het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor gempa » 18 jul 2011 20:05

Galateia schreef:Ok dames: wat is stuwing en wat is clustering?!

wil je dat echt weten :lol:

stuwing is als je eenplotselinge overvloed aan melk hebt, waarbij je enorme volle gestuwde borsten hebt, denk aan meloenen

clusteren is als een baby in langere tijd drink en dan echt lang met maar kleine pauzes, mijn oudste zoon hield dat vol van 7 tot 11 savonds bijvoorbeeld

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 jul 2011 02:24

Mijn kind houd dat nu al vol vanaf half 7 gisteravond tot nu ruim kwart over 3 in de nacht. Voel me net een koe. Morgen flesvoeding kopen, voor als dit nog een keer gebeurd, wat een ellende. En over een uurtje of 3 staan er weer 2 naast mn bed. Tot dat die 's avonds om 9 uur een keer slapen en dan begint het weer van voor af aan. Gelukkig is manlief nu bijna thuis uit zn nachtwerk dan kan ik misschien even een uurtje pitten. GRRRR zo dat ben ik even kwijt..

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 jul 2011 04:20

Balen Jamillah..
Ik had t een tijd lang van 18u tot 23.30.
Daar werd ik al gek van.

Ben blij dat dat clusteren hier voorbij is,
Want dat ben je snel zat idd, vooral zulke tijden en zonder.mogelijkheid tot uitslapen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 jul 2011 07:21

Oh wat naar Jamillah! En idd, zeker met nog 2 van die kleintjes, kun je ook niet even bijtanken :(
Kunnen ze niet even een paar uurjes naar een oppas ofzo? Dat heb ik hier de afgelopen weken heel af en toe gehad, dan kwam mijn zusje 's middags op de kinderen passen en kon ik even slapen.

Hier was het gisteren niet clusteren :oops: ze heeft de hele dag enorme krampen gehad, zo zielig. en het was al zo'n stuk minder geworden, maar gister was het helemaal raak. Alleen als ze tegen me aan lag stopte ze met huilen en kreunen. Toen vroeg mijn tante: heb je niet iets pittigs gegeten?
toen bedacht ik opeens dat mijn man zondag erg pittige nasi had gemaakt, met extra kruiden en rode peper enzo. Dus het arme kind heeft er gewoon heel erg last van gehad, zo zielig :( Ik eet voorlopig geen nasi meer ;) Gelukkig sliep ze gister om 11 uur wel gewoon, tot vanmorgen half 7, en daarna is ze weer in slaap gevallen, dus ik denk dat het nu over is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jul 2011 07:29

Is het heel erg als je weigert toe te geven aan clusteren :oops: . Ik heb/had daar totaal geen zin in om daarin mee te gaan. Ik gaf gewoon elke 2,5/3 uur en tussendoor echt niet. Ik voelde mij anders echt een koe met de hele avond een kind aan de borst. Je hebt toch ook niet 6 uur lang doorlopend melk? Is het dan niet gewoon een zuigbehoefte?
Laatst gewijzigd door ajl op 19 jul 2011 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 19 jul 2011 07:58

Nee hoor AJL, ik heb daar ook helemaal niets mee... Heb het ook nooit gedaan. Gewoon op de 'normale' tijden drinken en verder niet. Verder tussendoor een speentje voor de zuigbehoefte en anders maar even huilen. Ben idd geen koe :wink:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jul 2011 08:00

O gelukkig, ben dus niet de enige. Ik dacht bijna dat ik barbaars was met mijn op vaste tijden voeden en verder niet.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 19 jul 2011 08:03

Naar mijn idee is er weinig barbaars aan... je kunt er toch ook niet de hele tijd mee gaan zitten, je hebt meer te doen/kinderen. En ik was ook altijd bang dat er gewenning zou ontstaan en dat ze niet voldoende binnen krijgen dan, ik denk dat ze beter één keer goed kunnen drinken dan de hele tijd te gaan liggen sabbelen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jul 2011 08:08

Dat vind ik dus ook. Ik was ook altijd als de dood voor gewenning en kinderen die elk uur een slokje wilden. Ik merkte juist doordat ik op vaste tijden voedde dat ze daar met een paar weken aan gewend waren en ook niet meer tussendoor kwamen. En na een week of 5/6 begon ik het 's nachts ook iets
(half uurtje ofzo) te rekken door ze niet gelijk op te pakken en daar pasten ze zich ook op aan.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 jul 2011 08:51

Wellicht hadden jullie de mazzel dat jullie kindjes niet wílden clusteren.
Sommige willen t wel, andere niet.

Het was een afweging, clusteren of een huilend kind. Keuze hier snel gemaakt.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 19 jul 2011 09:04

Dan ging er hier als eerste een speentje in. Clusteren heb ik ook nooit aan gedaan. Gewoon op vaste tijden hun buikje goed vol laten drinken. Kunnen ze tussendoor goed slapen en energie op doen voor de volgende voeding.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 19 jul 2011 09:07

Ik denk dat de meeste kinderen het wel zouden proberen. Maar daarom gaf ik een speentje en gewoon de normale voedingen. En als dat niet genoeg was, maar gewoon een huiluurtje, dan hoort er volgens mij ook gewoon bij voor een baby..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 19 jul 2011 09:14

AikonGirl schreef:Wellicht hadden jullie de mazzel dat jullie kindjes niet wílden clusteren.
Sommige willen t wel, andere niet.

Het was een afweging, clusteren of een huilend kind. Keuze hier snel gemaakt.

Mijn kinderen hebben de eerste weken alleen maar krijsend doorgebracht en waren stil aan de borst, waarbij vooral zoonlief wel continue wilden drinken, dus clusteren had bij hem zeker wel gekund. Ik wilde het alleen zelf niet. Hij groeide 1500 gram in de 4 weken en ik had hierdoor ook niet het idee dat het te weinig binnen kreeg.

Heb ook het idee dat je niet 6 uur achter elkaar voeding hebt tijdens het clusteren. Je borst is sowieso 's avonds leger dan 's morgens. Een speen wilden ze ook niet en de tepel voor zuigbehoefte gebruiken, wilde ik zelf niet. Daarom voedde ik altijd gewoon op tijd. De eerste week rommelde ik een beetje aan, maar daarna probeerde ik er wel regelmaat in te krijgen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 jul 2011 09:47

Mja, maar als mijn kind de hele dag zou krijsen,
Zou ik denk wel blij zijn met die cluster uurtjes 's avonds.
Rustig op de bank of in.bed, geen gekrijs meer.

Ach, hier nu geen gecluster meer.
Speen was geen optie hier ipv clusteren.
Maar dat is nu wel lekker. Geen speen en geen duim tot nu toe.

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 19 jul 2011 09:51

Hier ging ik bij de oudste twee echt voor de voordelen van bv (voor de gezondheid van het kind) , en die zijn er pas optimaal als je letterlijk voedt op verzoek.....

Bij de derde had ik daar ook geen zin meer in, en dus gaf ik daar om de 4 uur. Ook op regeldagen. Tja, een klein beetje voordeel zal er dan nog wel zijn tov flesvoeding, en anders wel voor mijn portemonnee :mrgreen:

Terug naar “Archief”