islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor boer » 17 jul 2011 17:10

Iedere wettische religie die denkt dat de mens goed genoeg kan handelen om het eeuwige leven te verdienen, is de antichrist.
Want alleen Christus heeft de prijs betaald voor de zonden .Buddha, Mohammed, ze hebben allemaal graven, ze stierven, maar Jezus leeft.
Niemand anders was ooit zonder zonden, behalve Hij.
Daarom ook is buddhisme en islam fout, want het vereert mensen, die NIET zonder zonden waren.
(en de RKK dingt ook mee natuurlijk, met de paus als 'onfeilbare heilige vader'')

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2011 17:35

boer schreef:Iedere wettische religie die denkt dat de mens goed genoeg kan handelen om het eeuwige leven te verdienen, is de antichrist.

Zegt het Boeddhisme dat je het eeuwige leven moet verdienen? Dat is op twee fronten nieuw voor mij, zowel wat betreft dat eeuwige leven en dat verdienen.

Want alleen Christus heeft de prijs betaald voor de zonden .Buddha, Mohammed, ze hebben allemaal graven, ze stierven, maar Jezus leeft.

O? Dan mag jij mij het graf van de Boeddha eens aanwijzen...

Daarom ook is buddhisme en islam fout, want het vereert mensen, die NIET zonder zonden waren.
(en de RKK dingt ook mee natuurlijk, met de paus als 'onfeilbare heilige vader'')

Vereert het Boeddhisme mensen? Dat is echt compleet nieuw voor mij.

PS: misschien kun je je de volgende keer ergens eens een beetje over informeren voor je er hele domme dingen over begint te roepen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 17 jul 2011 19:24

boer schreef:Iedere wettische religie die denkt dat de mens goed genoeg kan handelen om het eeuwige leven te verdienen, is de antichrist.
Welke perso(o)n(en) worden vereerd in de islam?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 17 jul 2011 22:31

Welke perso(o)n(en) worden vereerd in de islam?[/quote]

Mohammed, misschien ?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 17 jul 2011 22:34

[quote="Mortlach"][/quote]
Crematie dan, het gaat erom dat er een einde was. Snap je toch wel, wat ik bedoelde? EN de mens die vereerd word is buddha, er zijn zelfs beelden van, nog steeds. buigen voor een stuk steen, get a life!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 jul 2011 22:44

Of wat te denken van al die joden en christenen die hun ouders vereren. Te schandalig voor woorden gewoon, allemaal anti-christen....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2011 23:50

boer schreef: Crematie dan, het gaat erom dat er een einde was. Snap je toch wel, wat ik bedoelde?

Ja, ik snap prima wat je bedoelde, maar helaas, de Boeddha is niet gecremeerd. En de Boeddha is ook niet eindig. Verdiep je eens in de geschiedenis voordat je domme dingen roept.

EN de mens die vereerd word is buddha, er zijn zelfs beelden van, nog steeds. buigen voor een stuk steen, get a life!

De mijne is van brons, en tja, jij buigt voor een stuk hout. Of heeft dat kruis een andere betekenis voor je? Denk je dat het voor mij een andere betekenis heeft?

En ik wil het er nog wel eens over hebben in hoeverre de Boeddha een mens was. Jezus was toch ook mens maar meer?

Nogmaals, zolang je domme, ongeinformeerde dingen blijft blaten, kom jij bij mij echt niet ver. Maar ik wijs jou en anderen graag op jouw fouten hoor...

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 18 jul 2011 06:57

boer schreef: Mohammed, misschien ?

En waar baseer je dat op?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 18 jul 2011 08:59

Ik geolof niet dat ze voor het stuk steen buigen.
Of ook maar voor boeddha zelf.

De pricipes die Siddharta tentoonspreidde zijn het echter meer dan waard om voor te buigen. Persoonlijk lijkt mij het het moelijkste wat je van een mens kan vragen. Maar toch als alle christenen voor de lol eens een bhoedhistisch boekje zouden lezen ben ik benieuwd naar het effect.

Wat ik er van weet was Sitharta Gautama een man. En mannen moeten nou eenmaal een keer sterven. De bhoeddha is niet Siddharta maar de wil van de mens om zichzelf te verlichten is bhoedda en dat is oneindig zolang er mensen zijn.

Jammer dat sommige zo slecht op de hoogte zijn van deze levensovertuiging. Het is het werkelijk waard. Ik durf te zeggen dat het omarmen van said pricipes je een beter christen zal maken.

In de Islam word alleen Allah(vrede zij met hem) vereerd, je ziet wat er gebeurd als ze alleen al een afbeelding van mohammed maken.
wat een slecht punt zeg.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 12:27

RogierV schreef:De pricipes die Siddharta tentoonspreidde zijn het echter meer dan waard om voor te buigen. Persoonlijk lijkt mij het het moelijkste wat je van een mens kan vragen. Maar toch als alle christenen voor de lol eens een bhoedhistisch boekje zouden lezen ben ik benieuwd naar het effect.

