Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor cornelia77 » 18 jul 2011 22:18

Ik las ergens iets over klossen onder het bed. Ik vond dat altijd zo waardeloos. We deden ze er pas onder als de bevalling begon. Al puffend het bed omhoog zien te hijsen... :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jul 2011 06:50

hier geen klossen. Ons bed is 75 cm hoog!! en de minimale hoogte is 75 cm. Al vond onze zwangere verloskundige het niet handig, kon ze niet staand de bevalling doen, maar wel heerlijk op het bed zitten, dus het was wel prima ook!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 jul 2011 07:07

dippie, succes vandaag met de 20weken echo! hopelijk ziet alles er goed uit.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jul 2011 07:30

jeepeecee schreef:dippie, succes vandaag met de 20weken echo! hopelijk ziet alles er goed uit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jul 2011 08:34

@dippie, veel succes met de 20 weken echo. Ik hoop dat alles goed mag zijn.

Echt zo grappig gisteren vertelde m'n man dat er nog twee andere collega's van hem vader worden (ook allemaal de 1e) in dezelfde periode als wij. Bij allebei ging het niet vanzelf, dus ik hoop zo dat alles goed mag gaan bij hen.

Net weer even bij de vk geweest. Alles was weer goed. Kindje ligt met hoofdje naar beneden.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 jul 2011 09:22

Dippie schreef:Wij krijgen morgen de 20-weken echo! Vind het best wel spannend eigenlijk... Maar ook super om ons kindje weer eens te kunnen zien! :)

Spannend! Hopelijk is alles goed!

Bah, ik verveel me vreselijk vanmorgen..... huishoudelijke taakjes al gedaan voor vandaag en kan me niet normaal bewegen of ik krijg harde buiken. Helaas is dat al een week zo en zet het niet door :( :wink:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 jul 2011 12:07

he vervelend lammetje, ik hoop voor je dat het snel doorzet!

en dippie, hoe was de echo? hopelijk alles goed!?

evelien, voel je je al wat beter?

hier heeft de grote schoonmaakwoede van de week toegeslagen... krijg echt helemaal de kriebels op het moment. heb boven 2 kamers klaar en 3e begonnen. de laatste, de onze doe ik in augustus pas goed nadat de nieuwe dakkapel is geplaatst, en dan gaat ook het bed op de kratjes. alles uitgezocht wat uitgewassen moet worden, maar daar wacht ik toch nog maar even mee, anders begin ik er over een paar weken zo weer aan.. 8). wanneer wassen jullie ongeveer alles uit??
nog 4 daagjes werken, echt aftellen nu. heb nu, nu iedereen vakantie krijgt, ook wel zin in m'n verlof.

dochterlief had vanmorgen een luistercd van jip en janneke aangehad en net onder het eten zat ze te kwebbelen over de baby. ik vroeg of ze een broertje of een zusje wou, ze zei een broertje. toen ik vroeg hoe die dan moest gaan heten zei ze: 'takkie' :lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 jul 2011 12:19

vpk schreef:dochterlief had vanmorgen een luistercd van jip en janneke aangehad en net onder het eten zat ze te kwebbelen over de baby. ik vroeg of ze een broertje of een zusje wou, ze zei een broertje. toen ik vroeg hoe die dan moest gaan heten zei ze: 'takkie' :lol:

hm, wel origineel! :D

juffiejuf schreef:Schipje; van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!
Is de bevalling ook sneller gegaan doordat je homeopatische middelen hebt geslikt of had je dat niet meer gedaan?

Tja, dat vind ik moeilijk te zeggen. Als ik het niet had geslikt had ik misschien ook een vlotte bevalling gehad. Ik gebruikte het zodat ik in ieder geval geen ellenlange bevalling had, omdat het zorgt voor regelmatige effectieve weeen.

Memmem schreef:Knapt je arm al een beetje op?

Niet echt. Na een regel typen moet ik hem al even laten rusten. Luier verschonen lukt maar net maar krijg dan niet goed haar broekje/rokje aan. Tis echt een handicap zeg. Vanmorgen met vk overlegd om fysio in te schakelen en krijg ook 12 uur extra zorg. Dat is wel fijn!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 19 jul 2011 13:29

Enne... De kleine meid hier is al over haar geboortegewicht! 4.5 dag oud :wink: Wat een verademing na de moeilijke start de vorige keer!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jul 2011 13:48

gisteravond ben ik tante geworden van saartje! ze dachten dat ze minstens 9 pond zou zijn! ze was 3280 gram :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jul 2011 14:11

Wat fijn Schipje!
Succes met de echo Dippie, vandaag!
Lammetje, nog steeds niks joh :( Balen he, dat wachten. Sterkte nog even!
gefeliciteerd tj. Wat een originele, leuke naam, Saartje. Ik hou daar wel van :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jul 2011 14:14

Gefeliciteerd TJ! Leuke naam, stond ook op ons lijstje, maar ik kwam erachter dat Saar ineens heel hip is en met stip gestegen is in de top 20. En bij de buren is vorige week ook een Saar geboren....erg grappig!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 jul 2011 14:20

Leuk, TJ! Dat je al je roze jurkjes-kriebels maar mooi op haar mag uitleven 8)
Maar heet ze nu Saar of Saartje? Ik vind namen op -tje altijd zo moeilijk: leuk als ze klein zijn, maar problematisch als ze groot zijn. Of ben ik de enige die dat denkt?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 jul 2011 14:34

ze heet echt saartje

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 jul 2011 14:35

De dochter van vrienden van ons heet Lotje. Ja. Wat moet je daar nou mee, als ze groot is? Lotte dan maar, denk ik. Saar vind ik een hele leuke naam. Saartje vind ik schattig 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”