Aanslagen in Noorwegen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RogierV
Kapitein
Kapitein

Re: Aanslagen in Noorwegen

Berichtdoor RogierV » 24 jul 2011 13:34

Dochechter desalnietemin is het veel erger dan Alphen.

Dat was in 15 minuten voorbij.
Sommige jongeren hebben 1.5 uur kat en muis moeten spelen met die gek. Om maar geen accute loodvergifteging op te lopen.
Beetje een survival of the fittest verhaal. Vanuit mijn onderzoekende kant ben ik dan op een morbide manier wel geinterreseerd in wie deze mensen waren hun geslacht, leeftijd, conditie, educatie dat soort dingen.

Hij heeft een volledige bekentenis afgelegd en daarbij aangegeven dat hij wist wat hij deed, dat hij wist dat hij veel leed zou toebrengen en dat dat ook de bedoeling was.
Dat zal hij morgen ook aan de rechter vertellen.
Onbegrijpelijk... een understatement ja, maar ik weet niet hoe ik het moet omschrijven...

Een hele enge psychopaat, die gewoon kan redeneren en scherp nadenken, analytisch you name it.
Maar totaal geen empatisch vermogen of kennis van de emoties van anderen.
Dan word je vanzelf genadeloos.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Riska

Berichtdoor Riska » 24 jul 2011 14:29

Ja, dat was ook mijn gedachte.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 jul 2011 14:37

RogierV schreef:Sommige jongeren hebben 1.5 uur kat en muis moeten spelen met die gek. Om maar geen accute loodvergifteging op te lopen.
Beetje een survival of the fittest verhaal. Vanuit mijn onderzoekende kant ben ik dan op een morbide manier wel geinterreseerd in wie deze mensen waren hun geslacht, leeftijd, conditie, educatie dat soort dingen.

Ja, daar hadden manlief en ik het ook over: wie heeft dit drama overleefd, hoe en waarom? Welke beslissingen waren van cruciaal belang? Niet vanwege de sensatie, hoor, maar gewoon: deze mensen hebben echt moeten overleven. En het lijkt allemaal het script van een enge film (over hoeveel jaar zal er daadwerkelijk een film komen?). Maar wat moeten deze mensen gevoeld hebben, opgesloten op een eilandje? Wat denkt een mens dan, wat doet een mens dan?

RogierV schreef:Een hele enge psychopaat, die gewoon kan redeneren en scherp nadenken, analytisch you name it.
Maar totaal geen empatisch vermogen of kennis van de emoties van anderen.
Dan word je vanzelf genadeloos.

Ja, echt een gek. Ik vind trouwens dat je het niet kunt vergelijken met wat in Alphen aan de Rijn is gebeurd. Simpelweg omdat ik al dit soort dingen even gruwelijk vind. Die moet je niet willen vergelijken. Elke dode is er eentje teveel. Dit is niet erger dan Alphen, het is alleen wel heel erg dat er zoveel doden zijn gevallen. Elke dode is even erg. Nou ja je snapt me wel.

Wat misschien wel overeen komt is het feit dat dit (waarschijnlijk) een eenling was. Dat maakt het ook zo eng: deze man is gewoon gestoord en als iemand dan zo slim is en alles verborgen houdt, tja, dan is er ook niks tegen te doen. Hoeveel gekken zijn er nog meer?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 jul 2011 16:40

Evelien schreef:Bizar.

80 doden.

Ongelofelijk.

Ik vind het bizar dat dit soort toestanden sinds jaren al bijna dagelijkse kost zijn in landen als Pakistan, Afghanistan, Irak etc, er worden ook al schoolmeisjes en invaliden gebruikt om met een bommenpakket ergens te gaan ontploffen, metr een vergelijkbaar aantal slachtoffers...
Maar nu het ietsje dichter in de buurt gebeurt, is het groot nieuws. Zijn Noren meer waard dan irakezen of afghanen?

Dat zo iemand zich christelijk durft te noemen is ook bizar.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 24 jul 2011 17:50

Rogier: Ik ben geen psychiater, maar ik vraag me af of je persé een psychopaat moet zijn om zoiets te doen? Als je zo extreem verblind bent door je eigen gelijk, kun je volgens mij ook tot zulke daden komen.

En ja, ik heb me ook afgevraagd hoe dat moet zijn geweest. :(

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 24 jul 2011 18:08

Dan zal je toch je empathie uit moeten kunnen uitschakelen om zoeits te kunnen doen.
Hallmark van psychopathische neigingen.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 jul 2011 19:34

Als je wat van de documenten van de dader leest, lopen de rillingen je over de rug. Hij hield een verslag bij van de voorbereidingen, hoe hij aan de wapens kwam, hoe hij zijn sociale 'cover' intact hield. Ook noemt hij zichzelf regelmatig martelaar en hij noemt regelmatig 'Knights Templars', wat dat dan ook precies moge beteken.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 24 jul 2011 19:48

boer schreef:Ik vind het bizar dat dit soort toestanden sinds jaren al bijna dagelijkse kost zijn in landen als Pakistan, Afghanistan, Irak etc, er worden ook al schoolmeisjes en invaliden gebruikt om met een bommenpakket ergens te gaan ontploffen, metr een vergelijkbaar aantal slachtoffers...
Maar nu het ietsje dichter in de buurt gebeurt, is het groot nieuws. Zijn Noren meer waard dan irakezen of afghanen?
Het is natuurlijk groot nieuws omdat dit soort dingen niet zo vaak in een land als Noorwegen gebeuren.

