik overweeg sterk om op jouw aanraden vrouwenwortel te gaan gebruiken voor mijn bevalling. Ik zal het volgende week eens overleggen met de verloskundige.

Hier gaat alles prima, net weer een uur gezwommen en dat gaat ook nog goed. Slapen gaat ook nog goed, terwijl mijn buik toch best wel groeit. Ik werd afgelopen nacht wakker getrappeld toen ik op mn buik lag te slapen...erg grappig. Het lag waarschijnlijk wat in de knel :D

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 jul 2011 20:16

ajl schreef:Waarvoor zijn framboosbladcapsules?

Voor extra baarkracht. Ze versterken je baarmoederspier, ik wist bij de eerste niet goed of het werkte maar nu ik vergelijk heb weet ik het heel zeker, wat een verschil. Het is wat bekender onder verloskundigen en niet homeopatisch.
ajl schreef:@ schipje ik overweeg sterk om op jouw aanraden vrouwenwortel te gaan gebruiken voor mijn bevalling. Ik zal het volgende week eens overleggen met de verloskundige.

Verstandig om even te overleggen, zeker als je verder niet gewend bent om homeopathische middelen te gebruiken. Het is belangrijk je lichaam goed te kennen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 27 jul 2011 20:44

maar werken die framboosbladcapsules dan ook op zichzelf, of alleen in combi met vrouwenwortel?
moet morgen ook naar de vk, wil toch ook eens vragen of ze daar bekend mee zijn..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 jul 2011 10:45

vpk schreef:maar werken die framboosbladcapsules dan ook op zichzelf, of alleen in combi met vrouwenwortel?
moet morgen ook naar de vk, wil toch ook eens vragen of ze daar bekend mee zijn..

nee, ze hebben niks met elkaar te maken. zijn twee losstaande producten.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 jul 2011 11:48

nou, hier weer goedgekeurd door de vk. de kleine schijnt nu toch met 't hoofd naar beneden te liggen dus dat is alweer een zorg minder, nu maar hopen dat 'ie niet meer terugdraait :wink:

framboosbladcapsules kende ze niet. vrouwenwortel wel. ze zei dat het veel gebruikt werd toen zij net vk was, als bij vrouwen de vliezen waren gebroken maar de weeën niet op gang wilden komen. nu wordt dat eigenlijk niet meer gedaan. wel gaf ze aan dat ze er op zich niet negatief tegenover staan, maar dat ze dan liever hebben dat je wordt gescreend door een 'goede' homeopaat en dat die het voorschrijft, dan dat je het zelf van de apotheek haalt. dan schijnt het zo vaak verdund te zijn dat de werking wat verloren gaat. Maar een homeopaat kijkt naar je hele lichaam en psyche zeg maar en aan de hand daarvan schrijft die wat voor, daar heeft ze meer vertrouwen in.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 28 jul 2011 12:28

Bij ons in de stad zit een homeopatische verloskundige waarmee onze verloskundige praktijk regelmatig samenwerkt. Ik wil vrouwenwortel wel met ze bespreken ( mede gezien mijn vorige bevallingen) en ik vermoed dat zij mij voor een consult naar deze verloskundige verwijzen.

Fijn vpk dat alles weer goed is. Voel je je verder ook goed?

Hoe gaat het met de andere zwangeren?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 jul 2011 13:06

dat is dan wel prettig ajl, om even met iemand te overleggen die er ook echt 'verstand van heeft', zeg maar.
moet je al binnenkort weer naar de vk?

ik voel mij verder goed ja, dank je. het slapen wordt hier ook wel wat minder. op mijn rug lig ik zelf niet zo graag en dan heb ik ook wat last van mijn bekken, maar zo gauw ik op mijn zij ga liggen en dus een beetje op m'n buik lig dan begint de kleine daar keihard te trappen :lol: . en ook al drink ik 's avonds zo min mogelijk, elke nacht wel een x of 2 naar het toilet.. maar goed, morgen nog 1 dagje werken en dan lekker verlof, daar kijk ik wel naar uit! kan ik ook lekker toe gaan geven aan mijn nesteldrang..
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2011 14:20

Wat fijn vpk dat het goed ligt. Is al weer een hele gerustst

Hier vannacht slecht geslapen, ik kon de slaap niet vatten en had enorm veel last van het avondeten van gisteren.
Vandaag voor het laatst gewerkt. Dus ik ben met m'n oppaskindje naar het winkelcentrum geweest, boodschapjes gedaan en we hebben heerlijk buiten op een terrasje gezeten. Ze heeft genoten. 8) :mrgreen: En ik ook. Dat soort dingen ga ik wel missen. Het oppassen op haar is nu echt afgelopen. Wel jammer. Haar moeder is een vriendin van mij dus dat scheelt ook wel weer. Maar het is wel vreemd dat het ineens afgelopen is.

Hier is de kleine echt enorm actief. En dat is ook erg leuk, vooral als m'n oppasmeisje dat ziet. Ze geeft ook kusjes op m'n buik enzo. :oops:

@Dippie, hoe gaat het met jou?