Alle demonen zouden hun lichamen binnendringen, natuurlijk... ](*,)

Wat ik er van weet was Sitharta Gautama een man. En mannen moeten nou eenmaal een keer sterven. De boeddha is niet Siddharta maar de wil van de mens om zichzelf te verlichten is bhoedda en dat is oneindig zolang er mensen zijn.

Precies.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 18 jul 2011 14:41

RogierV schreef:De pricipes die Siddharta tentoonspreidde zijn het echter meer dan waard om voor te buigen. Persoonlijk lijkt mij het het moelijkste wat je van een mens kan vragen. Maar toch als alle christenen voor de lol eens een bhoedhistisch boekje zouden lezen ben ik benieuwd naar het effect.

Geef eens een goede reden voor een christen om zo'n boekje open te slaan als je Christus als weg en waarheid hebt?

Mortlach schreef:Alle demonen zouden hun lichamen binnendringen, natuurlijk... ](*,)

Het verwijderd inderdaad van God.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 14:57

JHM schreef:Geef eens een goede reden voor een christen om zo'n boekje open te slaan als je Christus als weg en waarheid hebt?

Dan weet je in ieder geval waar je het over hebt als je een andere religie meent te moeten bekritiseren. Kritiek terwijl het zo pijnlijk duidelijk is dat je niet weet waar je het over hebt is zo genant.

Het verwijderd inderdaad van God.

Waarom zou het dat doen? Je naasten proberen te begrijpen (je hoeft het uiteraard niet met ze eens te zijn), hoe kan dat je nou van God verwijderen?

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 18 jul 2011 15:13

JHM schreef:Geef eens een goede reden voor een christen om zo'n boekje open te slaan als je Christus als weg en waarheid hebt?

Mortlach schreef:Dan weet je in ieder geval waar je het over hebt als je een andere religie meent te moeten bekritiseren. Kritiek terwijl het zo pijnlijk duidelijk is dat je niet weet waar je het over hebt is zo genant.

Wat betreft het bekritiseren, dat ben ik met je eens.

JHM schreef:Het verwijderd inderdaad van God.

Mortlach schreef:Waarom zou het dat doen? Je naasten proberen te begrijpen (je hoeft het uiteraard niet met ze eens te zijn), hoe kan dat je nou van God verwijderen?

Omdat je op 'eigen' kracht, zonder leraar de waarheid niet kunt vinden. De waarheid vind je door Heere Jezus, zonder Hem is er geen weg tot de Vader. Als je denkt door Boeddha de waarheid te vinden verwijder je jezelf de Vader en de Zoon.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 15:17

Mortlach schreef:Waarom zou het dat doen? Je naasten proberen te begrijpen (je hoeft het uiteraard niet met ze eens te zijn), hoe kan dat je nou van God verwijderen?

JHM schreef:Omdat je op 'eigen' kracht, zonder leraar de waarheid niet kunt vinden. De waarheid vind je door Heere Jezus, zonder Hem is er geen weg tot de Vader. Als je denkt door Boeddha de waarheid te vinden verwijder je jezelf de Vader en de Zoon.

Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat je door wat te leren over het geloof van een ander, je naastenlievender kunt zijn. Ik kan een boek lezen over Hindoeïsme zonder meteen Hindoeïst te worden. Ik begrijp een Hindoeist daarna wel beter en kan dus zachtmoediger en liefdevoller met hem omgaan. Ik kan jaren meepraten op een protestants-christelijke website zonder christen te worden.

Het is behoorlijk schofferend om tegen iemand te zeggen: Ik weet NIETS van jouw geloof af, behalve dat het FOUT is...

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 18 jul 2011 15:48

Mortlach schreef:Dat is mijn punt niet. Mijn punt is dat je door wat te leren over het geloof van een ander, je naastenlievender kunt zijn. Ik kan een boek lezen over Hindoeïsme zonder meteen Hindoeïst te worden. Ik begrijp een Hindoeist daarna wel beter en kan dus zachtmoediger en liefdevoller met hem omgaan. Ik kan jaren meepraten op een protestants-christelijke website zonder christen te worden.

Ik hoef het Boeddhisme niet te kennen om respectvol met een Boeddhist om te gaan.

Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. -- Matteüs 22:39

Mortlach schreef:Het is behoorlijk schofferend om tegen iemand te zeggen: Ik weet NIETS van jouw geloof af, behalve dat het FOUT is...

Zou ik iets van een ander geloof moeten weten om het fout te vinden? Er is maar één waarheid, ieder geloof of iedere vorm van religie buiten het christendom is dus inderdaad niet de juiste weg. Daarvoor hoef ik mij niet inhoudelijk te verdiepen in een geloof. Wel ben ik met je eens dat je je mening over een ander geloof op een respectvolle manier kunt uiten.

Terug naar “[Religie] - Open forum”