islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2011 19:19

schaapje schreef:Ik vraag me altijd af waarom anti-christenen op een forum zitten als deze, is mij een
raadsel. Misschien is het onuitstaanbaar voor anti-christenen om gelovigen met zoveel
zekerheid te zien geloven in een God van de Bijbel. :(

De antichrist is de duivel schaapje, besef je dat je hen dus duivels noemt?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 jul 2011 19:40

quote="mohamed"

Ja, ik weet het Mohamed op een ander topic las ik dat jij "zwart wit" denkt. :D

Maar jij hebt het over "de anti-christ" ik noem iemand die tegen Christus is en zich
zo anti uitlaat, anti-christelijk.
En in de Bijbel kan je toch lezen voor wie de mensheid gekozen heeft :!:
Daar waren wij toch allemaal deel van.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 22 jul 2011 19:49

Vertel het maar :wink:

Ik weet het niet, ik denk dat zowel de Hindoes als de Christenen hun geschriften gewoon van slimme en wijze mensen hebben gehad.

Oh je hebt het antwoord al :D

Het ene was een vraag van wat is waar? Is de bijbel geïnspireerd door de Heilige Geest, of zijn de Veda's geschreven door de goden? En dit is een ander antwoord.

En 2 geloof ik wel,[/quote]

Aha...Plato ook een geschrift gelezen van hem Theosoof ? en heb je er veel waarde aan gehecht ?

Ja, interessante man en wijs filosoof.

Ik vraag me altijd af waarom anti-christenen op een forum zitten als deze, is mij een
raadsel. Misschien is het onuitstaanbaar voor anti-christenen om gelovigen met zoveel
zekerheid te zien geloven in een God van de Bijbel. :(

Als je enkel ja knikkers en amen sprekers op dit forum had zitten zou je erg weinig leren. Een beetje tegengas is juist goed, om na te denken WAAROM je gelooft.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 jul 2011 19:57

quote="Theosoof"

Als je enkel ja knikkers en amen sprekers op dit forum had zitten zou je erg weinig leren. Een beetje tegengas is juist goed, om na te denken WAAROM je gelooft.

Jij gaat er vanuit dat ik niet goed nagedacht heb, waarom ik geloof.
Er zitten wel wat van die ja-knikkers op dit forum, maar dat ja-knikken is dan naar "de leermeesters"
in de kerk :wink:
Verder denk ik niet dat ik jou kan overtuigen WAAROM ik geloof, ik denk dat je daar helemaal
niet op uit bent. Of ik moet me sterk vergissen. :?:
Maar blijf gerust Theosoof, ik zou alleen willen dat je met wat meer respect over God praat,
maar dat had ik je al gevraagd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 jul 2011 00:02

quote="mohamed"

schaapje schreef:Ja, ik weet het Mohamed op een ander topic las ik dat jij "zwart wit" denkt. :D

Dat heb ik ook gelezen ja.
Maar jij hebt het over "de anti-christ" ik noem iemand die tegen Christus is en zich
zo anti uitlaat, anti-christelijk.
En in de Bijbel kan je toch lezen voor wie de mensheid gekozen heeft :!:
Daar waren wij toch allemaal deel van.

De antichrist is ook anti niks meer en niks minder, maar ja, je weet het van dat andere topic: ik denk zwart wit. uhhh-smile

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 10:35

quote="mohamed"
De antichrist is ook anti niks meer en niks minder, maar ja, je weet het van dat andere topic: ik denk zwart wit.

De ongelovige is ook anti-christelijke niks meer en niks minder :mrgreen:

Waren wij dat ook niet ooit eens ? of ben jij wedergeboren in de wieg :mrgreen:

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 23 jul 2011 10:55

schaapje schreef:
Jij gaat er vanuit dat ik niet goed nagedacht heb, waarom ik geloof.

Zeg ik dat?

Er zitten wel wat van die ja-knikkers op dit forum, maar dat ja-knikken is dan naar "de leermeesters"
in de kerk :wink:

En dat is toch niet de bedoeling?

Verder denk ik niet dat ik jou kan overtuigen WAAROM ik geloof, ik denk dat je daar helemaal
niet op uit bent. Of ik moet me sterk vergissen. :?:

Nee, ik heb jaren gelooft wat jij ook gelooft. Ik snap dus best waarom mensen geloven wat ze geloven. Ik denk dat de kreet: "Wat heb ik te verliezen als hij niet bestaat? Als ik niet geloof en hij bestaat wel, dan heb ik meer te verliezen" dicht in de buurt komt bij waarom de meesten geloven.

