wat vind jij ervan als je vriend/vriendin tegen je liegt?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 11:29

Vind het zo'n onzin dat iemand van 52 niet meer te veranderen is!
Iedereen kan veranderen als je maar wilt.
Maar slaan omdat je vrouw niet doet wat jij wilt? Dat is zeker niet zoals God het huwelijk bedoelt heeft.
En ik heb al eerder gezegd dat als je accepteerd wat je man doet en zegt, dan moet je er hier niet zo negatief over praten.
Maar jij accepteerd het duidelijk niet, als durf je er met hem niet over te praten. Je liegt liever over onbenullige dingen als patat eten, dan dat je de waarheid spreekt tegen hem.
En scheiden? Ja als dat de enige oplossing is om hem duidelijk te maken dat God niet wil dat je zo met je vrouw om gaat. Ja dat zou dan wel moeten.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 feb 2004 11:33

En je kletst ook echt onrealistisch Joepie, zo van dat ik moet zorgen dat het stopt, dus dat zijn dominerende karakter stopt. Ik kan hem moeilijk de nek omdraaien om hoe hij is.
Ik hou van hem, ook al wil jij stoken dat dat zogenaamd niet kan, omdat hij graag de baas over vrouwen speelt.
Hij is zoals hij is, en een oude man kan je niet veranderen, ik niet, zijn broer niet, niemand niet. Vroeger heb ik het heus wel geprobeert. En wat moet ik dan?
Het lijkt wel of je wil stoken, of je een hekel aan mij hebt, wat heb ik jou gedaan?
Ik zeg toch ook niet tegen jou hoe jij tegen je man moet zijn.
Dat ik Christen ben en volgens de bijbel leef, is mijn redding en ook de redding van mijn huwelijk. Als je je namelijk als Chriestenvrouw opstelt, dus volgens Paulus, dan gaat het in harmonie en vrede.
In liefde, de liefde van Christus, kijk, daar probeer in me maar aan te houden, en niet zoals vroeger overal tegen in te gaan, en proberen hem te veranderen, want ik heb gemerkt dat dat toch niet lukt en je krijgt er alleen ruzie van. Schiet je daar wat mee op? Het hele gezin in rep en roer en ellende, zodat je dood wilt? Nee dank je!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 feb 2004 11:36

joepie schreef:Vind het zo'n onzin dat iemand van 52 niet meer te veranderen is!
Iedereen kan veranderen als je maar wilt.
Maar slaan omdat je vrouw niet doet wat jij wilt? Dat is zeker niet zoals God het huwelijk bedoelt heeft.
En ik heb al eerder gezegd dat als je accepteerd wat je man doet en zegt, dan moet je er hier niet zo negatief over praten.
Maar jij accepteerd het duidelijk niet, als durf je er met hem niet over te praten. Je liegt liever over onbenullige dingen als patat eten, dan dat je de waarheid spreekt tegen hem.
En scheiden? Ja als dat de enige oplossing is om hem duidelijk te maken dat God niet wil dat je zo met je vrouw om gaat. Ja dat zou dan wel moeten.

Dat ik loog over onbenullige dingen zoals patat eten, dat was vroeger, lees naar ff na.
Lief van jou dat je mij adviseert te gaan scheiden.
ik heb echt steun aan jou, maar niet heus, je bent echt opbeurend, hier word ik vrolijk van, dacht het niet.
Waarom doe je zo lelijk tegen mij?

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 11:39

Mariamagdalena schreef:En je kletst ook echt onrealistisch Joepie, zo van dat ik moet zorgen dat het stopt, dus dat zijn dominerende karakter stopt. Ik kan hem moeilijk de nek omdraaien om hoe hij is.
Ik hou van hem, ook al wil jij stoken dat dat zogenaamd niet kan, omdat hij graag de baas over vrouwen speelt.
Hij is zoals hij is, en een oude man kan je niet veranderen, ik niet, zijn broer niet, niemand niet. Vroeger heb ik het heus wel geprobeert. En wat moet ik dan?
Het lijkt wel of je wil stoken, of je een hekel aan mij hebt, wat heb ik jou gedaan?
Ik zeg toch ook niet tegen jou hoe jij tegen je man moet zijn.
Dat ik Christen ben en volgens de bijbel leef, is mijn redding en ook de redding van mijn huwelijk. Als je je namelijk als Chriestenvrouw opstelt, dus volgens Paulus, dan gaat het in harmonie en vrede.
In liefde, de liefde van Christus, kijk, daar probeer in me maar aan te houden, en niet zoals vroeger overal tegen in te gaan, en proberen hem te veranderen, want ik heb gemerkt dat dat toch niet lukt en je krijgt er alleen ruzie van. Schiet je daar wat mee op? Het hele gezin in rep en roer en ellende, zodat je dood wilt? Nee dank je!

