islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2011 13:05

RogierV schreef:Ik streef ernaar het te benaderen. Laat ik het zo zeggen. Ik geloof alleen niet in absolute termen zoals perfect, volmaakt, alwetend etc etc.
Want dat hangt er dus maar vanaf wie degene is die dat stelt.

Een ieder die bang is moet nog groeien in de liefde en ik ben soms ook bang, maar desondanks geloof ik dat volmaakte liefde bestaat en ook ik blijf er naar streven om geen angst meer te hebben. Snap je wat ik bedoel? Ik beweer geenszins dat ik volmaakt ben mocht je dat denken.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 jul 2011 13:12

Angst is een emotie en dus te doorgronden en uit te schakelen.
Maar ik snap je heel goed, we zijn daari nhetzelfde.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 jul 2011 15:08

meribel schreef:ik verzin dat niet, dat is nu eenmaal de leer van de islam:
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam
De islam kent de concepten van vergeving en verlossing van zonden niet, ieder mens blijft zélf altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden en moet de gevolgen daarvan dragen bij het eindoordeel. Dat eindoordeel is afhankelijk van de eindbalans tussen zonden en goede daden.De islam leert dat alle levende wezens op aarde op de dag van de wederopstanding door God geoordeeld zullen worden en wel op basis van hun daden
klopt dat niet moet iemand even wiki aan gaan passen.. :)

zomaariemand schreef:Dat klopt inderdaad niet. Niet voor niets starten veel hoofdstukken in de Koran met 'Bismillahi rahmani rahim' (in de naam van Allah, de meest Barmhartige, de meest Genadevolle). Ook zeggen moslims dat voor ze iets gaan doen, om daarmee aan te geven dat hun acties in de naam van God worden gedaan.
Moslim horen ook te vertrouwen op genade van God. Dat is een essentieel onderdeel van de islam.

welnu, edit wiki even voor de volledigheid,
alhoewel ik nog niet precies begrijp hoe jouw antwoord anders is dan wiki, aangezien je schrijft ( in je opvolgende post ) dat het inderdaad om de balans gaat.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jul 2011 15:23

meribel schreef:welnu, edit wiki even voor de volledigheid,
alhoewel ik nog niet precies begrijp hoe jouw antwoord anders is dan wiki, aangezien je schrijft ( in je opvolgende post ) dat het inderdaad om de balans gaat.

Ik krijg een beetje een naar gevoel bij de simplistische afschildering. Alsof een moslim kan redeneren 'Ik heb gisteren een oud vrouwtje de straat over geholpen, dus is het niet zo erg als ik vandaag mijn kat een schop geef.'
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 15 jul 2011 15:32

Mortlach schreef:
Ik krijg een beetje een naar gevoel bij de simplistische afschildering. Alsof een moslim kan redeneren 'Ik heb gisteren een oud vrouwtje de straat over geholpen, dus is het niet zo erg als ik vandaag mijn kat een schop geef.'

Ik weet niet in hoeverre de moslim in kwestie zich schuldig voelt :lol:
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 jul 2011 18:55

Mortlach schreef:Ik krijg een beetje een naar gevoel bij de simplistische afschildering. Alsof een moslim kan redeneren 'Ik heb gisteren een oud vrouwtje de straat over geholpen, dus is het niet zo erg als ik vandaag mijn kat een schop geef.'

als ik heb opgeschreven dat een moslim zo zou redeneren, dan mijn excuses. Want ik ken geen moslims die dat van te voren gaan beredeneren, enkel de beredenatie: zo veel mogelijk goed doen, aangezien elk mens van nature geneigd is om ook veel fout te doen.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 15 jul 2011 19:44

mohamed schreef:Waarom vrees je dan nog?

Om je met de voeten op aarde te houden en je bang te maken dat je zult zondigen (en dus bewust en oplettend leven, zonder zelfgenoegzaam te worden).

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 15 jul 2011 19:46

meribel schreef:welnu, edit wiki even voor de volledigheid,

Op dit soort onderwerpen heeft editen geen zin. Er wordt regelmatig terugge-edit. Vragen over een geloof, welk geloof dan ook, moet je ook niet beantwoorden met wiki. Het is een leuk startpunt, maar meer ook niet.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 15 jul 2011 19:47

Mortlach schreef:

knor183 schreef:Ik weet niet in hoeverre de moslim in kwestie zich schuldig voelt :lol:

Je vindt jezelf heel grappig, volgens mij.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 jul 2011 13:53

mohamed schreef:Waarom vrees je dan nog?

zomaariemand schreef:Om je met de voeten op aarde te houden en je bang te maken dat je zult zondigen (en dus bewust en oplettend leven, zonder zelfgenoegzaam te worden).

Jezus vreesde niet maar was hij zelfgenoegzaam?

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 16 jul 2011 13:55

Ik ben Jezus toch niet? Sommige mensen zullen nooit zelfgenoegzaam worden, anderen des te sneller.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 jul 2011 14:06

zomaariemand schreef:Ik ben Jezus toch niet? Sommige mensen zullen nooit zelfgenoegzaam worden, anderen des te sneller.

Nee jij bent zomaariemand, maar ken je de uitdrukking 'angst is een slechte raadgever'? En als je niet bang was voor Allah, was je dan nog gelovig?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 16 jul 2011 18:14

En als je niet meer bang bent om dood te gaan , geloof je dan nog in het eeuwige leven?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 jul 2011 19:13

RogierV schreef:En als je niet meer bang bent om dood te gaan , geloof je dan nog in het eeuwige leven?

Wellicht is eeuwig leven wel enger dan doodgaan, heb je daar wel eens aan gedacht?

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 16 jul 2011 20:46

mohamed schreef:Nee jij bent zomaariemand, maar ken je de uitdrukking 'angst is een slechte raadgever'? En als je niet bang was voor Allah, was je dan nog gelovig?
Ja, zoals ik elders al zei: het gaat om de balans.

Terug naar “[Religie] - Open forum”