Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor jeepeecee » 20 jul 2011 22:18

8)
Afbeelding

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 jul 2011 08:24

Lammetje, ik vind het dragen nu nog wel aardig te doen. je past ook je kleding en die van de kleine er wel op aan. Mocht je tzt patronen zoeken dan heb ik wel wat linkjes voor je.

Jeepeecee, fijn dat alles goed was. Ik denk dat ik met regen/sneeuw minder gauw ga dragen hoor. En het kost inderdaad wel een beetje tijd, maar als je een beetje geoefend bent duurt het niet echt langer dan een kinderwagen pakken en uitklappen volgens mij. En de baby zal meestal gauw genoeg weer in slaap vallen als je m bij je draagt.

TJ, veel plezier vanavond! Oh, hah je bent al geweest en helemaal inlove, haha! Super!

MissF, fijn dat het zo goed gaat met Frederiek! Over dat struikelen, ik heb geen idee...

Evelien, gewoon gaan denk ik! Wel even je zwangerschapskaart meenemen voor t geval dat. Je kunt altijd nog een telefoonnummer van een ziekenhuis in de omgeving meenemen, als je dat rust geeft.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jul 2011 08:35

Wij hebben wel een duowagen gekocht en ook heel veel gebruikt. Zoonlief liep nog maar een week toen zijn zusje geboren werd. Nu gebruiken wij (tijdelijk) de buggy voor zijn zusje, maar straks gewoon weer de duowagen. Wij hebben een duowagen gekocht bij babypark in Gouda met babynestje. De stoeltjes zitten achter elkaar en dat gaat prima, ook in het opgenbaar vervoer.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jul 2011 09:03

@Ajl, Tot hoe oud mogen de baby's daar in? Dat zijn wel hele fijne wagens (lijkt me dan).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jul 2011 09:27

Wij hebben haar er liggend ingehad tot ongeveer 8/9 mnd. Toen lag ze wel met de benen omhoog hoor en hadden wij het babynestje eruit gehaald, de rugleuning omlaag geklapt en een dikke handdoek om het gat bij het voeteneind op te vullen. Daarna ging ze zitten en wilde ze niet meer liggen :D

O ja, mooie foto met mooie buik! :wink:

Ik word momenteel horendol van de vraag of ik nog lang moet. Als ik zeg nog 'maar' 23 weken ben, is de standaard opmerking 'o, dan ben al wel erg dik'. Ik vind die opmerking niet zo aardig [-( , of ligt dat aan mijn hormonen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 jul 2011 09:33

Vervelend die vraag en dan nog die antwoorden..... :?

Hier vragen ze ook hoelang ik nog moet en krijg meestal twee antwoorden: wowh dan heb je al best een flinke toeter of een klein bescheiden buikje hoor.
En ik merk dat vooral s'avonds m'n buik ook wel dikker is.

8/9 maanden dat is wel lekker lang (hangt misschien wel af van hoe groot ze zijn denk ik?).

Hier is de kleine echt volop druk aanwezig. Echt zoo leuk. :oops: :)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 21 jul 2011 09:34

@ajl; herkenbaar dat mensen vragen hoelang je nog moet! Van de week zei nog iemand: als er bij de volgende 20 weken nog net zoveel erbij komt dan zal je wel héél dik worden! We zien het wel. Ik probeer me er weinig van aan te trekken wat de mensen zeggen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 21 jul 2011 09:42

[quote="Evelien"]8/9 maanden dat is wel lekker lang (hangt misschien wel af van hoe groot ze zijn denk ik?).
[quote]

De wagen was echt veel te klein hoor, ze lag er als een rolmops in. Ze is ook nog eens erg lang voor haar leeftijd, maar bij mij beginnen ze pas laat met draaien en zitten, dus dan gaat zitten ook nog erg moeizaam in de wagen.

Leuk dat getrappel! Al denk ik wel eens, lig nu eens stil. Ik vind het ook wel grappig om het verschil te voelen in het getrappel van alle zwangerschappen. H. is tot nu toe nog het drukst en zocht ook steeds je hand op in de buik en C. het rustigst en schoof steeds op als ik haar probeerde te vangen.

@ juffiejuf Op zich zou ik mij er ook weinig van aan moeten trekken, omdat het bij de vorige zwangerschappen idem was en ik gewoon in de eerste 20 weken meer groei/aankom ( 10 kg) dan in de volgende 20 weken, dus dat zie je ook wel. Aan de andere kant heb ik ook het gevoel dat je gewoon vogelvrij verklaard wordt als je legitiem dik bent.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jul 2011 10:15

Ik vond dat ook altijd niet de leukste reacties. ;-)
Ik kreeg met 20 weken te horen 'o, je gaat zeker bijna met verlof?'. En als je dan een ontkennend antwoord gaf kreeg je ook te horen 'o, dan ben je wel heel dik'.

Ik vond dat het bij mij na de 30 weken heel erg stagneerde. Niet per se qua kilo's, :-oo maar wel qua grootte van de buik.

@evelien mooie foto, mooie buik!

Succes dames! En Lammetje, we hopen snel goed nieuws te lezen!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 21 jul 2011 10:32

Evelien: mooie buik hoor!! En iedereen zegt wat anders, de ene vind hem groot, de ander klein... ach tis maar om wat te zeggen te hebben, heb ik het idee.

Hier een onrustige nacht gehad, niet qua weeën ofzo, maar ik lag wakker, sliep net toen kwam er een mug, nouja dan weet je het wel :wink: dus om 3 uur een wasje opgehangen :roll: en toen waren de meiden om 10 voor 6 weer wakker.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 jul 2011 11:20

Oef, dan ben je vast niet fit. Zul je net zien dat het dan vandaag begint... ;-)

Sterkte met de laatste loodjes lammetje!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 jul 2011 13:39

Zit net even te lezen op een Amerikaanse blog van een christelijke vrouw. Zij is hoogzwanger van haar derde kindje en heeft een blog geschreven over het voorkomen van de baby blues. Zij gaat voor de eerste keer haar placenta laten drogen tot capsules :shock: Wie heeft hier al eens van gehoord? Ik zat echt van :shock: :-& :shock:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 21 jul 2011 13:57

LauraC schreef:Zit net even te lezen op een Amerikaanse blog van een christelijke vrouw. Zij is hoogzwanger van haar derde kindje en heeft een blog geschreven over het voorkomen van de baby blues. Zij gaat voor de eerste keer haar placenta laten drogen tot capsules :shock: Wie heeft hier al eens van gehoord? Ik zat echt van :shock: :-& :shock:

ja ik wel in oosterse landen schijnt het zo wie zo vrij normaal tezijn, schijnt heel goed te zijn voor je en het ontzwangeren en de bv

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 jul 2011 14:12

Ik heb dit vaker gehoord. In Ned. komen ook steeds meer gezinnen die dat doen. Het hoort bij het 'natuurlijke ouderschap', ik kan mezelf ook gedeeltelijk scharen onder de 'natuurlijke ouders' maar dit vind ik dan wel kannibaalachtig. :-k
Er word ook weleens soep van gemaakt of smoothies :-& . Heb er net toevallig een stuk over zitten lezen in een kraamzorgblad.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 21 jul 2011 14:14

Lammetje, ik heb met je te doen! Elke keer kom ik hier kijken of er al nieuws is maar nee hoor... hij/zij wil er nog niet echt uit he. Sterkte hoor!

Terug naar “Archief”