Dat is nu precies wat ik je probeer duidelijk te maken: Een Cristenvrouw praat niet zo over haar man! Dus als je vind dat het goed is zo als het is, dan hou je op met zo negatief over hem te spreken.
Dus het is of zorgen dathij stopt door duidelijk te zijn naar hem toe dan je bepaalde dingen niet accepteerd, of het wel accepteren en er dan ook hier niet zo over praten.

En alsof je als 52 jarige OUD bent.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 feb 2004 11:46

Ik vind 52 jaar oud, ja, het is altijd nog 11 jaar ouder als ik, voor mij is dat oud.
En ik praat niet negatief over hem, ik praat gewoon en ik heb veel meer positieve dan negatieve dingen over hem gezegt.
Dat we samen zingen, samen lachen heel Nederland doorreizen met de band, dat hij voor me opkomt, etc.
En als een man soms slaat, das heel gewoon, dat doet iedere man!
Misschien jou man als uitzondering niet, maar de meeste mannen wel, maar misschien is het een taboe en durven veel vrouwen dat niet te bekennen :roll:
Zo negatief is dat nou ook weer niet, hoor.
Maar ik snap nog steeds niet wat ik jou aangedaan heb, waardoor jij zo lelijk tegen mij doet...... ben jij wel een Christenvrouw dan? Als je zo tegen andere vrouwen doet?

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 23 feb 2004 11:58

Mijn relatie is ook kapotgegaan omdat ik der niet meer kon vetrouwen, ook vreemdgegaan een liegen tegen mij. Vind het moeilijk om der los te laaten, maar moed wel ander ga ik er zelf onderdoor.

Vin

Berichtdoor Vin » 23 feb 2004 12:22

Mariamagdalena schreef:En als een man soms slaat, das heel gewoon, dat doet iedere man!

lol, inderdaad! Heel gewoon! Dat heeft je man goed voor elkaar dat je dat gelooft :roll:

Je zou een stuk geloofwaardiger voorkomen, ook met betrekking tot hoe gelukkig je in deze situatie bent, als je niet dat soort onzin zou opschrijven om te proberen alles te verantwoorden.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 12:31

Mariamagdalena schreef:Ik vind 52 jaar oud, ja, het is altijd nog 11 jaar ouder als ik, voor mij is dat oud.
Misschien jou man als uitzondering niet, maar de meeste mannen wel, maar misschien is het een taboe en durven veel vrouwen dat niet te bekennen :roll:

Ik weet niet wat voor beeld jij van mannen hebt? In wat voor wereld leef jij eigenlijk? Gelukkig zijn mannen die slaan een uitzondering en niet andersom!
En omdat je man 11 jaar ouder is en al 52 is hij oud? Hoe dom kun je wezen?
En ja ik ben een Christen vrouw die weet dat je zo niet over je man, schoonmoeder e.d. hoort te spreken.
En dan ook nog denkt dat wat je hier erover zegt normaal is!
Mannen slaan niet!
En mannen die dat wel doen, moeten ze opsluiten!
Laatst gewijzigd door joepie op 23 feb 2004 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Freddy

Berichtdoor Freddy » 23 feb 2004 12:32

Mariamagdalena schreef:Ik vind 52 jaar oud, ja, het is altijd nog 11 jaar ouder als ik, voor mij is dat oud.
En ik praat niet negatief over hem, ik praat gewoon en ik heb veel meer positieve dan negatieve dingen over hem gezegt.
Dat we samen zingen, samen lachen heel Nederland doorreizen met de band, dat hij voor me opkomt, etc.
Zo negatief is dat nou ook weer niet, hoor.
Maar ik snap nog steeds niet wat ik jou aangedaan heb, waardoor jij zo lelijk tegen mij doet...... ben jij wel een Christenvrouw dan? Als je zo tegen andere vrouwen doet?

Jeetje... heb je ooit relatietherapie overwogen met je man? :roll:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 feb 2004 12:49

Mariamagdalena schreef:En als een man soms slaat, das heel gewoon, dat doet iedere man!

Denk je dat nou echt mariamagdalena.... ik denk het niet... mijn man zou dat bij mij niet moeten proberen............ dat accepteer ik ech niet!! en ik vind ook dat je dat niet hoeft te accepteren... !!!!!! kom op zeg..., je laat je toch niet door je man slaan!!!!!!!!!!!!!!!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 23 feb 2004 14:55

Glashard liegen...ik weet niet wat ik dan zou doen. Mijn vriend liegt niet tegen me, hij verzwijgt wel dingen, dit komt doordat hij erg gesloten is. Meestal kunnen we dit ook wel uitpraten, ik weet dat ook van mezelf (aangezien ik ook niet de meest open persoon ben) dat ik daar vaak moeite mee heb en dat dat soms ff tijd kost om helemaal open en eerlijk te zijn. Maar we kunnen er wel over praten en dan komen we er altijd weer uit.