Maar blijf gerust Theosoof, ik zou alleen willen dat je met wat meer respect over God praat,
maar dat had ik je al gevraagd.

Waar praat ik respectloos over god?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 12:00

quote="Theosoof"

Maar wat is waar?

En 1 klopt ook, alles wat we weten weten we door onze hersenen.

Dus jij denkt met jouw "beperkte hersenen" dat dit waar is.
We zijn meer dan lichamen met een grijze massa in onze bovenkamer.
We zijn lichaam ziel en geest.

Door onze opvoeding, door onze cultuur, door onze omgeving. Noem maar op. Het heeft enkel weinig te maken met de echte boven natuurlijke kennis.

Wel eens gehoord dat er nog dagelijks mensen "tot bekering" komen die helemaal niet in die
cultuur zijn opgevoed....ik ben daar één van.

Die kan je pas ervaren als je je bewust bent van je ego en hoe dat je voor de gek houdt.

Dan vind ik het wel knap dat mensen zich tientallen jaren voor de gek kunnen houden en toch
ontdekken dat hun leven steeds meer waarde heeft, en zij en hun omgeving zo verandert kunnen
worden.
Maar het blijft moeilijk om iemand die nooit een "bovennatuurlijke ervaring" heeft gehad uit te
leggen hoe dat een mens radicaal kan veranderen.
En 2 geloof ik wel, al geloof ik niet dat god ons in de baarmoeder naait.

Ik weet niet of je dit expres zo hebt geschreven om respecloos te zijn, maar als jij bijbel kennins
hebt uit je jeugd, moet je weten dat God mensen in de baarmoeder weeft!
Laatst gewijzigd door schaapje op 23 jul 2011 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 12:07

quote="Theosoof"

Nee, ik heb jaren gelooft wat jij ook gelooft. Ik snap dus best waarom mensen geloven wat ze geloven. Ik denk dat de kreet: "Wat heb ik te verliezen als hij niet bestaat? Als ik niet geloof en hij bestaat wel, dan heb ik meer te verliezen" dicht in de buurt komt bij waarom de meesten geloven.

Maar, Theosoof dat maak jij er van, voor mij persoonlijk is het totaal niet zo gegaan.

Maar het is me toch niet duidelijk waarom je op dit forum bent, zeg dat eens eerlijk.
Of weet je het zelf niet ? :D

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 23 jul 2011 12:40

Dus jij denkt met jouw "beperkte hersenen" dat dit waar is.
We zijn meer dan lichamen met een grijze massa in onze bovenkamer.
We zijn lichaam ziel en geest.

Dat geloof ik ook wel. Maar onze ziel weet niks, dat doen onze hersenen. Onze ziel (ik noem het monade) is zonder ego. En onze ego houdt ons voor de gek.

Wel eens gehoord dat er nog dagelijks mensen "tot bekering" komen die helemaal niet in die
cultuur zijn opgevoed....ik ben daar één van.

Dat kan best maar ik durf te wedden dat je via mensen in aanraking bent gekomen met het christendom. En niet dat je helemaal niks ervan af wist en toen een droom kreeg en zo christen bent gekomen.

Dan vind ik het wel knap dat mensen zich tientallen jaren voor de gek kunnen houden en toch
ontdekken dat hun leven steeds meer waarde heeft, en zij en hun omgeving zo verandert kunnen
worden.

En dat kan het ego niet doen?

Maar het blijft moeilijk om iemand die nooit een "bovennatuurlijke ervaring" heeft gehad uit te
leggen hoe dat een mens radicaal kan veranderen.

ik heb ook een "bovennatuurlijke ervaring" gehad. Meer dan eens zelf. Waardoor het mij duidelijk werd dat we allemaal EEN zijn en met elkaar verbonden.

Ik weet niet of je dit expres zo hebt geschreven om respecloos te zijn, maar als jij bijbel kennins
hebt uit je jeugd, moet je weten dat God mensen in de baarmoeder weeft!

