Waar zie je dat dan aan?hieke schreef:en ja.....ook ik zag op mijn werk voor de klas vrijwel meteen welk kind werkende ouders had.
Moderator: Moderafo's
Waar zie je dat dan aan?hieke schreef:en ja.....ook ik zag op mijn werk voor de klas vrijwel meteen welk kind werkende ouders had.
Jannoek schreef:Tja, je doet het toch nooit goed![]()
Ik was bij ons de hoofdkostwinner, manlief studeerde nog en werkte als freelance fotograaf.
Toen hij een baan kreeg kregen we ook vaak te horen 'dat de man hoort te werken'. Tss.
Manlief werkt nu 36 uur (4x9), ik ga 2 dagen per week ouderschapsverlof opnemen en werk dan 3x8.
1 dag in de week passen mijn ouders op, 1 dag is manlief thuis, 2 dagen ben ik thuis, 2 dagen zijn we samen thuisen voor 1 dag zoeken we nog opvang. (help!)
Ik moet nu nog niet aan werken denken, maar toch lijkt het me uiteindelijk wel weer heerlijk om te werken. Gewoon, om onder de mensen te zijn en mezelf nog te ontwikkelen. En: mocht er ooit iets met manlief gebeuren dan kan ik ook voor mezelf zorgen. Daarom 'moest' ik ook studeren van m'n ouders.
paprikameisje2 schreef:tja.. sleutelkinderen. Ik schrik ervan dat op onze bso maar 6 of zeven kindeen zijn in de leeftijd tot groep vier. Op mijn vraag waar de oudere kinderen zitten, moeten ze zeggen dat ze die niet emer hebben omdat die zichzelf vaak redden. Daar schrik ik echt van en in mijn woonplaats is het echt de tendens dat ze zichzelf wel kunnen redden. Ik snap dat niet, heb ik geen woorden voor over.
Dus, dat sleutelkinderen er zijn is dus echt zo en dat vind ik ook absoluut niet goed te praten. Die kinderen zijn nog niet op een leeftijd dat ze hun eigen verandwoording kunnen dragen. Pubers ook niet, hoor je ook als ouders regelmatig een oogje in het zeil te houden. Maar voordat die thuis zijn, ben ik ook a lweer thuis als ik een vaste baan zou hebben, dus dat is dan geen probleem.
?
Evelien schreef:Ik ken in Groenekan wel iemand aan huis kinderen opvangt. Een hele leuke gastouder (en misschien kent zij nog mensen). Is dat niet iets voor jullie? Geen idee of dat wel haalbaar is voor jullie.
cornelia77 schreef:Zulke discussies zijn gewoon niet echt nuttig.
Iedereen maakt zijn eigen keuzes, in zijn/haar specifieke situatie. Alle gezinnen zijn anders. Alle kinderen zijn anders en iedereen maakt een eigen financiele afweging.
Wij hebben gekozen voor een traditionele situatie. Mijn man werkt fulltime, ik werk op dit moment niet. Ik heb wel gewerkt, maar toen het voor een van onze kinderen belangrijk was dat er rust kwam ben ik gestopt. En voor onze kinderen is die rust nog steeds heel goed.
Ik haal ze tussen de middag uit school om thuis te eten en na schooltijd haal ik ze ook weer op. Na de vakantie gaat onze jongste naar school en ik sluit niet uit dat ik weer een keer zal gaan werken. Maar dan moeten de kinderen eerst wat sterker/minder ziek zijn.
En het moet goed geregeld zijn! Ik zie ook wel kinderen die dan hier en dan daar gaan spelen na schooltijd, omdat er niemand thuis is.
En om zelf een sleutel te hebben moeten kinderen mijns inziens minstens twaalf jaar zijn. En dat zie ik onze oudste ook nog niet direct doen. Die is veel te bang dat er iemand binnen geslopen is...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten