islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2011 22:25

mohamed schreef:Dat ik handel vanuit de hoop die in mij leeft wil niet zeggen dat ik meen het eeuwige leven te moeten verdienen.

Ongetwijfeld. Daar ging het mij ook niet om. Ik vind het altijd een beetje jammer als de een karikatuur van een ander geloof wordt vergeleken met het ideaalbeeld van het eigen geloof. Daar wordt echt niemand beter van namelijk.

Ja en ik zou erg verdrietig worden als ik geloofde dat al het goede een einde heeft.

Dat moeten we niet hebben natuurlijk, maar toch, zelfs als het een einde zou hebben, betekent dat toch niet dat je het maar lang voor dat einde moet opgeven? Ik verbaas mij er altijd ontzettend over dat er christenen zijn die mijn vraag bloedserieus beantwoorden met 'dan ga ik moordend en verkrachtend de stad door,' terwijl ik toch zo hoop dat het ware antwoord zou zijn 'dan verandert er helemaal niets in mijn leven, ik blijf zelfs gewoon bidden en prijzen en dergelijke.'
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 12 jul 2011 11:04

Daar schrik ik ook van van Mortlach.

Ik vind je wel bijzonder weinig ruggengraat hebben als je alleen voor een beloning achteraf le leven tot het volle wilt leiden mo.
Waar geloof je dan in, dat je een beloning verdient of dat het anders niet de moeite waard is?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 jul 2011 11:09

Mortlach schreef: Ik verbaas mij er altijd ontzettend over dat er christenen zijn die mijn vraag bloedserieus beantwoorden met 'dan ga ik moordend en verkrachtend de stad door,' terwijl ik toch zo hoop dat het ware antwoord zou zijn 'dan verandert er helemaal niets in mijn leven, ik blijf zelfs gewoon bidden en prijzen en dergelijke.'

Dat is ook het ware antwoord, Mortlach. Ik vraag me af wie je dat andere antwoord geeft...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 jul 2011 11:35

Mortlach schreef:
Ongetwijfeld. Daar ging het mij ook niet om. Ik vind het altijd een beetje jammer als de een karikatuur van een ander geloof wordt vergeleken met het ideaalbeeld van het eigen geloof. Daar wordt echt niemand beter van namelijk.

Dat moeten we niet hebben natuurlijk, maar toch, zelfs als het een einde zou hebben, betekent dat toch niet dat je het maar lang voor dat einde moet opgeven? Ik verbaas mij er altijd ontzettend over dat er christenen zijn die mijn vraag bloedserieus beantwoorden met 'dan ga ik moordend en verkrachtend de stad door,' terwijl ik toch zo hoop dat het ware antwoord zou zijn 'dan verandert er helemaal niets in mijn leven, ik blijf zelfs gewoon bidden en prijzen en dergelijke.'

Ik was eigenlijk niet meer van plan hier te reageren, vanwege de ruftende forummer :?
Ik vind het opmerkelijk dat juist JIJ zo de vinger op de zere plek ligt ! Waar het om gaat in het WARE geloof ! Het gaat niet om het verdienen van een Hemel, of een fijn hiernamaals. Wat moet je er doen ? Ik heb hier al gelezen: vervelen :-&
Voor eeuwig God grootmaken ! Maar al zal Hij mij voor eeuwig wegvagen van voor Zijn Aangezicht, dan heb ik niets te zeggen ! Wij verzondigen dagelijks, niets in ons is goed. Dus ik hoop dat jij inmiddels goed het onderscheid kan maken, tussen hen die God dienen en hen die menen achter Jezus aan te gaan.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 jul 2011 11:51

quote="mohamed"

Als ik dat zeker wist zou ik een burn out krijgen, op de bank gaan zitten met een zak chips en vele lange scheten laten.

Alhoewel ik me niet kan vinden in Mohamed,s uitlatingen, lees ik toch wat anders, n.l.
dat hij van ellende een burnout zou krijgen, ik kan me er wel iets bij voorstellen,
het leven zou volkomen zinloos zijn zonder God.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 12 jul 2011 11:52

vanwege de ruftende forummer

Idd nokken met de excesieve consumptie van Bonen en Uien alstublieft :P
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2011 12:02

schaapje schreef:het leven zou volkomen zinloos zijn zonder God.

Ik heb het niet over een leven zonder God, alleen over geen leven na de dood. Maar goed, zelfs dat eerste zie ik niet in. Ik ervaar mijn leven als verre van zinloos, omdat ik er zelf zin aan geef.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 12 jul 2011 13:14

Maar goed, zelfs dat eerste zie ik niet in. Ik ervaar mijn leven als verre van zinloos, omdat ik er zelf zin aan geef.

Ik denk zeker dat het niet zinloos is Mortlach dat je op deze aarde bent.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 13 jul 2011 17:05

Jantjes schreef:islam is de antichrist.
?

