De staat Israel.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

mohamed

Re: De staat Israel.

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2011 12:59

antoon schreef:De wet was zeker goed maar heeft nu plaats gemaakt voor het nieuwe verbond, de wet is nu niet meer van toepassing, Jezus was het einde van de wet

boer schreef:Niets ervan.
Jezus was de vervulling der Wet, het woord was vlees geworden.
Jezus was dus de Wet, de belichaming en verWEZENlijking van het zondeloze.

En wat dan te denken van Romeinen 10 vers 4?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2011 13:01

JHM schreef:Als christen die preterist is geloof je niet in een toekomstige (vleselijke) wederkomst van Jezus naar deze huidige aarde en een vleselijke wederopstanding van de mens als ik het goed begrijp?

Dat is juist.
Waarom heeft God dan een fysieke aarde met al zijn schoon en een mens uit vlees gecreërd? Zodat wij een eeuwig geestelijk leven kunnen beërven? Waarom dan niet direct een geestelijke wereld? Het lijkt mij dat God een bedoeling heeft met de fysieke aarde, zijn schoon en de mens als vlees.

Omdat God geen marionetten wil maar kinderen die echt voor hem kiezen. Wat je juist zou moeten verbazen is hoe God iets kan liefhebben wat teloorgaat.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 15 jul 2011 13:24

[/quote]
En wat dan te denken van Romeinen 10 vers 4?[/quote]
....voor een ieder die gelooft, ja.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 jul 2011 13:31

Maar afgezien daarvan: Kun je eens zo'n superioriteitscomplex noemen wat wél een reden zou zijn tot biovengenoemde? Dan wordt het misschien allemaal wat concreter.

Concreet is dat moelijk te zeggen natuurlijk, er is weinig voorstellingsvermogen voor nodig echter.
Als je vraagt naar de symptomen, schending van mensenrechten jezelf welliswaar met behulp van de internationale gemeenschap land toe eigenen. Werkelijk waar moslims als untermeschen behandelen, en dat heb ik zien gebeuren he dus geen excuses.

Of eens een gesprek voeren met said orthodoxe Jood.

De positieve kant van het verhaal is dat zo een houding ook lijdt tot meer prowess als beschaving.
Kijk bijv eens naar de hoeveelheid wetenschappelijke artikels die Israelis publiceren, en de innovaties technologisch, militair en ifrastructureel gezien.

Het is in 2003 dat ik een Israelisische naar ik meen ID kaart te hebben gezien.
Dus mijn kennis is wel verouderd in die zin, ik ben blij te constateren dat ik daar op gewezen word. Dat het tot 2005 geduurd heeft is echter jammer.
Ik heb niets tegen Joden/Moslims/Christenen.....vrouwen. Alleen die bhoedhisten.....

Ik vind het alleen wel naar om een fascistische houding te ondersteunen.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 15 jul 2011 13:43

[/quote]

Concreet is dat moelijk te zeggen natuurlijk, er is weinig voorstellingsvermogen voor nodig echter.
Als je vraagt naar de symptomen, schending van mensenrechten jezelf welliswaar met behulp van de internationale gemeenschap land toe eigenen. Werkelijk waar moslims als untermeschen behandelen, en dat heb ik zien gebeuren he dus geen excuses.

Of eens een gesprek voeren met said orthodoxe Jood.

De positieve kant van het verhaal is dat zo een houding ook lijdt tot meer prowess als beschaving.
Kijk bijv eens naar de hoeveelheid wetenschappelijke artikels die Israelis publiceren, en de innovaties technologisch, militair en ifrastructureel gezien.

Het is in 2003 dat ik een Israelisische naar ik meen ID kaart te hebben gezien.
Dus mijn kennis is wel verouderd in die zin, ik ben blij te constateren dat ik daar op gewezen word. Dat het tot 2005 geduurd heeft is echter jammer.
Ik heb niets tegen Joden/Moslims/Christenen.....vrouwen. Alleen die bhoedhisten.....

Ik vind het alleen wel naar om een fascistische houding te ondersteunen.[/quote]
Wat zegt de profetie ook al weer, "de meerder zal de mindere dienen" ?
Of Gen 16:12?
Laatst gewijzigd door boer op 15 jul 2011 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jul 2011 13:46

boer schreef:Ik heb niets tegen Joden/Moslims/Christenen.....vrouwen. Alleen die bhoedhisten.....

Wat heb je precies tegen 'die boeddhisten'?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 15 jul 2011 13:54

[/quote]

Wat heb je precies tegen 'die boeddhisten'?[/quote]
dat was Rogier, die dat zei.
Door die beperkende mogelijkheden van quoten hier (zeer irritant), gaat er wel eens wat mis."Je mag maar 1 citaten in een andere citaat hebben."

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 15 jul 2011 14:14

Wat heb je precies tegen 'die boeddhisten'?

