Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor MissF » 20 jul 2011 13:09

Heerlijk tj :D
vanmorgen weer voor het eerst naar het cb geweest. Frederiek is nu 55 cm lang en 4150 gram. Ze groeit een stukje minder snel dan Jurian, en dat is aan haar kleren ook wel te zien, want ze draagt nog steeds met gemak maat 50. Ik keek in Jurians boekje, en die was met de 1e keer CB al 57,5 cm en bijna 5 kilo. Toch wel 'n verschil terwijl Frederiek met haar gewicht en lengte net boven het gemiddelde zit (maar Jurian zat er ruim boven). volgens de arts deed ze het allemaal prima en was ze verder goed gezond. En de krampjes horen er tot 3 maanden gewoon bij :( Al gaat het vandaag stukken beter met haar, en slaapt ze zowaar best en tijdje tussen de voedingen door, nadat ze gister en eergister amper heeft geslapen overdag.

Nog een vraagje over mijn oudste. Hij heeft heerlijke x-benen, en loopt ook flink naar binnen met zijn voeten. Hetzelfde probleem als ikzelf altijd had ;) Op zich maakt dat me weinig uit, maar hij struikelt wel erg vaak over zijn eigen voeten. MOet ik hier nu al wat mee, of is dat nog niet nodig? Op het CB zeiden ze een keer dat het pas met 4 jaar is zoals het zal blijven, die voeten, maar nu struikelt hij, zeker als hij zijn All Stars aanheeft, dan is het echt om de haverklap. Of zou het aan de schoenen liggen? Want met de gewone schoenen is het wel minder.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jul 2011 13:30

Even een vraagje.... als ik 35 weken zwanger ben gaan we nog een (lang) weekend weg, wel in Nederland. Hou zouden jullie dat aanpakken? of denk ik nu te moeilijk en moet ik niet nadenken over als er wat zou gebeuren!??

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jul 2011 13:54

@ evelien, de kans dat het dan geboren wordt, is erg klein. De meeste baby's worden in week 39 en 40 geboren. Als je het fijner vindt, neem je gewoon een koffertje met alle spullen mee zodat je naar een ziekenhuis in de buurt kunt. Al is het, vooral met een eerste, waarschijnlijk ook nog wel mogelijk om dan gewoon naar huis te rijden.

@ missf Hier ook een jongetje dat veel struikelt. Daarom draagt hij over het algemeen wel goede schoenen en geen gympen. Ik merk toch dat het daarbij nog wat erger is

En die krampjes horen er inderdaad gewoon bij. HIer had onze zoon er vooral heel veel last van, dochterlief alleen als ik sinaasappels had gegeten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jul 2011 14:02

@Evelien Wij zijn nog 6 uur van huis geweest toen ik 36 weken zwanger was wij hadden wel uit voorzorg de maxicosi en wat eerste spullen meegenomen maar dat hadden we niet gedaan als we gewoon in 2 uurtjes thuis konden zijn.
Verloskundige vond het helemaal niet nodig om iets mee te nemen maar wij vonden het wat prettiger.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 20 jul 2011 14:12

@ Schipje gefeliciteerd met jullie dochter! heel veel geluk met zijn 4-en!
@ Lammetje: succes de laatste dagen!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jul 2011 14:14

evelien, gewoon gaan en je geen zorgen maken. Als het met 35 weken geboren zou worden moet het toch in het zkh, en die zijn overal in de buurt.
Ik wilde met precies 39 weken nog een dagje naar mijn zus, op anderhalf uur rijden, maar ik zag het niet zo zitten om dat eind alleen te rijden, en mijn moeder kon niet mee. achteraf zei mijn zus dat ik niet eens mócht komen met 39 weken, dat vond ze veel te eng. Haha, terwijl ik me nergens zorgen om maakte.
Bij een eventuele derde zou ik het na de 38 weken ofzo niet zo heel snel meer doen, omdat ik nu zag hoe snel Frederiek geboren was (en dan nog, die kwam gewoon thuis ter wereld, en bedden hebben ze ook overal :mrgreen: ) maar zeker bij een eerste zou ik me er niet druk om maken
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jul 2011 14:19

