Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Moderators: Memmem, Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Mijn man slaat mij, en ik houd zielsveel van hem.

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 09:28

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet begrijp. De argumenten die jij aanvoert, zoals 'wij houden van elkaar, hij bedoelt het niet zo, hij heeft achteraf altijd spijt'etc. zijn mijns inziens wel de typische agrumenten die iedereen aanvoert die mishandeld wordt.
Misschien heel hard, maar je bent voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor je eigen gelukt of leed en bent volwassen genoeg om je eigen keuzes te maken. Dus als je blijft, dan kies je er zelf voor om in deze situatie te blijven hangen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 jul 2011 09:43

Ik kon er niet van slapen vannacht :-&
Ik zou bij de eerste klap al weglopen, zeg ik nu heel stoer. Maar waarheen ?
Je laat alles achter lijkt me.
Gruz.: ik heb gisteravond voor je gebeden ! Doe jij dat ook maar. Maar......BID EN WERK !
Dus zelf ook in actie komen, hoe dan ook.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2011 10:44

schelpje3 schreef:Heb je het wel eens bij de Heere gebracht ?
In het verborgene, de binnenkamer ?

Ze kan het ook bij de politie brengen... dat heeft waarschijnlijk een wat wereldser resultaat.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 jul 2011 10:46

Gruzelement, doe het beide.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jul 2011 11:01

Ik zit echt in shock dit verhaal te lezen. :shock:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 jul 2011 11:05

Evelien schreef:Ik zit echt in shock dit verhaal te lezen. :shock:

ik denk wij allen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Gruzelement » 26 jul 2011 11:19

Ten eerste, iemand die niet gelooft dat mijn verhaal echt is, daar kan ik weinig op zeggen nadat ik mijn hele verhaal gedaan heb.
Het enige wat ik kan zeggen is dit: je twijfelt of ik wel gelovig ben: de reden dat ik hier kom is omdat ik die achtergrond heb, maar in de afgelopen jaren twijfel ik steeds meer aan het bestaan van God omdat Hij me schijnbaar niet hoort, en ook omdat ik gemerkt heb dat mijn Christelijke vrienden van vroeger de eersten waren om mij links te laten liggen. Dat kan ik hen overigens niet kwalijk nemen, gezien de hoeveelheid persoonlijke dingen die ik verberg. Ik zie geen andere weg, maar ik verwachtte blijkbaar toch nog iets.

Ook als je zegt; we zijn vaak intens gelukkig, vrouwen die zo mishandelt zijn kunnen zich niet meer
intens gelukkig voelen, want na 10 jaren weet je dat de mishandeling toch weer zal komen.
Ook uit ervaring sprekende, ben je na 10 jaar een wrak en niet meer instaat iets te voelen.

Het feit dat ik niet zo kapot ben nog als jij zou verwachten in de situatie die jij beschrijft, kan misschien verklaard worden doordat ik buiten mijn gezinsleven om nog een baan heb, waar veel van mij verwacht wordt en ik redelijk hoge verantwoordelijkheid heb. Mijn superieuren van jaren geleden zijn nu mijn collega’s, voor zover ze niet weg zijn bij het bedrijf, en ze weten of vermoeden iets maar niet veel.