The buddhists....lets go after them! :wink:
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 jul 2011 15:36

RogierV schreef:Concreet is dat moelijk te zeggen natuurlijk, er is weinig voorstellingsvermogen voor nodig echter.
2000 jaar antijudaïsme en antisemitisme op basis van iets dat moeilijk concreet te zeggen is of waar weinig voorstellingsvermogen voor nodig is? Denk eens na over het volgende voorbeeld: een rechter die iemand veroordeelt op basis van iets dat "concreet moeilijk te zeggen is" of "waar weinig voorstellingsvermogen voor nodig is"? Advocaten zouden er gehakt van maken en jij gebruikt dat als basis voor 2000 jaar vervolging? Kom nou.

RogierV schreef:Als je vraagt naar de symptomen, schending van mensenrechten jezelf welliswaar met behulp van de internationale gemeenschap land toe eigenen.
2000 jaar vervolging op basis van wat (volgens jou) in de 20e eeuw gebeurd is? Lijkt me een anachronisme.
Bovendien: Als je je al beroept op het schenden van mensenrechten als excuus: Europeanen o.a. hebben mensenrechten geschonden. Zou dat voor anderen terecht het excuus zijn met ons Europeanen net zo te handelen als de hele wereld meende met Joden te moeten handelen?

RogierV schreef:Werkelijk waar moslims als untermeschen behandelen, en dat heb ik zien gebeuren he dus.

Even relativerend: Nooit gehoord van de dhimmi-status die Joden en christenen hebben volgens de Islam? Kijk eens wat de groot-moefti van Jeruzalem (ja, het vriendje van Hitler indertijd) uitgespookt heeft (en nog veel meer wilde) met de Joden.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 15 jul 2011 16:48

mohamed schreef:Dan kom je bij de vraag wat is de wil van de Vader, is dat op zaterdag iemand anders vragen de lichten aan te doen?

Navolgers van Christus dus zij de de naam van Christus dragen en God aanroepen met "Vader" kennen natuurlijk ook net als Christus de Wil van de Vader. Het zou natuurlijk vreemd zijn als"kinderen van God" de Wil van God hun Vader niet zouden kennen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 15 jul 2011 16:58

En wat dacht je van het Concilie van Nicea, waar moordenaar en afgodsdienaar Constantijn de Grote een verbod afdwong tegen het vieren van Pasen op de dag voor het joodse Pesach op 14 Niesan, zoals de quartodecimanen deden en op welke dag Jezus Zelf Zijn nieuwe Verbond had ingesteld met het drinken van de beker tot Zijn gedachtenis? (lukas 22:20)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2011 19:05

Pasker schreef:Navolgers van Christus dus zij de de naam van Christus dragen en God aanroepen met "Vader" kennen natuurlijk ook net als Christus de Wil van de Vader. Het zou natuurlijk vreemd zijn als"kinderen van God" de Wil van God hun Vader niet zouden kennen.

Is het de wil van de vader dat kinderen op de achtste dag besneden worden?

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 15 jul 2011 19:50

boer schreef:Wat zegt de profetie ook al weer, "de meerder zal de mindere dienen" ?
Of Gen 16:12?

Wil je dat uitleggen? Ik krijg er nu een nare smaak van in mijn mond. Misschien mis ik wat en valt het allemaal wel mee.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 15 jul 2011 20:25

Pasker schreef:Navolgers van Christus dus zij de de naam van Christus dragen en God aanroepen met "Vader" kennen natuurlijk ook net als Christus de Wil van de Vader. Het zou natuurlijk vreemd zijn als"kinderen van God" de Wil van God hun Vader niet zouden kennen.

mohamed schreef:Is het de wil van de vader dat kinderen op de achtste dag besneden worden?

Als de Vader die jij bedoelt dezelfde is als de God van Abraham (en dat is Hij uiteraard) dan is het bijbelse antwoord, zeker voor de Joden (want daar doel je op als ik zo je vraagstelling beoordeel), JA. Tenzij je "eeuwig" denkt te kunnen beperken tot enkele milennia:

Gen 17:13 De ingeborene van uw huis, en de gekochte met uw geld zal zekerlijk besneden worden; en Mijn verbond zal zijn in ulieder vlees, tot een eeuwig verbond.

Maar als je denkt het Jodendom (al dan niet messiaans) te kunnen benaderen op de manier waarop je nú vragen stelt (bovenstaande en voorgaande) ken ik er ook nog wel wat. Om maar eens twee vragen (serieuze) vragen te stellen:
Is het de wil van de Vader (geweest) dat christelijke kruisvaarders Joden in hun synagogen levend verbrandden?
Is het de wil van de Vader (geweest) dat Joden door christenen gedwongen werden zich te laten dopen en zo niet dat ze vervolgens ter dood gebracht werden?
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 15 jul 2011 20:57

[/quote]
Wil je dat uitleggen? Ik krijg er nu een nare smaak van in mijn mond. Misschien mis ik wat en valt het allemaal wel mee.[/quote]
Leg het maar uit zoals je zelf denkt dat het het beste is... Wie ben ik, tenslotte.

Terug naar “[Religie] - Open forum”