Ik zou nog wel naar Zuid-Frankrijk kunnen rijden met weeën, voordat ze er bij mij op eigen kracht uit zijn :lol:

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 20 jul 2011 14:39

Evelien schreef:Even een vraagje.... als ik 35 weken zwanger ben gaan we nog een (lang) weekend weg, wel in Nederland. Hou zouden jullie dat aanpakken? of denk ik nu te moeilijk en moet ik niet nadenken over als er wat zou gebeuren!??

gewoon doen, neem je identiekaart en ziekenfondspasje en je zwangerschapsgegevens, als je gaat bevallen moet je toch naar het ziekenhuis.
overigens ben ik net terug van vakantie, en ben nu bijna 36 weken. ga me echt niet opsluiten hoor.
helemaal bij de eerste die vallen er meestal niet plotseling uit :D
ik kon bij de eerste nog wel uit zuid frankrijk komen rijden :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 jul 2011 14:47

idd, we gingen met 34 weken nog een weekje, de zwangeschapspapieren zijn erg belangrijk, plus even van tevoren al even telefoonnummers opschrijven van de hap of van een verloskundigenpraktijk in die regio. Dan hoef je er als er wat is niet na te zoeken.

En verder, ik vond het rot! maar met 34 weken was het ook ziekenhuis en dan zou het kindje daar ook moeten blijven liggen. Zou verder niks doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jul 2011 15:39

Oke thanks voor de tips. Het is wel langer dan 2 uur rijden (enkele reis). Ik maak me er ook niet echt druk om. We zien wel.

Hier een buik foto van 29 weken en 6 dagen:

Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 jul 2011 16:27

Jeepeecee, fijn dat de echo goed was! Kan je niet lang genoeg naar kijken he? Hoever ben je nu? 13weken ofzo?

Evelien, mooie buik :wink: Mijne begint nu lekker te groeien, maar is nog niet mooi rond :P Komt vanzelf :)
Afbeelding

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 20 jul 2011 18:08

Evelien, tís je eerste en meestal duurt het wat langer. Maar ook daar is niet veel over te zeggen. De eerste was hier er met 4 uur, de volgenden met 2 uur en nummertje vier met ruim een uur.. (toen heeft mijn man overantwoord hard gereden om er op tijd bij te kunnen zijn..) Maar goed, niet te druk over maken. Een collega kreeg deze week een baby, 6 weken te vroeg en ze waren er een weekje tussen uit.. Maar ook dat lost zich wel weer op... (al is het niet wenselijk..)

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 20 jul 2011 18:46

Mooie foto Evelien!!
Psalm 25:2 (ber.)

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 20 jul 2011 18:49

Tuinfluiter schreef:off topique-smile Saartje, leuk dat je naar me vraagt!
Het gaat hier erg goed.
HEEEEEEL druk met verhuizen.
Het zijn echt de laatste loddjes, word het zat nu.
Het is ook zoveel regelwerk en dingen uitzoeken.
Komt natuurlijk omdat het een nieuw huis is en de aanemer van de winter falliet gegaan is.
Dus elk moertje, latje, spijkertje moeten we allemaal zelf uitzoeken.
Gelukkig is nu bijna alles ingepakt en we nemen elke keer al wat doze mee.
We hopen 1 aug over te gaan.
Hebben er super veel zin in.
En daarbij heb ik het erg druk met het regelen van het nieuwe peutergroepje, daar hoop ik in sept mee te starten.

Sorry nog heel ff offtopic door... Leuk om weer wat van je te lezen joh! Wat heb je het druk zeg, en wat een gedoe met je nieuwe huis! Maar wel leuk... Leuk ook om helemaal nieuw in te richten of niet? En wat gaaf joh, een eigen peutergroepje... Gewoon aan huis? In welk topic wordt hier over 'gepraat' ? Dan hoef ik niet off topic te doen...;-)
Psalm 25:2 (ber.)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jul 2011 20:37

ooooh ben helemaal fliefd :8> :8> :8> echt een klein, lief meisje met een bos zwart haar

Terug naar “Archief”