Mijn ervaring en mijn jeugd in de kerk

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Mijn ervaring en mijn jeugd in de kerk

Berichtdoor schaapje » 10 jul 2011 20:17

quote="Kohlbrugge"Zomaariemand: Dank voor je pb. Ik denk dat het niet verstandig is om verder te praten op het forum onder deze topic omdat je niet door iedereen begrepen zult worden. Voor een verder gesprek onder pb sta ik zeker open.

Ik denk dat het wel mee zal vallen Kohlbrugge, ze wil het niet hebben over haar geloof,
maar meer de ervaringen uit haar jeugd. :)
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 10 jul 2011 20:47

Inderdaad. Ik moet zeggen dat deze twee dagen hier me al veel hebben gebracht. Ik weet niet of ik hier nog lang zal rondhangen. ;)

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 10 jul 2011 20:51

@zomaariemand

Jij hebt echt de gave om mensen nieuwsgierig te maken :lol:
Vertel wat heeft het je op gebacht ?
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 10 jul 2011 21:01

Oh sorry, ik doe het niet expres.
Mijn nieuwsgierigheid om rond te neuzen onder refo's (zonder dat het bekenden zijn) en te horen wat ze te zeggen hebben, was groot. Ik had soms het idee dat ik een fout beeld heb van mijn jeugd. Als ik dit zo lees, is er weinig veranderd.
Die nieuwsgierigheid is dus alweer bevredigd.

Ik heb m.n. een vraag over de ellende/verlossing/dankbaarheid kunnen stellen. Alleen Kohlbrugge reageerde inhoudelijk, maar ik geloof wel dat dat voor de eerste keer is dat ik uberhaupt een inhoudelijk antwoord op die vraag kreeg.

Verder merk ik dat ik mijn refo-jeugd ontgroeid ben in alle mogelijk manieren. Ik heb er niets meer mee. Het is gewoon een afgesloten hoofdstuk. Dat dacht ik al wel, maar ik wist niet dat ik dat zó snel hier zou ontdekken.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 10 jul 2011 21:03

je kan gerust blijven rondhangen hier hoor. Het heet danwel refoweb maar ondanks een klein aantal refo's is dat niet de hoofdmoot. En naast christenen zijn er ook heel veel anders-gelovigen vertegenwoordigt. En wellicht mist er nog een vertegenwoordiger....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 jul 2011 21:09

Dat kan ik beamen hoor. Over het algemeen is het een gezellig forum met genoeg ruimte voor andere meningen, ruimte waar ik persoonlijk als anders-gelovige dankbaar gebruik van maak. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Kohlbrugge
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kohlbrugge » 10 jul 2011 21:09

zomaariemand schreef:Oh sorry, ik doe het niet expres.
Mijn nieuwsgierigheid om rond te neuzen onder refo's (zonder dat het bekenden zijn) en te horen wat ze te zeggen hebben, was groot. Ik had soms het idee dat ik een fout beeld heb van mijn jeugd. Als ik dit zo lees, is er weinig veranderd.

Ik heb m.n. een vraag over de ellende/verlossing/dankbaarheid kunnen stellen. Alleen Kohlbrugge reageerde inhoudelijk, maar ik geloof wel dat dat voor de eerste keer is dat ik uberhaupt een inhoudelijk antwoord op die vraag kreeg.

Verder merk ik dat ik mijn refo-jeugd ontgroeid ben in alle mogelijk manieren. Ik heb er niets meer mee. Het is gewoon een afgesloten hoofdstuk. Dat dacht ik al wel, maar ik wist niet dat ik dat zó snel hier zou ontdekken.

Jammer dat je deze conclusie trekt, Zomaariemand. Maar de God van de Bijbel is de Almachtige om jouw leven in te winnen voor Hem. En bij Hem zul je toch terecht moeten komen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 10 jul 2011 23:48

Optimatus schreef:De website van Van Dale geeft een tweetal betekenissen aan het woord onfeilbaar:

on·feil·baar bn, bw 1 niet in staat zich te vergissen 2 zeker helpend: een ~ geneesmiddel

Die tweede betekenis omarm ik van harte.