Dè of een antichrist?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 jul 2011 08:52

Mortlach schreef:Ongetwijfeld. Daar ging het mij ook niet om. Ik vind het altijd een beetje jammer als de een karikatuur van een ander geloof wordt vergeleken met het ideaalbeeld van het eigen geloof. Daar wordt echt niemand beter van namelijk.

Ik heb de islam bestudeerd en ook vrienden die moslim zijn, dus ik weet waar ik over praat.

Daar zou ik mij ook over verbazen, maar waarom zou ik bidden als ik geloofde dat niemand mij hoort? Praat jij dan ook tegen de muur?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 jul 2011 08:57

RogierV schreef:Daar schrik ik ook van van Mortlach.

Ik vind je wel bijzonder weinig ruggengraat hebben als je alleen voor een beloning achteraf le leven tot het volle wilt leiden mo.

Dat ik weinig ruggengraat heb scheelt bij het fileren maar zou je op zijn minst mijn berichten nauwkeurig willen lezen voordat je mogelijk een onrechtvaardig oordeel over me velt?
Waar geloof je dan in, dat je een beloning verdient of dat het anders niet de moeite waard is?

Als ik geloofde in een beloningssysteem zou ik wel jood of moslim zijn geworden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2011 09:16

mohamed schreef:Daar zou ik mij ook over verbazen, maar waarom zou ik bidden als ik geloofde dat niemand mij hoort? Praat jij dan ook tegen de muur?

Omdat bidden ook hoort te werken als er niemand luistert, alleen niet zoals je denkt dat het werkt. En in mijn hypothetische situatie zeg ik niet dat er geen God is, alleen dat je niet wordt gered.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 jul 2011 10:11

Mortlach schreef:Omdat bidden ook hoort te werken als er niemand luistert, alleen niet zoals je denkt dat het werkt. En in mijn hypothetische situatie zeg ik niet dat er geen God is, alleen dat je niet wordt gered.

Ach zo, nou, als ik niet zou worden gered dan had ik graag willen weten wat ik fout deed, maar wat is de zin van een hypothese?
Door mij dergelijke vragen te stellen duw je mij in een hoek en ik ben best bereid om het duel met je aan te gaan, maar beloof je me dan op voorhand dat je niet gekwetst wordt als ik je ook in een hoek duw?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jul 2011 10:21

mohamed schreef:Ach zo, nou, als ik niet zou worden gered dan had ik graag willen weten wat ik fout deed,

In het gelijknamige boek krijgt Job ook een standje als ie de besluiten van God in twijfel trekt...

maar wat is de zin van een hypothese?

Het ging er mij om zichtbaar te krijgen of jij (omdat jij de enige bent die reageerde, waarvoor dank) toch meer om de beloning doet dan je zelf zegt/denkt. Als de beloning wegvalt, verander je je leven naar eigen zeggen behoorlijk drastisch.

Door mij dergelijke vragen te stellen duw je mij in een hoek en ik ben best bereid om het duel met je aan te gaan, maar beloof je me dan op voorhand dat je niet gekwetst wordt als ik je ook in een hoek duw?

Natuurlijk, het is een lastige vraag, maar het is geenszins mijn bedoeling je in een hoek te duwen. Wat je ook antwoordt, ik heb daar verder geen waardeoordeel over.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 jul 2011 10:29

Het bevreemdt mij dat mensen er aanstoot aan nemen als ik zeg dat de islam volgens een beloningssysteem werkt, want jullie werken toch zelf ook voor een baas? Binnen de islam wordt gesproken van de innerlijke Jihad en de uiterlijke, taken die volbracht dienen te worden, welke met name volgens sjiieten tot zuilen van het geloof gerekend worden. Dit komt onder andere naar voren in onthouding tijdens de maand ramadan en in het sjiisme in de vorm van rituele zelfkastijding tijdens Asjoera. Ook de vijf dagelijkse gebeden (salat) op tijd verrichten, ook – of zelfs juist – als je het druk hebt, wordt als jihad aangemerkt. 1

Van een moslim wordt verwacht dat hij bepaalde taken verricht zodat hij kan bijdragen aan zijn behoud en een werknemer volbrengt zijn taken opdat hij loon krijgt en bijdraagt aan de maatschappij.

Op zich lijkt hier niks mis mee, maar bij de moslim en de werknemer is sprake van een zekere vrees en zeker geen sprake van liefde. De moslim is bang dat hij toch naar de hel gaat en de werknemer is bang dat hij ontslagen wordt. Deze vrees koesteren zij omdat ze zich niet geliefd weten en dat is het grote verschil ten opzichte van het ware christendom.

'Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.' (1 Joh 4,18)

Terug naar “[Religie] - Open forum”