islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2011 14:54

mohamed schreef:De Koran is geschikt voor een ieder die liever een baas heeft dan een vader. Met een baas spreek je af wat je moet doen om loon te krijgen en voor je vader doe je graag wat zonder daar iets voor terug te willen.

Dat vraag ik me af. For argument's sake, als je zou zo wéten dat je na je dood verloren zou gaan, zou je je dan nog steeds even hard inzetten met loven en prijzen, je aan allerlei regeltjes houden?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jul 2011 15:12

schelpje3 schreef:Nee, als je de kanttekeningen leest, niet.

De kanttekeningen zijn niet de Bijbel zelf.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jul 2011 15:14

Optimatus schreef:
De kanttekeningen zijn niet de Bijbel zelf.

Dus ?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jul 2011 15:17

Dus hecht ik geen doorslaggevende waarde aan de kanttekeningen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jul 2011 15:22

Optimatus schreef:Dus hecht ik geen doorslaggevende waarde aan de kanttekeningen.

Dus hechten wij geen waarde aan jouw postings :-oo

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 17:02

Mortlach schreef:Dat vraag ik me af. For argument's sake, als je zou zo wéten dat je na je dood verloren zou gaan, zou je je dan nog steeds even hard inzetten met loven en prijzen, je aan allerlei regeltjes houden?

Als ik dat zeker wist zou ik een burn out krijgen, op de bank gaan zitten met een zak chips en vele lange scheten laten.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jul 2011 17:06

mohamed schreef:Als ik dat zeker wist zou ik een burn out krijgen, op de bank gaan zitten met een zak chips en vele lange scheten laten.

Van sommige postings snap ik echt niet dat deze niet stante pede worden verwijderd :-&
En zulke idiote gezegdes moeten Mortlach jaloers maken op hetgeen in jou leeft ? :shock:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 17:28

schelpje3 schreef:Van sommige postings snap ik echt niet dat deze niet stante pede worden verwijderd :-&

En ik snap niet waarom sommige users niet gebanned worden.
En zulke idiote gezegdes moeten Mortlach jaloers maken op hetgeen in jou leeft ? :shock:

Heb je ook gelezen dat hij me vroeg wat als? Nu, als een koe een kat was kon je hem melken!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jul 2011 18:06

Ach Mohamed, wat ben jij toch een stuk slimmer dan de eenvoudige forummer :-k

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 19:21

schelpje3 schreef:Ach Mohamed, wat ben jij toch een stuk slimmer dan de eenvoudige forummer :-k

Schelpje toch, vandaag had je het nog over anderen jaloers maken, maar wie maakt jou zo boos?

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 11 jul 2011 19:21

Optimatus schreef:Waar kan ik dat in de Koran terugvinden?

Het staat in hoofdstuk 3, vers 7.
"Hij is Degene Die het Boek aan jou heeft neergezonden, met daarin eenduidige Verzen, zij zijn de grondslag van het Boek, andere zijn voor meer uitleg vatbaar. Maar degenen die in hun harten een neiging (tot valsheid) hebben, misbruiken de (Verzen) met meerdere betekenissen om Fitnah te zaaien en de 'ware' betekenis ervan te zoeken. En de uitleg ervan is bij niemand ervan bekend dan bij Allah." (Koranvertaling door Sofjan S. Siregar)

Sowieso is het ten enen male onmogelijk om een vaste interpretatie van een stuk tekst (vanuit een religieus boek of een ander boek) te maken. Iedereen heeft zijn eigen referentiekader van waaruit hij of zij een tekst leest.
Er zijn in de islam veel tafsir-boeken te vinden. Tafsir is uitleg van de Koran. Daarin zul je zien dat er bij verschillende verzen soms verschillende betekenissen worden toegekend.

Nog een interessante link hierover: http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert01.htm

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 jul 2011 19:58

mohamed schreef:En ik snap niet waarom sommige users niet gebanned worden.

Welke dan?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 jul 2011 20:46

mohamed schreef:Schelpje toch, vandaag had je het nog over anderen jaloers maken, maar wie maakt jou zo boos?

Dat zou jij dolgraag willen weten :-oo

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 jul 2011 21:17

mohamed schreef:Als ik dat zeker wist zou ik een burn out krijgen, op de bank gaan zitten met een zak chips en vele lange scheten laten.

En dat begrijp ik dus niet. Je doet dus wat je doet omdat je vertrouwt op de belofte van een leven na de dood. Dat lijkt me op behoorlijk gespannen voet staan met je eerdere opmerking 'dingen doen en er niets voor terug verwachten'.

Kijk, ik doe de dingen die ik doe, en laat de dingen die ik laat, omdat ik het idee heb dat het over het algemeen goed is dat ik ze doe of laat. Dat is niet afhankelijk van een leven na de dood.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 jul 2011 22:00

Mortlach schreef:En dat begrijp ik dus niet. Je doet dus wat je doet omdat je vertrouwt op de belofte van een leven na de dood. Dat lijkt me op behoorlijk gespannen voet staan met je eerdere opmerking 'dingen doen en er niets voor terug verwachten'.

Dat ik handel vanuit de hoop die in mij leeft wil niet zeggen dat ik meen het eeuwige leven te moeten verdienen.
Kijk, ik doe de dingen die ik doe, en laat de dingen die ik laat, omdat ik het idee heb dat het over het algemeen goed is dat ik ze doe of laat. Dat is niet afhankelijk van een leven na de dood.

Ja en ik zou erg verdrietig worden als ik geloofde dat al het goede een einde heeft.

Terug naar “[Religie] - Open forum”