Mag je naar een gebedsgenezingsdienst?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 feb 2004 08:39

Ik bemerk dat mensen 1 Korinthe 12:9 ontkennen. Geloven jullie niet in hetgeen de bijbel zegt over de gaven van de Geest?

De gaven van de Geest zijn ons gegeven na Pinksteren. Waarom zouden wij willen ontkennen dat deze gaven ons geschonken zijn. En waarom moet er heel veel aandacht worden geschonken aan genezing na gebed? Geloven jullie het anders niet?

De kracht van het gebed om genezing zit in het geloof, net als de vloeiende vrouw die Jezus mantel aanraakte en genezen werd, dat was geloof. Zo'n groot geloof kom ik in dit topic niet tegen.

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 09:07

Ik denk dat je dan niet goed leest Sabra. Want er is wel degelijk het geloof.
Ik geloof zeker dat God geneest op gebed! Maar welke genezing wil je?
Die welke hij liet zien aan de verlamde man: uw zonde zijn u genezen?
Of die hij daarna liet zien: sta op en wandel?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 feb 2004 11:00

Je moet je niet afvragen welke genezing je wil... Vraag je eerst af welke genezing God wil dat je krijgt. Die van zonden?! Zeker. Daarvoor gaf Hij zijn Zoon. Vraag daar dus om. Maar het is niet het een of het ander, je mag naast genezing van zonden ook vragen om genezing van ziekte, Jezus vergaf niet alleen de zonden van die verlamde, Hij genas hem ook :)

Je mag daar om vragen! Maar besef als je dat vraagt wel welke genezing belangrijker is... dat realiseren we ons als we ziek zijn misschien niet altijd... dan willen we zo graag beter worden... Terwijl dat niet het belangrijkste is. Genezing is maar tijdelijk, daarmee ontsnap je niet aan de dood :)

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 11:10

Je spreekt jezelf een beetje tegen. Je mag je niet afvragen welke genezing belangrijker is en dan weer wel.
Maar goed.
Jezus heeft laten zien welke genezing het belangrijkste is en dat is ook waar de Bijbel over spreekt: door Zijn striemen is ons genezing geworden!
En ja je mag God ook vragen om genezing van je ziekte en of hij de behandeling die je krijgt daarvoor wil zegenen. Zeker mag dat, met daarbij de vermelding dat alleen Zijn wil geschiedde.
En dat is wat ik mis bij de genezingsdiensten van Jan.
Jan bepaald of je genezen wordt want hij beveelt dat, en niet God.
Als je maar goed geloofd dat wat Jan zegt ook zal gebeuren dan gebeurt het ook. Want tenslotte kan Jan genezen!

En daar geloof ik dus niet in.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 feb 2004 11:36

bloempie19 schreef:Waarom zou God het niet willen?

ik doel op mensen die er heen komen en waarvan Jan Zelstra zegt:
in jezus naam, je bent genezen.
En daarna nog steeds kreupel naar huis gaan.

Eigenlijk is zeggen van: Jezus wil dat jij genezen wordt.
En daarna gebeurt er niks, dus jezus wou het niet. Maar toch heb je gezegt dat jezus het wou.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 23 feb 2004 12:07

joepie schreef:Je spreekt jezelf een beetje tegen. Je mag je niet afvragen welke genezing belangrijker is en dan weer wel.
Maar goed.
Jezus heeft laten zien welke genezing het belangrijkste is en dat is ook waar de Bijbel over spreekt: door Zijn striemen is ons genezing geworden!
En ja je mag God ook vragen om genezing van je ziekte en of hij de behandeling die je krijgt daarvoor wil zegenen. Zeker mag dat, met daarbij de vermelding dat alleen Zijn wil geschiedde.
En dat is wat ik mis bij de genezingsdiensten van Jan.
Jan bepaald of je genezen wordt want hij beveelt dat, en niet God.
Als je maar goed geloofd dat wat Jan zegt ook zal gebeuren dan gebeurt het ook. Want tenslotte kan Jan genezen!

En daar geloof ik dus niet in.

Jan Zijlstra kan niemand genezen. Dat kan God alleen. Maar God gebruikt hier als middel een mens, net als dat Hij voorgangers gebruikt om Zijn Woord te verkondigen.
Ik denk dat het ook belangrijk is, dat Jan zelf gelooft in de genezing die God kan geven. Want als je iets zelf niet gelooft, hoe kan je het dan overbrengen op een ander? Hoe kan jij dan 'tussenpersoon' zijn tussen de zieke en God?
Ik denk daarom dat het afhangt van het geloof en vertrouwen van de zieke, maar ook van het geloof van Jan Zijlstra.

