Tristan: Hoe kon je nou zo boos worden op God...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Re: Tristan: Hoe kon je nou zo boos worden op God...

Berichtdoor Sabra » 16 jul 2011 17:18

schelpje3 schreef:Als jij dat een dooddoener vind. Schokkender vind ik echter om te lezen dat je niet in God gelooft.
Een belangstellende !! vraag: wat trekt jou dan naar r.w. ?

Ooit dacht ik dat ik dat wel deed, vandaar ooit mijn lidmaatschap hier. En af en toe vind ik het wel aardig om te discussieren c.q. olie op het vuur te gooien.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 jul 2011 19:10

Voor dat laatste was ik al bang ja :-&

Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Marieke1984 » 16 jul 2011 21:36

Sabra schreef:Ooit dacht ik dat ik dat wel deed, vandaar ooit mijn lidmaatschap hier. En af en toe vind ik het wel aardig om te discussieren c.q. olie op het vuur te gooien.

Of je bent weer hier omdat je diep van binnen toch wel gelooft dat God bestaat!!!!
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 16 jul 2011 22:25

Marieke1984 schreef:Of je bent weer hier omdat je diep van binnen toch wel gelooft dat God bestaat!!!!

De wens is de vader van de gedachte, toch?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 jul 2011 22:48

Marieke1984 schreef:Of je bent weer hier omdat je diep van binnen toch wel gelooft dat God bestaat!!!!

Ik ben geen gelovig persoon, persoonlijk heb ik meer op met weten. En dat ik zo af en toe reageer hier, heeft niets met mijn visie op een schijnbaar opperwezen te maken.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 16 jul 2011 23:10

Riska schreef:Die andere is Ogylvie. Iets minder charlatan dan Char, hij gist minder.
Dat gissen is prachtig fonetisch verwoord door Schelpje.
Maar het zijn gevaarlijke programma's.

Ogilvie en Char zijn charlatans. Zij passen trucjes toe.

Kijk o.a.:

hier
hier
of hier

Als je even verder googled op Ogilvie of Char en skeptic, en soortgelijke termen, dan kom je er achter dat het allemaal boerenbedrog is en niets van doen heeft met demonen, etc. Waar komt toch die christelijke angst voor boze geesten vandaan?

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 17 jul 2011 09:40

Vooral de uitroeptekens doen het hem. #-o

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 17 jul 2011 20:14

RogierV schreef:Stel we doen een uitdruiving op een jongen als Tristan, dan is de kous echt niet af zo iemand heeft mischien wel blijvend psychosociale ondersteuning nodig. Dat zal dan ook hetgene zijn wat effectief is en niet die uitdrijving. Als zoets al aanslaat zonder medicatie in dit specifieke geval.

Wat een ongeloof en gebrek aan vertrouwen!
Déden we maar meer aan duiveluitdrijving.
Het is volkomen bijbels en ik geloof er heilig in.

Of zet je menselijke vraagtekens bij Joh. 14 waar Jezus zelf zegt...
Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader.
En wat u ook zult vragen in Mijn Naam, dat zal Ik doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt zal worden.
Als u iets vragen zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat het kan, maar we geloven niet dat het kan!
Het moet zelfs, want de duivel heeft niks te zoeken in iemand waar God zijn hand op heeft gelegd!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2011 20:20

JeeWee schreef:Wat een ongeloof en gebrek aan vertrouwen!
Déden we maar meer aan duiveluitdrijving.
Het is volkomen bijbels en ik geloof er heilig in.

Wat dat betreft ben ik heel erg pragmatisch. Als duivelsuitdrijving zou werken, zouden de zorgverzekeraars het zeker aanbieden. Het is namelijk een stuk goedkoper dan therapie en medicijnen.

Of zet je menselijke vraagtekens bij Joh. 14 waar Jezus zelf zegt...
Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader.
En wat u ook zult vragen in Mijn Naam, dat zal Ik doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt zal worden.
Als u iets vragen zult in Mijn Naam, Ik zal het doen.

Binnen welke grenzen gaat dit op? Als ik een Ferrari vraag, in Jezus' naam... Ook probeer ik al tijden mijn glas water bij het eten in wijn te veranderen, in Jezus' naam uiteraard. Het blijft tot nu toe gewoon water.

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat het kan, maar we geloven niet dat het kan!
Het moet zelfs, want de duivel heeft niks te zoeken in iemand waar God zijn hand op heeft gelegd!

Wat moet zelfs? ik volg je daar even niet.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 17 jul 2011 20:52

Mortlach schreef:Binnen welke grenzen gaat dit op? Als ik een Ferrari vraag, in Jezus' naam... Ook probeer ik al tijden mijn glas water bij het eten in wijn te veranderen, in Jezus' naam uiteraard. Het blijft tot nu toe gewoon water.

Dat is zo eenvoudig en net als met elke gebedsgenezing: alles wat is tot Gods eer.
En da's niet echt het geval met jouw Ferrari of je glaasje wijn.
De duivel heeft het op alles gemunt wat het koninkrijk van God afbreekt.
Daar misbruikt hij zeker ook Gods oogappels voor.