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 jul 2011 07:21

Hier gaat het prima eigenlijk! Heb een pufjE gehad en weet niet of het daardoor al komr, maar het hoesten en al is al een stuk minder! Erg fijn! Evelien, kzal zo ff kijken hoe het heet, moeilijke naam iig :wink:
Vannacht beroerd geslapen, ben ff 2nachtjes bij mn ouders op de camping, maar die bedden... Pffftttt :(
Vk had van de week afgebeld ivm een bevalling, dus nu mag ik volgende week.
Zijn ook naar een infoavond in het ziekenhuis geweest, maar allbei geen goed gevoel bij, dus nu serieus nadenken over kraamsuites in SFG!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2011 08:29

vpk schreef:dat is dan wel prettig ajl, om even met iemand te overleggen die er ook echt 'verstand van heeft', zeg maar.
moet je al binnenkort weer naar de vk?

Ik 'moet' volgende week weer. Alles zal wel goed zijn, kindje beweegt goed en ligt volgens mij al steeds met het kopje naar beneden en mijn bloeddruk is toch aan de lage kant. Slapen gaat hier nog prima, ik sta eigenlijk altijd om 6.00 uur op en voor ik dan zit 's avonds is het 21.00 uur en dan ben ik zo moe dat ik gelijk als een blok in slaap val.
Ik heb wel het idee dat ik door 2x in de week te zwemmen wel fitter ben dan tijdens mn vorige zwangerschappen. Toen heb ik het sporten gelijk opgegeven en ik heb hier wel baat bij.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 29 jul 2011 11:25

Ik ben ook weer goedgekeurd door de VK.
Zelf voel ik me beroerd. Ik heb erg veel last van m'n bekken en slaap daardoor heel slecht en regelmatig uren wakker. Ik kan slecht tegen weinig slaap. Dan ga ik 's middags wel een poosje naar bed, maar kan ik ook niet slapen. Ik voel me echt op :( Overal waar ik ook lig, of zit heb ik er last van. Heeft iemand nog tips voor me? Ik blijf nu maar gewoon wat rommelen als afleiding, en ga toch maar de fysiotherapeut bellen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2011 12:08

Misschien slapen met een voedingskussen tussen je benen? Ik had bij de 1e ook snel last van mn bekken en hierdoor slecht slapen. Heb op aanraden van een collega een voedingskussen gekocht. Dan lig je in feite in een stabiele zijligging met je hele been op het kussen ( dus ook enkels etc.) Dat vind ik op het einde wel een fijne houding. Je slaapt nog steeds niet helemaal super, maar in ieder geval met een stuk minder pijn. Nadeel is wel dat je bij elke keer draaien dat voedingskussen mee moet slepen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 29 jul 2011 13:08

ajl, wat interessant een homeopathische vk. Ben benieuwd wat ze zegt.

Ik heb nog veel last van m'n bekken, weet iemand hoe lang dat ongeveer nog duurt? De vorige keer was het volgens mij gelijk na de bevalling over maar ik heb er nog best veel last van nu.

En voor de moeders met meer dan 1 kind: hoe lang duurt het gedrag van de oudste? Ze is lief voor d'r zusje maar ze heeft echt ...... aan mij, uiteraard vooral als ze moe is. Vanmorgen al om 11.15 met haar geluncht ipv 12.00 uur. Maar het hielp niet veel.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2011 13:29

Last van het bekken kan nog wel een tijdje duren. Ze zeggen toch 9 mnd op en 9 mnd af :wink: misschien even overleggen met de fysio?

Enne het gedrag van je oudste schijnt ook wel normaal te zijn. ze heeft voor het gevoel natuurlijk wel haar plek in moeten leveren. Zolang is het neit geleden dat ze zelf nog bv kreeg :wink: . Ik zou gewoon duidelijk naar haar toe zijn en consequent. Bij bepaalde gedragingen, vooral het gedrag benoemen en haar daarop 'straffen'. Verder niet te veel aandacht aan schenken.

Ik vond persoonlijk de overgang van 1 naar 2 kinderen erg groot. Voor mijn gevoel had ik met 1 kind echt alle tijd van de wereld en met 2 moet je zelf als moeder toch leren om aandacht te verdelen. De gezinsuitbreiding is bij onze zoon vlekkeloos gegaan, het is hem niet eens opgevallen. Bij mij duurde het wel een week of 10 voor ik een ritme had, dus zou daar met zo'n kleintje ook maar vanuit gaan.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 jul 2011 13:43

Schipje: last vant bekken, tja ik ben net uit mn kraamweek en heb er ook nog last van, maar dat is volgens mij nu meer over gegaan op spierpijn van het op bed zitten....
Maar hier zitten we soms ook echt met onze handen int haar met de oudste hoor! Niet luisteren, grote mond, zusje plagen.... En de avonden.... nou vre-se-lijk!!! Heel de avond liggen ze te krijsen in bed omdat ze niet moe zijn, niet willen slapen en het zo moeilijk hebben ](*,) dat doen ze overigens samen, gedrag overdag komt vooral bij de oudste vandaan.
En voor Niek zijn ze zooo ontzettend lief :)
Tis gewoon een hele grote verandering en dat kost vooral de oudste veel energie, maar van mij mogen ze savonds ook wel gewoon wat eerder slapen. Hebben al middagdutje wel en middagdutje juist niet geprobeerd maar ze houden het gerust tot half 10 vol. en dat is echt slopend want Niek slaapt heerlijk, wordt er gelukkig niet wakker van.

Terug naar “Archief”