Verder denk ik dat er nog 1 ding is dat ik zelf totaal niet kan begrijpen en al helemaal niet uitleggen. Ik twijfel, als mijn man boos is, of hij wel van mij houdt. Op momenten dat hij niet boos is, twijfel ik echter niet: hij houdt wel degelijk van mij. Tijdens zijn boosheid lijkt het alsof er een knop omgaat in zijn hersenen, waardoor hij zich ontpopt als een heel eng iemand. Mede daardoor denk ik dat het een ziekte is, maar ik weet niet of er hier iemand meer van dergelijke ziekten afweet.
Mijn man heeft ook een goede baan, dus hij functioneert verder ook zeer goed in het dagelijks leven. We zijn geen alcoholisten of mensen aan de onderkant van de samenleving.
Ik verwachtte op refoweb misschien ook wel iets meer begrip voor het feit dat ik hem niet kan en mag verlaten. Dit is niet helemaal uit geloofsovertuiging, maar ook omdat ik de belofte heb gedaan om bij hem te blijven. De dienst was in het Engels, en de belofte die ik gedaan heb was: “In sickness, in health, in good times, in bad times ….(etc.)” Dit is welzeker een ziekte, en het zijn ook wel zeker slechte tijden.
Overigens moet ik iets rechtzetten over het mes. Het is een bot aardappelschilmesje, (het klinkt belachelijk maar het is zo) en hij is er gewoon bang van. Van de aanblik. Zijn geweld bestaat echt allen maar uit klappen of vuisten, hooguit trappen als ik op de grond lig. Ook slaat hij me nu bijna nooit meer.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 jul 2011 11:32

Gruzelement, je hoeft niet direct te scheiden maar een tijdje bij hem weggaan om hem te laten zien dat jij het niet pikt dat hij jouw mishandeld kan wel. Maak zelf de keuze en zet hem voor blok. In behandeling (en niet voortijdig stoppen) eerder kom ik niet terug.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jul 2011 11:36

Gruzelement schreef:Ten eerste, iemand die niet gelooft dat mijn verhaal echt is, daar kan ik weinig op zeggen nadat ik mijn hele verhaal gedaan heb.
Het enige wat ik kan zeggen is dit: je twijfelt of ik wel gelovig ben: de reden dat ik hier kom is omdat ik die achtergrond heb, maar in de afgelopen jaren twijfel ik steeds meer aan het bestaan van God omdat Hij me schijnbaar niet hoort,

Er is toch zo'n gezegde 'God helpt hen die zichzelf helpen' (al kan dat ook een islamitisch gezegde zijn), enfin, bidden en hopen dat God je problemen wel oplost... tja...

Verder denk ik dat er nog 1 ding is dat ik zelf totaal niet kan begrijpen en al helemaal niet uitleggen. Ik twijfel, als mijn man boos is, of hij wel van mij houdt. Op momenten dat hij niet boos is, twijfel ik echter niet: hij houdt wel degelijk van mij. Tijdens zijn boosheid lijkt het alsof er een knop omgaat in zijn hersenen, waardoor hij zich ontpopt als een heel eng iemand. Mede daardoor denk ik dat het een ziekte is, maar ik weet niet of er hier iemand meer van dergelijke ziekten afweet.

Sorry, maar het klinkt echt als elke andere mishandelende echtgenoot. Door jezelf ervan te overtuigen dat hij ziek is maak je hem slachtoffer in plaats van dader. Je twijfelt of hij van je houdt wanneer hij je slaat... het is pas onbegrijpelijk dat je op dat moment twijfelt!

Ik verwachtte op refoweb misschien ook wel iets meer begrip voor het feit dat ik hem niet kan en mag verlaten. Dit is niet helemaal uit geloofsovertuiging, maar ook omdat ik de belofte heb gedaan om bij hem te blijven. De dienst was in het Engels, en de belofte die ik gedaan heb was: “In sickness, in health, in good times, in bad times ….(etc.)” Dit is welzeker een ziekte, en het zijn ook wel zeker slechte tijden.

Doe even lekker normaal! Die belofte houdt niet in 'in sickness, in health, when my husband beats the crap out of me every week'. Het is geen ziekte, en zelfs als het dat wel is, heb je ook een verantwoordelijkheid aan jezelf. Ga bij hem weg, en als hij zich weer laat behandelen voor zijn 'ziekte', kun je altijd nog verder kijken.

Maar goed, je verzint zo te zien tientallen redenen om bij hem te blijven. Prima natuurlijk, maar dan snap ik het geklaag niet zo. De oplossing is misschien niet makkelijk, maar wel duidelijk! Voor zalvende woorden als 'het komt allemaal wel goed' zit je hier echt verkeerd.

Zijn geweld bestaat echt allen maar uit klappen of vuisten, hooguit trappen als ik op de grond lig. Ook slaat hij me nu bijna nooit meer.