Daarom geloof ik ook dat het mogelijk is om in Zijn Naam de duivel en zijn 'macht' te breken.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 00:07

JeeWee schreef:Dat is zo eenvoudig en net als met elke gebedsgenezing: alles wat is tot Gods eer.
En da's niet echt het geval met jouw Ferrari of je glaasje wijn.
De duivel heeft het op alles gemunt wat het koninkrijk van God afbreekt.
Daar misbruikt hij zeker ook Gods oogappels voor.

Daarom geloof ik ook dat het mogelijk is om in Zijn Naam de duivel en zijn 'macht' te breken.

Ik probeer in zachtheid de dingen te verwoorden die jouw reactie in me doen opkomen. Ik hoop dat dat lukt. Het is niet mijn bedoeling jouw geloof te betwijfelen of een confrontatie aan te gaan.

Maar zoals gezegd, komen er wel dingen in me op als ik je reactie lees. Dat met die Ferrari en zelfs die wijn was een grap, uiteraard. Maar het komt op me over dat als een gebedsgenezing wél werkt, God je gebed verhoort, maar als een gebedsgenezig niet werkt, het niet ter ere van God is. Hoe lees je Joh. 14 als christelijke ouders zich bij wijze van spreken suf bidden en hun kind toch niet geneest.

Gebeurt er wél iets, dan is het God. Gebeurt er niks, dan ligt dat aan de mens. Zo'n stelling is zo ver dichtgetimmerd dat 'ie immuun is voor enige vorm van argumentatie.

Riska

Berichtdoor Riska » 18 jul 2011 08:05

Daar ben ik het geheel mee eens.
Als iemand niet geneest dan wordt getwijfeld aan de oprechtheid van het gebed of de intensiteit ervan.
En al helemaal aan het geloof. Er is echt iets mis met de mens die ziek is.
De hemel is stukgebeden, maar er gebeurt niks - dat moet toch wel aan de mens liggen?
En alleen als iemand geneest f er gebeurt iets - wat we verwacht hebben toen we begonnen te bidden is het goed.
Wij weten heel zeker wat God wil en dat 'schrijven we dus ook aan God voor' om het heel cru te zeggen.

Overigens: een psychische ziekte benoemen als 'van de duivel (bezeten)' is gevaarlijk en doet die mens groot onrecht aan. Iemand is ziek, ernstig ziek. Zoals iemand die een longontsteking heeft.
Het is net als de minister die zegt dat mensen met een psychische ziekte de schouders er nou maar eens onder moeten zetten en het binnen de familie moeten opknappen. Een grove ontkenning van het diepe leed dat de patiënt zelf doormaakt en het hele gezin van een psychisch zieke.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 18 jul 2011 08:53

Riska verwoord het precies.

Er word ook maar van alles over God en de Duivel geroepen tewijl ze zich niet kunnen verdedigen. Helemaal eerlijk is het niet.

Mediums, bezeten mensen, wichelroede lopers etc etc etc. Zijn of glashard aan het liegen of heel erg ziek in hun hoofd of beidde.
Hoe dan ook gewoon niet serieus nemen en lekker de geestelijke gezondheidszorg in. De data die we van die figuren verzamelen kunnen ons mooi weer helpen dit soort ongein te voorkomen.

Ik zou heel graag zien dat mensen eens hun eigen verantwoordelijkheid nemen in plaats van de Duivel de schuld te geven stelletje zwakkelingen......
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 18 jul 2011 09:00

quote="Riska"
Wij weten heel zeker wat God wil en dat 'schrijven we dus ook aan God voor' om het heel cru te zeggen.

Mee eens Riska, hoe vaker ik denk God te kennen, hoe vaker ik er achter kom dat Hij een mysterie
lijkt te zijn, en ik vol vragen en verbazing zit.
Maar te weten dat Hij trouw is en in alle ziekte en nood dicht bij ons is ook genoeg.

Van Job zeiden ze vrienden ook dat hij wel heel wat verkeerd gedaan moest hebben en dat alles wat hem overkwam toch zeker een straf van God moest zijn.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 18 jul 2011 10:10

Mortlach schreef:Dat met die Ferrari en zelfs die wijn was een grap, uiteraard. Maar het komt op me over dat als een gebedsgenezing wél werkt, God je gebed verhoort, maar als een gebedsgenezig niet werkt, het niet ter ere van God is. Hoe lees je Joh. 14 als christelijke ouders zich bij wijze van spreken suf bidden en hun kind toch niet geneest.

Gebeurt er wél iets, dan is het God. Gebeurt er niks, dan ligt dat aan de mens. Zo'n stelling is zo ver dichtgetimmerd dat 'ie immuun is voor enige vorm van argumentatie.

Echt niet!
Leer mij volgen mét mijn vragen: Vader wat U doet is goed!
En ik denk dat wij als kleine mensjes geen zicht hebben op het goed van God.
God weet wat goed is voor ons en voor zijn Koninkrijk.
Gelijk erachter aan bidden: "Maar niet mijn wil, maar Uw wil geschiedde".

Hizkia mocht nog even blijben leven, want God had nog een taak voor hem.
En soms zegt God dat het genoeg is.

Maar een boze kracht in je die Gods werk vernietigt is nooit goed en ik geloof dat die op dwingend bevel op grond van Gods belofte is uit te drijven, weg te sturen, machteloos te maken..

Terug naar “Archief”