haha ik lag lekker te slapen ondertussen, nouja lekker.... die naweeën....
Maar onze zoon is geboren!! Gisteravond om 19 uur.
3520 gram, cm moeten we nog even opmeten straks.
Alles is goed gegaan en de placenta ligt dus al in de ondergrondse containers
'Kort' verslagje:
gisternacht om 3 uur de was opgehangen, nog niks aan de hand.
om 4 uur 3 weeën, maar ik ben weer lekker in slaap gevallen.
om kwart voor 6 weer een paar weeën, meiden werden wakker, wat vroeg
om 7 uur ben ik eruit gegaan, maar er zat nog totaal geen regelmaat in en zo ging het de hele ochtend door... Nog gewoon naar de ah geweest, huis gestofzuigd etc, maar ondertussen wel af en toe een wee.
Uiteindelijk dacht ik om 12 uur: meiden moeten gewoon weg, want ik kan me niet ontspannen waar ze bij zijn, zo zet het nooit door. Dus voorgesteld om bij opa en oma te gaan logeren. Ze sprongen een gat in de lucht. Dus die heb ik om 13 uur bij mijn ouders gebracht. Onderweg 2 weeën en bij mn ouders ook 1 dus het leek nu wel door te gaan zetten.
Vanaf 14 uur om de 5 minuten weeën, maar om 15 uur nog maar 3 cm ontsluiting (begon het niet zo leuk meer te vinden eigenlijk

)
Vk kwam om half 5 terug, nog steeds maar 3 cm
Afgesproken dat ze gewoon het avondspreekuur zou gaan draaien en ik zou bellen als het nodig was.
Om 18:15 was ik het zoooo zat, weeën kwamen achter elkaar, kon ze niet opvangen, echt mega pijnlijk dat ik had bedacht: ik bel NU de vk, als het nog niet opgeschoten is ga ik naar het zh voor pijnbestrijding

en dan is het echt erg want dat is wel het laaaaaatste wat ik zou willen....
Maar de vk was uiteindelijk om 18:30 uur, brak mn vliezen en zei: je mag mee persen hoor, je hebt volledige ontsluiting,
maar voordat ze alles klaar gezet had was het ruim een kwartier verder en toen nog wachten op een wee.... uiteindelijk in 3 persweeën geboren.
Wij vinden hem klein, vergeleken bij de meiden (3700 gram en 4200 gram) dat was dan ook het eerste wat ik zei toen hij op mn buik lag.
Bevalling was echt niet leuk, zo'n weeënstorm, maar uiteindelijk het 'echte' werk wel in 5 uurtjes gedaan (en dat laatste stuk dus in maar 1 uurtje) dus best snel.
Heb 3 hechtingen en verder gaat alles prima. Hij heeft al 4 keer aan de borst gelegen en is vanaf 2 uur in slaap, hij slaapt nu nog steeds dus ga hem maar wakker maken!
Ohja: hij heet NIEK hendrik René (eerste naam roepnaam, tweede namen naar de beide opa's vernoemd)
Meiden vinden hem geweldig, hebben wel bij opa en oma geslapen maar zijn gisteravond even langs geweest. Hij mocht blijven, dat is een goed teken

en trots op de foto...!! Maar die staan niet op de laptop dus die komen nog wel.