Hiermee geef je dus impliciet aan dat de bijbel fouten bevat, iets dat natuurlijk ook onomstotelijk is aangetoond. Hoe kun je nu geloven in een boek, of het omarmen als een geneesmiddel, terwijl je geen zekerheid hebt over de juistheid ervan.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 jul 2011 06:58

zomaariemand schreef:Oh sorry, ik doe het niet expres.

Je opent op zaterdagavond een topic, op zondagavond vind je al dat er weinig inhoudelijke antwoorden zijn. Daarbij is het ook nog in de vakantietijd, misschien is het niet zo verwonderlijk dat er nog niet heel veel reacties zijn geweest. Ik weet zeker dat er nog een aantal personen zijn die hier wel een antwoord op kunnen en willen geven.
ja, dat is mijn mening dan he.....

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 11 jul 2011 08:05

zomaariemand schreef:Verder merk ik dat ik mijn refo-jeugd ontgroeid ben in alle mogelijk manieren. Ik heb er niets meer mee. Het is gewoon een afgesloten hoofdstuk. Dat dacht ik al wel, maar ik wist niet dat ik dat zó snel hier zou ontdekken.

Je moet een verschrikkelijk jeugd gehad hebben. Tenminste, dat azijnzure heb je daar opgelopen toch zeker? Hopelijk kom je er nog eens bovenop!

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 11 jul 2011 09:14

[quote="henkieJe moet een verschrikkelijk jeugd gehad hebben. Tenminste, dat azijnzure heb je daar opgelopen toch zeker? Hopelijk kom je er nog eens bovenop![/quote]

:lol:
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 11 jul 2011 11:41

Sabra schreef
Hiermee geef je dus impliciet aan dat de bijbel fouten bevat, iets dat natuurlijk ook onomstotelijk is aangetoond. Hoe kun je nu geloven in een boek, of het omarmen als een geneesmiddel, terwijl je geen zekerheid hebt over de juistheid ervan.

Ik snap deze conclusie niet ten opzichte van wat Optimatus schreef.
Onfeilbaar , niet in staat fouten te maken en genezend geeft toch niet aan dat de bijbel fouten bevat?
ben ik nu zo dom?
Ik heb voor 100% de zekerheid dat Gods Woord waar is en genezend.
Dat daar wordt gesproken van de Enige de Eeuwige de Redder.
Ik denk echt dat ik dan niet spoort, als ik jou redenatie volgt. :oops:

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 11 jul 2011 12:04

henkie schreef:Je moet een verschrikkelijk jeugd gehad hebben. Tenminste, dat azijnzure heb je daar opgelopen toch zeker? Hopelijk kom je er nog eens bovenop!

Bedankt voor je inhoudelijke reactie. :^o

@Noir: reageer inhoudelijk of reageer niet.
Laatst gewijzigd door zomaariemand op 11 jul 2011 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 11 jul 2011 12:06

*Annet* schreef:Je opent op zaterdagavond een topic, op zondagavond vind je al dat er weinig inhoudelijke antwoorden zijn. Daarbij is het ook nog in de vakantietijd, misschien is het niet zo verwonderlijk dat er nog niet heel veel reacties zijn geweest. Ik weet zeker dat er nog een aantal personen zijn die hier wel een antwoord op kunnen en willen geven.
Blijkbaar heb ik niet veel meer nodig om tot die conclusie te komen. Ik heb hier wel aardig rondgelezen de afgelopen twee dagen, hoor. Het is niet dat ik alleen maar op antwoorden op mijn topic zit te wachten.

zomaariemand
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaariemand » 11 jul 2011 12:07

Kohlbrugge schreef:Jammer dat je deze conclusie trekt, Zomaariemand. Maar de God van de Bijbel is de Almachtige om jouw leven in te winnen voor Hem. En bij Hem zul je toch terecht moeten komen.
Ik ben bij Hem terechtgekomen. Gelukkig.

Terug naar “[Religie] - Open forum”