Hijwel,

Ik lees nergens in de Bijbel dat er iemand bij Jezus kwam en dat Jezus hem niet van zijn ziekte wilde genezen. Maar al deze mensen hadden er vertrouwen in dat Hij ze beter kon maken. En dat vertrouwen is nodig.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 23 feb 2004 12:33

Het gevaar bij Jan Zijlstra is, dat hij totaal de achtergrond van degene waar hij mee bidt, niet weet. Ook de nazorg ontbreekt.
Dat Jezus wil dat iedereen geneest staat buiten kijf, maar er kunnen onbeleden zonden zijn die de genezing in de weg staan, zodat God niet kán genezen.
Er staat niet voor niets in Jacobus 5 :
Belijdt daarom elkander uw zonden en bidt voor elkander, opdat gij genezing ontvangt.
Daarom is het van zo.n groot belang dat in de eigen gemeente voor de zieke gebeden wordt, waar de oudsten je kennen en waar je elkander je zonden belijdt.
Ook is het van groot belang dat de voorbidder bewogenheid heeft voor de zieke, want als hij zomaar even voor je bidt omdat je er om vraagt, dan gaat er volgens mij niet veel kracht van uit.
Weest blij in de Heer !

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 13:05

wina schreef:Het gevaar bij Jan Zijlstra is, dat hij totaal de achtergrond van degene waar hij mee bidt, niet weet. Ook de nazorg ontbreekt.
Dat Jezus wil dat iedereen geneest staat buiten kijf, maar er kunnen onbeleden zonden zijn die de genezing in de weg staan, zodat God niet kán genezen.
Belijdt daarom elkander uw zonden en bidt voor elkander, opdat gij genezing ontvangt.

Dat Jezus wil dat iedereen geneest is nog maar de vraag welke genezing God zou willen. Die van je ziel of die van je lichaam.
Hier gaat het dus weer niet over de genezing van je lichaam. Maar over de genezing van de vergeving van de zonde.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 feb 2004 13:23

joepie schreef:
wina schreef:Het gevaar bij Jan Zijlstra is, dat hij totaal de achtergrond van degene waar hij mee bidt, niet weet. Ook de nazorg ontbreekt.

Dat Jezus wil dat iedereen geneest is nog maar de vraag welke genezing God zou willen. Die van je ziel of die van je lichaam.
Hier gaat het dus weer niet over de genezing van je lichaam. Maar over de genezing van de vergeving van de zonde.
Beide natuurlijk.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

joepie

Berichtdoor joepie » 23 feb 2004 13:25

Ik denk niet.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 23 feb 2004 13:31

-------------------------------------------

Dit bijbelgedeelte in Jac. begint met :
Is er iemand onder u ziek, en dat is duidelijk je lichaam.

Maar het is met de meeste ziektes zo, dat als je innerlijk geneest de lichamelijke automatisch volgt.
Want de meeste ziekten hebben een psychise oorsprong.
Het is niet voor niets een gezegde :
Een gezonde geest in een gezond lichaam.
Weest blij in de Heer !

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 feb 2004 14:34

bloempie19 schreef:Hijwel,

Ik lees nergens in de Bijbel dat er iemand bij Jezus kwam en dat Jezus hem niet van zijn ziekte wilde genezen. Maar al deze mensen hadden er vertrouwen in dat Hij ze beter kon maken. En dat vertrouwen is nodig.

ja dat is waar, moek even over na denken.

hoe kan het dan wel zo zijn dat als zelstra zegt: in jezus naam wordt beter. Dat het niet gebeurt. Ligt het dan aan zelstra (zijn ongeloof) ligt het aan de persoon (zijn ongeloof) of ligt het aan de wil van God?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 feb 2004 14:36

Dit is absoluut onjuist wat je hier zegt.
Jan Zelstra kent mischien de achtergrond niet, maar hij kan wel precies zeggen wat de persoon mankeert. Zonder ooit met hem of haar te hebben gesproken. Verder is er wel degelijk nazorg, voor mensen die genezen zijn en voor mensen die niet genezen zijn.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 23 feb 2004 15:16

hijwel schreef:

Dit is absoluut onjuist wat je hier zegt.
Jan Zelstra kent mischien de achtergrond niet, maar hij kan wel precies zeggen wat de persoon mankeert. Zonder ooit met hem of haar te hebben gesproken. Verder is er wel degelijk nazorg, voor mensen die genezen zijn en voor mensen die niet genezen zijn.

Het zal misschien een keer voorgekomen zijn dat hij "raadt" wat iemand mankeert, maar het is zijn handelswijze niet, daarvoor ken ik hem te goed en heb ik hem te vaak meegemaakt.
Hij vraagt altijd wat je mankeert, en meest moet je je hand ook nog op die plek leggen.
En de nazorg bestaat er uit dat je adres wordt gevraagd, alleen om het magazine te kunnen sturen en om giften te bedelen.
Geloof me, ik heb zelf de briefjes ingevuld, en we mochten niet eens met de "patiënt"over de genezing praten.
En heb je toevallig ingevuld dat je al lid van een Pinkstergemeente bent, dan krijgen die je adres door. Maar uit ervaring weet ik dat je niemand die naar je verwezen is, terug ziet.
Weest blij in de Heer !

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 feb 2004 15:18

joepie schreef:Ik denk niet.
Dus God wilt dat je ziek bent?
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”