Ach weven of naaien. Allemaal hetzelfde. Wel erg naief om beeldspraak letterlijk te nemen. als je het mij vraagt althans. Dit is dus weer een mening, van mij die je niet serieus hoeft te nemen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 23 jul 2011 13:04

mohamed schreef:De antichrist is ook anti niks meer en niks minder, maar ja, je weet het van dat andere topic: ik denk zwart wit.

schaapje schreef:De ongelovige is ook anti-christelijke niks meer en niks minder :mrgreen:

Waren wij dat ook niet ooit eens ? of ben jij wedergeboren in de wieg :mrgreen:

Ik ben als zuigeling gedoopt, maar kennelijk had dat niet gehoeven?

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 13:49

quote="Theosoof"
Dat geloof ik ook wel. Maar onze ziel weet niks, dat doen onze hersenen. Onze ziel (ik noem het monade) is zonder ego. En onze ego houdt ons voor de gek.

Bij een onbekeerd mens is het de ziel die bepaald wat de mens denkt, want daarin liggen alle
problemen verborgen, onze gevoelens waaruit onze gedachten bestuurd worden, ten goede of
ten kwade.
Het is niet voor niets dat God zegt in de Bijbel dat het onze ziel is de gered moet worden.

Dat kan best maar ik durf te wedden dat je via mensen in aanraking bent gekomen met het christendom. En niet dat je helemaal niks ervan af wist en toen een droom kreeg en zo christen bent gekomen.

Niet dus, en ik ben geen uitzondering, ik ben een "tigjaren" geleden begonnen te lezen in de Bijbel
en vooral de evangelién, en door de woorden en daden van Jezus die een grote indruk op mij
maakten, heb ik gezien hoe God ook mij persoonljk liefhad, en zo ben ik getrokken door die liefde.

En dat kan het ego niet doen?
]
De ego van de mens is altijd gericht op zichzelf, dat kan je niet ontkennen, bij de één wat meer
dan bij de ander,... maar toch.

ik heb ook een "bovennatuurlijke ervaring" gehad. Meer dan eens zelf. Waardoor het mij duidelijk werd dat we allemaal EEN zijn en met elkaar verbonden.

Nu ga je tegen je eigen stelling in Theosoof, ... en wie zegt mij dat jouw ego je niet bedriegt.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 23 jul 2011 13:53

quote="mohamed"
Ik ben als zuigeling gedoopt, maar kennelijk had dat niet gehoeven?

Ik ben als zuigeling niet gedoopt...had dat dan wel gemoeten ?

:D mohamed geloven en wedergeboorte is toch iets anders dan je laten dopen.

Theosoof

Berichtdoor Theosoof » 23 jul 2011 14:28

Bij een onbekeerd mens is het de ziel die bepaald wat de mens denkt, want daarin liggen alle
problemen verborgen, onze gevoelens waaruit onze gedachten bestuurd worden, ten goede of
ten kwade.
Het is niet voor niets dat God zegt in de Bijbel dat het onze ziel is de gered moet worden.

En?

Wat kan mij het schelen wat er in de Bijbel staat? Ik lees andere verhaaltjes die andere dingen vertellen. Onze ziel is een met het goddelijke en onsterfelijk. Ons ego daarentegen sterft bij de dood.

Niet dus, en ik ben geen uitzondering, ik ben een "tigjaren" geleden begonnen te lezen in de Bijbel
en vooral de evangelién, en door de woorden en daden van Jezus die een grote indruk op mij
maakten, heb ik gezien hoe God ook mij persoonljk liefhad, en zo ben ik getrokken door die liefde.

Dat is toch puur een menselijke aangelegenheid? En uit wat voor cultuur kom je? Ben je niet in Nederland geboren?

En kwam de Bijbel uit de lucht vallen? Zag je een hand die een Bijbel vast had en hoorde je een stem: Leest!

Zo nee, dan is en blijft het een menselijke aangelegenheid.

De ego van de mens is altijd gericht op zichzelf, dat kan je niet ontkennen, bij de één wat meer
dan bij de ander,... maar toch.

In mijn ogen is het ego iets anders. Mar soit, daar ga ik je niet mee vermoeien.

Nu ga je tegen je eigen stelling in Theosoof, ... en wie zegt mij dat jouw ego je niet bedriegt.

Dit is dus precies wat ik bedoel. Bedankt dat je mijn stelling bevestigd.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 23 jul 2011 14:32

Wat kan mij het schelen wat er in de Bijbel staat? Ik lees andere verhaaltjes die andere dingen vertellen. Onze ziel is een met het goddelijke en onsterfelijk. Ons ego daarentegen sterft bij de dood.

Zozo, en waar baseer je dat dan toch op, beste Theosof?

Terug naar “[Religie] - Open forum”