O, trappen als je op de grond ligt... wat een heer. Schopt hij je wel voorzichtig? En bijna nooit meer? Hoe vaak is dat nog? 1 keer per maand?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 jul 2011 11:39

Gruz., we zijn juist heel erg met je begaan, vandaar de hoeveelheid reacties.
Bij bepaalde "zonden" denk je vaak aan stereotiepen, maar dat is juist niet zo !
Mannen die heel vriendelijk zijn naar buiten toe, heel kalm, liefdevol naar hun vrouw en kinderen, als ze die hebben, zijn soms monsters in huis.
Alcoholisten kunnen hele beschaafde mensen zijn, op topfuncties.
Jouw man is ziek. Daarom moet hij hulp zoeken.
Als het alleen maar een verschrikkelijke man was, zou hij in de tussenliggende periodes zich niet zo gedragen.
Maar je zegt het zelf, er gaat een knop om.
Heb je hier wel eens met de huisarts over gesproken ?
Je lijkt me een heel intelligente vrouw, maar wel ontzettend eenzaam, ondanks haar fijne baan met wellicht prima collega's.
Maar je draagt een akelig geheim met je mee, hoelang nog ?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 26 jul 2011 12:10

quote="Gruzelement"

Ook denk ik dat het er erger uit zien in mijn post dan het is, want wat ik beschrijf gebeurt misschien gemiddeld hooguit 1 keer per week, en duurt hooguit een avond.

Even verder zeg je : zijn geweld bestaat "alleen maar" uit klappen of vuisten hooguit trappen
als ik op de grond lig. Ook slaat hij mij bijna nooit meer.

:?: :?: :?:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 26 jul 2011 12:15

Misschien mag ik niet direct mijn oordeel hier over vellen, maar mij klinkt het in de oren als Schizofrenie.
Ik kan ook maar 1 ding zeggen.... zoek hulp!!!

Gruzelement
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Gruzelement » 26 jul 2011 12:17

Er is toch zo'n gezegde 'God helpt hen die zichzelf helpen' (al kan dat ook een islamitisch gezegde zijn), enfin, bidden en hopen dat God je problemen wel oplost... tja...

Nee, dat is absoluut niet mijn houding. Het is mijn eigen beslissing om bij hem te blijven, dat weet ik wel. Dat vind jij niet slim, dat snap ik wel. Ik denk dat geweld binnen een huwelijk veel vaker voorkomt dan wie dan ook vermoedt. 'Geluk' is nooit perfect. Mijn manier van mezelf helpen is fout, daarom gooi ik mijn hele verhaal hier in een forum, ook al weet ik dat ik dan misschien gezien word als een naieveling, die de jusite beslissing niet kan nemen.

Sorry, maar het klinkt echt als elke andere mishandelende echtgenoot. Door jezelf ervan te overtuigen dat hij ziek is maak je hem slachtoffer in plaats van dader. Je twijfelt of hij van je houdt wanneer hij je slaat... het is pas onbegrijpelijk dat je op dat moment twijfelt!

Toch is het zo. Hij is een wrak als ik wegga. Ikzelf ook. Moet dat dan?

Misschien leest een meisje of jonge vrouw dit die nog niet getrouwd is en/of zich nog niet heeft gegeven aan iemand. Dan zou ik willen zeggen: kijk drommels goed uit wat voor iemand het is want op een gegeven moment hou je teveel van hem.

Ik heb gewoon nog te veel liefde in me voor hem.

tulp
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor tulp » 26 jul 2011 12:19

Gruzelement schreef: Op momenten dat hij niet boos is, twijfel ik echter niet: hij houdt wel degelijk van mij.

Gelukkig houd hij van je. Genoeg om iets aan zijn 'ziekte' te doen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jul 2011 12:20

Gruzelement schreef:Ik heb gewoon nog te veel liefde in me voor hem.

Dan kies je er zelf voor om in deze situatie te leven

Terug naar “Relaties”