het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor MissF » 18 jul 2011 07:14

Volgens mij zit er iets niet helemaal goed bij mij van binnen. Ik werd gewoon wakker van de pijn vannacht in mijn borst, een hele harde plek. Maar die kreeg ik wel weggemasseerd, dus die is er niet meer, maar de pijn wel. Voeden deed helemaal geen pijn. En ik had gister al wat koorts, 38.6 ofzo, dus amper koorts te noemen, maar toch, en vanmorgen weer 38.6. Maar als ik op borstvoeding.com lees, dan is bij een borstontsteking een harde plek en rode huid, en dat heb ik dus niet.
Gelukkig staat er ook dat je voor een borstontsteking niet meteen antibiotica hoeft te halen, want daar heb ik het helemaal niet zo op. Dus nog maar een dagje aankijken, als het echt erger wordt zal ik toch de dokter maar even bellen.
Iemand ervaring?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 jul 2011 07:27

Hm, ik heb ook een tijdje geleden een hele zere plek gehad, die niet hard was.
Had niet echt koorts, maar voelde me wel ellendig.
Was echt pas na een paar dagen over... wat het nou was? Geen idee.

Ik zou niet met antibiotica door hebben gevoed.
Geef liever flesvoeding dan borstvoeding met AB.
Dus was blij dat t vanzelf over ging. Daarna niet meer gehad.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jul 2011 07:46

Ik zou wel even naar de ha gaan, als het borstontsteking is en het doorzet, ben je er zo ziek van en duurt het herstel ook langer. Het voeden doet trouwens niet zeer met borstontsteking. En je moet juist doorvoeden met borstontsteking, dan gaat het sneller over. De AB mag gewoon in combi met het kind.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jul 2011 08:15

@MissF ik zou het even goed in de gaten houden zo begon het bij mij ook. En die nacht daarop had ik 40.8 schrok ik echt van ik heb mij nog nooit zo wazig gevoeld als toen.
Eind van de ochtend gelijk met AB begonnen en 's avonds had ik geen koorts meer en de plekken waren de volgende dag al een stuk minder gelukkig.
AB mag je gewoon gebruiken tijdens de borstvoeding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jul 2011 09:55

hmm, nu begint de andere ook :( maar geen harde pklekken meer, dus geen idee wat het is. moet je voor ab echt langs de dokter?

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 18 jul 2011 09:59

Heel veel aanleggen ook MissF. Ik heb het idee dat je eerder een borstontsteking oploopt bij een tevreden kindje dat niet vaak komt om te drinken. Althans.......mijn jongste was er zo een, sliep al heel snel door, en ik vond dat wel makkelijk met twee ukkies over de vloer. Ik voedde volgens mij 5 of 6 keer maar, al na 2 weken. Ik kreeg toen wel een borstontsteking, en ben er heel ziek van geweest.
Bij de oudste twee was ik veel serieuzer met de bv, en legde hen ook veel meer aan, bij elk huiltje eigenlijk. Toen heb ik nooit een bo gehad. De vk zei dat het ermee te maken kan hebben, maar je weet het nooit zeker natuurlijk.

Sterkte in ieder geval.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 jul 2011 10:12

MissF schreef:hmm, nu begint de andere ook :( maar geen harde pklekken meer, dus geen idee wat het is. moet je voor ab echt langs de dokter?

Je zou in iedergeval er even naar kunnen laten kijken, dat kan geen kwaad :wink: . Achteraf had ik bij de eerste keer borstontsteking al 2 dagen een naar gevoel en een harde plek in de borst. Ik was echt hondsberoerd toen het doorzetten.

@ hieke Ik voedde met onze oudste ook 5/6 per dag en nooit borstontsteking gehad. Bij de tweede zat ik op ongeveer 10 voedingen op een dag en 3x achter elkaar borstontsteking. Het verschil bij mij was wel dat de oudste veel meer zuigkracht had en goed alles leegdronk.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 18 jul 2011 10:42

Ik had dus ook geen harde plekken, en het was ook niet echt rood.
Dus het was sowieso geen ontsteking volgens mijn huisarts.
Maar ik was er wel flink beroerd van, en het deed gigantisch pijn.

Maar goed, ik voelde me een beetje lullig bij de huisarts... Hij zei: oh, dat is gewoon stuwing.
Sure. Ik wist heus wel wat flinke stuwing was, maar dit was anders. Het was niet eens gestuwd.
Ik kon ook niet meer slapen van de pijn, kon niet meer op mn zij liggen.
Maar ja, toch vanzelf over gegaan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 jul 2011 11:06

Dan reken ik daar maar op :mrgreen: Mijn koorts is al iets minder, dus het komt vast goed.

Hieke, Frederiek drinkt ook maximaal 5 a 6 keer per dag, en dat al een aardig poosje, maar het is onmogelijk om haar meer aan te leggen, omdat ze dan echt niet wakker te krijgen is, of als ze wel wakker is gewoon haar lippen stijf op elkaar houdt. oei, nu al een eigen willetje ;)
Gelukkig heeft ze vandaag een clusterdagje denk ik, want nu wil ze wel vaak, dat scheelt wel voor de pijn, dan staat er niet zo'n druk op.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jul 2011 12:28

Zou wel even opletten bij mij ging de koorts overdag ook weg tot dat het 's avonds echt de lucht in ging en dat was natuurlijk weer op zaterdag :lol: Ik hoefde niet langs te komen omdat ze zeker wisten dat het om een borstontsteking ging we konden direct antibiotica ophalen was wel fijn.
Zag het echt niet zitten om over straat te moeten kon niet eens met Nina rond lopen zo raar was ik van de koorts.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 jul 2011 12:37

MissF, hier ook twee keer een dreigende BO gehad. Je kunt evt de pijnlijke borst ook helemaal leegkolven. Warme compressen erop is erg prettig en verder zelf zoveel mogelijk rust nemen. Daarmee heb ik gelukkig erger kunnen voorkomen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 18 jul 2011 13:05

MissF schreef:Dan reken ik daar maar op :mrgreen: Mijn koorts is al iets minder, dus het komt vast goed.

Hieke, Frederiek drinkt ook maximaal 5 a 6 keer per dag, en dat al een aardig poosje, maar het is onmogelijk om haar meer aan te leggen, omdat ze dan echt niet wakker te krijgen is, of als ze wel wakker is gewoon haar lippen stijf op elkaar houdt. oei, nu al een eigen willetje ;)
Gelukkig heeft ze vandaag een clusterdagje denk ik, want nu wil ze wel vaak, dat scheelt wel voor de pijn, dan staat er niet zo'n druk op.

'
Ja, dan heb je geen keus natuurlijk :D

Misschien komt haar clusterdag precies op het juiste moment :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 jul 2011 18:32

hier ineens weer last van stuwing ](*,) :-k

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 jul 2011 18:36

@Tj vervelend!

@MissF is de koorts nog terug gekomen?

Nina heeft vandaag naar mijn idee erg weinig gedronken mijn rechterborst stond net echt op klappen in amper 3 minuten tijd kolfde ik er 150cc uit :shock: gelijk een volle fles voor morgen avond wel makkelijk.
Ik ben benieuwd of ze straks veel wilt drinken of vannacht we wachten het maar af.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 18 jul 2011 18:52

Ok dames: wat is stuwing en wat is clustering?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Terug naar “Archief”