Moderator: Moderafo's

Galateia schreef:Ok, helder. En natuurlijk ook een stukje wat je al eerder schreef, scheppingsorde. Interessant, allemaal. Ik denk weleens: mannen denken toch ook wel na over dit soort dingen?

Ook niet als alleenstaand ouder, de enige vrijstelling die je dan krijgt is dat je niet uitgezonden kunt worden. Voor de rest gewoon meedraaien.
 Ook niet als alleenstaand ouder, de enige vrijstelling die je dan krijgt is dat je niet uitgezonden kunt worden. Voor de rest gewoon meedraaien.
 Zonder gekheid. Mijn vader houdt zielsveel van ons maar ik denk niet dat hij parttime zou willen werken om voor ons te zorgen. En dat maakte hij dan weer goed in het weekend en door het feit dat hij er gewoon altijd was om 4 uur 's middags en 's avonds niet wegging en in het weekend ook niet. Thuis was thuis dan. En ik kan niet zeggen dat ik er als kind onder geleden heb dat papa niet 1 of 2 dagen voor me heeft gezorgd en ik denk niet dat hij er ooit van wakker heeft gelegen.
  Zonder gekheid. Mijn vader houdt zielsveel van ons maar ik denk niet dat hij parttime zou willen werken om voor ons te zorgen. En dat maakte hij dan weer goed in het weekend en door het feit dat hij er gewoon altijd was om 4 uur 's middags en 's avonds niet wegging en in het weekend ook niet. Thuis was thuis dan. En ik kan niet zeggen dat ik er als kind onder geleden heb dat papa niet 1 of 2 dagen voor me heeft gezorgd en ik denk niet dat hij er ooit van wakker heeft gelegen. ) en vindt het echt niet kunnen parttime te werken (heeft daar wel goede mogelijkheden toe), want zijn 'maten' zouden dat maar raar vinden. En voor zijn kind zorgt hij ook liever niet, want als hij een vrije dag heeft (hij werkt onregelmatig) en het is een kdv-dag, dan mag mijn zus hun dochter mooi naar de opvang brengen, zodat hij echt een vrije dag heeft, beetje kan uitslapen, computeren, etc.
 ) en vindt het echt niet kunnen parttime te werken (heeft daar wel goede mogelijkheden toe), want zijn 'maten' zouden dat maar raar vinden. En voor zijn kind zorgt hij ook liever niet, want als hij een vrije dag heeft (hij werkt onregelmatig) en het is een kdv-dag, dan mag mijn zus hun dochter mooi naar de opvang brengen, zodat hij echt een vrije dag heeft, beetje kan uitslapen, computeren, etc. Galateia schreef:Mijn zwager werkt heel 'vies' in de haven
 Daar zijn er meer van
  Daar zijn er meer van Moet altijd zo lachen om dat mannetje.....
 Moet altijd zo lachen om dat mannetje.....  
 hieke schreef:Dat veel mannen vaak weg zijn is vooral in refokringen gangbaar. Al die avonden met kerkraad, vereniging enz. enz. Ik vind dat ook soms veel te ver gaan. En wat Galateia omschrijft, daar ken ik er ook wel een aantal van. Alsof het niet mannelijk zou zijn om te "vaderen". Jammer! Ik begrijp dat dus ook niet, zeker niet in deze tijd.

hieke schreef:Als huisvader zou hij het goed doen, de kinderen hebben een prima band met hem.
hieke schreef:Ik ben ook niet iemand die werk nodig heeft om me goed te voelen, dat stadium ben ik toch wel gepasseerd inmiddels. Ik heb dat wel gehad. Steeds iets nieuws willen en dan weer iets anders. Typisch iets voor de huidige generatie twintigers/dertigers denk ik.

Tuurlijk denken mannen na over dit soort dingen. Maar het is voor mannen enorm moeilijk om parttime te gaan werken volgens mij. Behalve verlaagd inkomen en minder carrierekansen, speelt statusverlies ook een rol denk ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 gasten