Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Samanthi schreef:Tja...
Het is erg zwart wit denken, gelukkig dat de Heere zo niet was, toen de discipelen in het tarwe liepen en aan het "oogsten" waren... dat is net zo iets.
mohamed schreef:Het zwart wit denken heb ik van de Heer!![]()
Matteüs 5,37
Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.
mohamed schreef:Het zwart wit denken heb ik van de Heer!![]()
Matteüs 5,37
Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.
zomaariemand schreef:Enge manier van redeneren.
Ik maak me sterk dat dat bedoeld wordt met die tekst. Principieel zijn, ok, maar zwart-wit denken?
Nee is zwart en ja is wit, wat is daar eng aan? In het christendom zijn weinig tot geen grijstinten.
Nee is zwart en ja is wit, wat is daar eng aan? In het christendom zijn weinig tot geen grijstinten.
Samanthi schreef:Is dat zo?
Mortlach schreef:Nee is zwart en ja is wit, wat is daar eng aan? In het christendom zijn weinig tot geen grijstinten.
Samanthi schreef:Is dat zo?
Sommige mensen willen het graag zo doen lijken...
zomaariemand schreef:De wereld is niet zwart-wit. Dat is er eng aan.
zomaariemand schreef:Je leeft toch zeker in de wereld. Je leeft niet op Mars. Beetje dooddoener van een argument. Zelfs de verzuilde wereld van refo's is de wereld.
Maar ik heb al aan je reacties gezien dat je heel goed ontwijkend kunt reageren. Dus laat maar.
zomaariemand schreef:Ik zeg toch helemaal niet dat ik al je reacties heb gelezen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten