quote="Theosoof"
Dat geloof ik ook wel. Maar onze ziel weet niks, dat doen onze hersenen. Onze ziel (ik noem het monade) is zonder ego. En onze ego houdt ons voor de gek.
Bij een onbekeerd mens is het de ziel die bepaald wat de mens denkt, want daarin liggen alle
problemen verborgen, onze gevoelens waaruit onze gedachten bestuurd worden, ten goede of
ten kwade.
Het is niet voor niets dat God zegt in de Bijbel dat het onze ziel is de gered moet worden.
Dat kan best maar ik durf te wedden dat je via mensen in aanraking bent gekomen met het christendom. En niet dat je helemaal niks ervan af wist en toen een droom kreeg en zo christen bent gekomen.
Niet dus, en ik ben geen uitzondering, ik ben een "tigjaren" geleden begonnen te lezen in de Bijbel
en vooral de evangelién, en door de woorden en daden van Jezus die een grote indruk op mij
maakten, heb ik gezien hoe God ook mij persoonljk liefhad, en zo ben ik getrokken door die liefde.
En dat kan het ego niet doen?
]
De ego van de mens is altijd gericht op zichzelf, dat kan je niet ontkennen, bij de één wat meer
dan bij de ander,... maar toch.
ik heb ook een "bovennatuurlijke ervaring" gehad. Meer dan eens zelf. Waardoor het mij duidelijk werd dat we allemaal EEN zijn en met elkaar verbonden.
Nu ga je tegen je eigen stelling in Theosoof, ... en wie zegt mij dat jouw ego je niet bedriegt.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.