Mariamagdalena, nog ff een reactie op wat je zei....Ik vind het eerlijk gezegd ook niet bepaald gezond dat je vind dat het normaal is dat een man soms slaat. Ik ben het in die zin helemaal met met mijn voorgangers eens, maar toch vind ik het gaaf dat dat je huwelijk/leven niet beheerst en dat je toch gelukkig bent, hoewel ik het niet normaal vind dat je dingen niet mag enzo.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 15:02

Vrouwen die zeggen dat ze gelukkig zijn in een relatie waar de verhoudingen scheef zijn, doen dat meestal niet omdat het ook echt zo is. Maar meer om te overleven.
Kijk maar naar vrouwen die jarenlang in een relatie hebben geleefd waar ze dagelijks mishandelt zijn en dan toch niet bij hun man weggaan.
Als ze wel weggaan komen ze der achter dat ze wel degelijk meer waard zijn dan hun man hun liet geloven.
En kunnen ze eindelijk zeggen dat ze helemaal niet gelukkig met die situatie waren maar niet anders durfden.

Maar nu over gesloten zijn in je relatie en daardoor dingen niet zeggen.
Ik denk dat het een leerproces is in een relatie om te leren dat je de ander dus kunt vertrouwen en alles kunt vertellen.
Maar dat je daar dan beide wel voor open moet staan. En ook bereid zijn om het te willen vertellen.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 04 mar 2004 13:04

Zoals ik de situatie van Mariamagdalena zie vind ik het wel heel knap dat ze daar gewoon (naar haar mening) gelukkig kan zijn. Ik ben ook met haar eens dat ze daarom moet gaan scheiden. Ik de bijbel staan slecht een PAAR redenen waarom je mag scheiden en dat is niet om deze reden!!!

Je zei dat het normaal is dat mannen slaan en dat je hem niet kan veranderen. Daar ben ik het helemaal niet eens. Het is naar mijn mening geen standaart dat mannen slaan.
je kan het wel een standaard van maken maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo is. wij zijn net zoals vrouwen ook een mens (en geen beest). We kunnen het allemaal wel worden (helaas) :roll:
waarom is een man van 52 niet te veranderen. Kan jij dat verklaren?
Mijn vader zit tegen de 50 aan maar hij veranderd ook nog steeds. Ookal gaat dat idd niet zo makkelijk. Waar een wil is is een weg. Als je man wil veranderen dan kan dat. (Zorg ervoor indien mogelijk dat je man wil veranderen)

Ik weet niet of je nu alles maar behapt en mee instemt om de 'lieve vrede'. Als dat zo is kan dat (naar mijn mening) ook geen goede vruchten afwerpen. Waarom zou je niet assertief zijn en zeggen wat je vind, denkt en voelt? Dat lucht je op en je man weet beter wat hij aan jouw heeft op dat moment.

Ik hoop dat je hier wel iets aan hebt
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

André

Berichtdoor André » 17 jul 2004 20:42

joepie schreef:Vind het zo'n onzin dat iemand van 52 niet meer te veranderen is!

Bedoel je z'n karakter, of z'n manier van doen?

meboy

Berichtdoor meboy » 18 jul 2004 00:41

Ik kan wel meevoelen met maria;

Ik kan het wel snappen dat je je dubbel voelt; een man die je slecht behandeld is niet alleen maar dader.... hij is ook je echtgenoot en iemand van wie je gehouden hebt of van wie je misschien nog wel houd. Toch moet je je realizeren dat als het geen probleem was geweest je het ook niet aan de orde had gesteld. Het zit je dwars!

Een hele natuurlijke reactie op de felle veroordelingen die tegen het gedrag van je man geuit worden is; oh maar zo erg is het niet, je wilt hem het liefst tot de dood verdedigen omdat je van hem houd. Maar de dingen die hij doet (slaan) zijn niet goed te keuren! en in die zaken hoef je hem ook niet te verdedigen... Die zaken zijn niet jouw fout maar wel fout!

Laat jezelf alsjeblieft niet kapotmaken door dat scherm van liefde wat je probeert in stand te houden. Je man is die liefde waard als hij zichzelf ook een liefhebber toont! Ook dat zegt Paulus heel duidelijk. Wanneer iemand dat niet doet dan is het heel dapper om jezelf op te offeren maar meid dat hou je niet vol! Vraag jezelf goed af wat de reden is omdat van je hart te gooien, waarom maak je het publiek? niet omdat het geen probleem is...

p.s. Joepie...Ik snap je punt maar denk je eens in in dezelfde situatie te zitten en lees dan je antwoorden nog eens... niet echt opbeurend.

Terug naar “Archief”