boer schreef:Dat zo iemand zich christelijk durft te noemen is ook bizar.
Het is inderdaad niet meer van deze tijd dat christenen zo gewelddadig zijn, dat was vroeger anders. Deze man vindt zichzelf een middeleeuwse christelijke ridder, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Tempeliers. Deze ridders waren toen toch ook christelijk?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 24 jul 2011 20:20

Het is inderdaad schokkend dat zoiets gebeurt in een land als Noorwegen. Net als in de andere Scandinavische landen zie je daar een vrij vreedzame sfeer waarbij men elkaar (en de overheid) vertrouwt. Natuurlijk is het in de eerste plaats vreselijk voor families die nu familieleden moeten missen en voor mensen die hun vrienden vermoord hebben zien worden.

Wat me trouwens opvalt bij het lezen van citaten uit wat deze moordenaar heeft geschreven is dat hij verlangt naar een Christelijk Europa, maar nauwelijks naar God verwijst. Hij lijkt Christendom als een cultuur te zien, een cultuur die beschermt moet worden, en niet als een Godsdienst. Ik ben wel eens bang dat sommige Christenen die hun Christen zijn wel in de eerste plaats als een Godsdienst zien, ook heel ver willen gaan in het beschermen van de Christelijke cultuur en dat ze zich hierbij ook op God gaan beroepen, zoals ook in de Middeleeuwen gebeurde.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 24 jul 2011 22:47

[quot"scheermes"].[/quote]Het is inderdaad niet meer van deze tijd dat christenen zo gewelddadig zijn, dat was vroeger anders. Deze man vindt zichzelf een middeleeuwse christelijke ridder, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Tempeliers. Deze ridders waren toen toch ook christelijk?[/quote]

Een ieder die zich christelijk noemt, maar denkt dat het koninkrijk hier op aarde is en zichtbaar voor iedereen, en dat dit met geweld genomen dient te worden, heeft NIETS van het Evangelie begrepen.
En daarbij maakt het niet uit in welke tijd je leefde, want God is onveranderlijk.
En ja, daarmee doel ik ook op sommige heren die meenden goed te doen door in hekserij te geloven en oude kromme vrouwtjes op de brandstapel of middels de verdrinkingsdood te doen sterven.
En met teksten uit Exodus meende tovenarij of overspel met de doodstraf uit te moesten roeien.
Weer heel iets anders dan het: Gaat heen en zondig niet meer", wat Jezus tegen de overspelige vrouw zei, toch?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 25 jul 2011 06:20

Het maakt niet uit wat voor bordje je plaatst op deze gruwel. Ik heb niet alleen gebeden voor de slachtoffers en nabestaanden maar ook voor de dader. Als iemand de liefde van God nodig heeft is het deze man wel.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 jul 2011 09:29

JHM schreef:Het maakt niet uit wat voor bordje je plaatst op deze gruwel. Ik heb niet alleen gebeden voor de slachtoffers en nabestaanden maar ook voor de dader. Als iemand de liefde van God nodig heeft is het deze man wel.

Akkoord, maar toch hoop/verwacht ik dat die man nooit meer buiten komt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 25 jul 2011 09:31

Ik mag toch aannemen, dat deze man nooit meer vrij komt! Hij heeft zoveel mensen heel bewust vermoord. En als hij vrij zou komen, dan zou hij het niet lang volhouden, denk ik. Iemand neemt dan wraak, er is iemand die draait door en vermoordt hem.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Riska

Berichtdoor Riska » 25 jul 2011 09:59

Zijn vader wordt in Frankrijk zelfs beschermd. Dus als de dader zelf nu vrijkomt, is hij zijn leven niet zeker.

Dorah
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dorah » 25 jul 2011 10:13

Voor de christenen die het vreemd vinden dat deze man zich christen noemde: Deze man behoort tot de morderne versie van de Orde der Tempeliers. Deze orde is een voorloper van de Vrijmetselarij. Dit is een grote, internationale orde waar veel wereldleiders in vertegenwoordigd zijn. In deze orde kun je kiezen op welk ' heilig boek' je je eed wil afleggen: bijbel, koran of thora.
Via onderstaande link kun je hier meer over vinden. Deze man was geen christen, hij is/was aangesloten bij een van de meest occulte en invloedrijke orden van de wereld.
De niet-christenen op dit forum zullen dit zeer waarschijnlijk afdoen als onzin,vandaar dat ik uitdrukkelijk schrijf dat ik deze reactie richt tot christenen.

http://www.stichting-promise.nl/artikel ... deel-1.htm

Terug naar “Archief”