het borstvoedingstopic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: het borstvoedingstopic

Berichtdoor liefie » 08 jul 2011 10:44

Oke dat zal dan wel komen omdat het hier de eerste is :wink: Als mijn man thuis is ben ik in elk geval vrij van luiers verschonen en troosten als Nina geen dorst heeft natuurlijk :lol:

Ik ben maar een voorraad aan het kolven ik heb ineens zoveel melk :shock: Is wel lekker als ik alleen weg moet dan hoef ik niet perse van te voren te kolven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jul 2011 10:47

Tja, mijn man is de afgelopen 2 weken zo goed als niet thuis geweest, dus hij kon beiden geen aandacht geven, dus het is ook een beetje zijn eigen schuld natuurlijk ;) Gelukkig is het nu vakantieperiode en is het wat rustiger, hij neemt dan toch sneller Jurian even mee naar zijn bedrijf ofzo, of gaat lekker paardjerijden enzo met Jurian dan dat hij Frederiek vast houdt. Bij Jurian moest hij soms wel, omdat hij dan de fles gaf, maar nu is er weinig reden voor hem (natuurlijk redenen genoeg, maar niet belangrijke dingen als de fles geven ofzo), en ik merk zelfs dat ik ook het luier verschonen altijd zelf doe, bij beide kinderen trouwens, op de een of andere manier heb ik dat sneller door dat het nodig is, en heb ik het al zelf gedaan voor ik bedenk dat hij het ook wel even kan doen
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jul 2011 12:58

Gelukkig dat hij het nu minder druk heeft kunnen jullie lekker genieten!

Vannacht kwam Nina om 02.00 ik dacht zelf dat het al 04.00 was kwam ik pas achter toen ik weer mijn bed instapte :lol: Kan het dat Nina soms teveel drinkt? Vanmorgen heeft ze echt veel gedronken en later kwam er echt weer veel terug dat gebeurd eigenlijk zelden.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 08 jul 2011 21:03

liefie, dat kan wel hoor, hier had ik echt teveel melk. Ze spuugde flink maar groeide desondanks dubbel zo hard als gemiddeld.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 09 jul 2011 09:36

Hier hetzelfde .... hij groeide enorm, maar wat hij teveel dronk kwam er net zo hard weer uit, en dat was niet weinig. Nu is het gelukkig wat minder, zit nu op zo'n 5, soms 6 voedingen per 24 uur. En .... de laatste 2 nachten heeft J. doorgeslapen, hopelijk zet dat zich door. Hij slaapt zowiezo enorm veel ineens, ook overdag. Af en toe moet ik hem gewoon wakker maken omdat hij dan echt moet drinken, en dan is hij ook wel echt wakker en gaat druk aan het spelen.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 09 jul 2011 10:29

Idd, dat kan ja, teveel drinken. Ik had zoveel melk dat onze eerste er bijna in verdronk! Die was met 5 minuten klaar met drinken omdat ze zo'n plons binnen kreeg. Gevolg was wel dat ze dan na een uur alweer kwam. Hier kreeg ik de tip om te blokvoeden: blokken van 2 en later 3 uur maken en iedere keer dezelfde borst geven binnen die blokken. Dat werkte goed bij ons. Je andere borst staat dan ongeveer op klappen maar die heb ik toen eenmalig helemaal leeggekolfd zodatie kon 'resetten'.

Wel fijn dat ze goed groeien allemaal!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jul 2011 10:48

Hier heb ik volgens mij ook veel melk, want ze drinkt absoluut geen 2 borsten leeg, vaak niet eens 1. terwijl er overal staat dat je 2 borsten aan moet bieden, maar als de 1e niet eens leeg is, geef ik ook geen 2e. Maargoed, wat er nu teveel is is vast handig als ze wel meer wil gaan drinken.
Er wordt trouwens ook aangeraden om 8 keer per 24 uur te geven die eerste paar weekjes, maar dat redden we nu al niet meer. Want wakker maken heeft geen zin, dan drinkt ze toch niet. Nu had ze gister om half 10 gedronken, daarna 3 uur vannacht en daarna half 9 vanmorgen, maar dan komen we niet aan de 8 voedingen. Maargoed, borstvoeding is op verzoek, zeggen ze, dus dat hou ik maar aan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 09 jul 2011 12:28

Gelijk heb je, lekker op verzoek doen. Lekkere tijden zo toch, hopelijk houdt ze dan zo vol. :)

Ik heb een vraagje over kolven. Heb sinds vandaag een Medela Swing, en gelijk uitgeprobeerd dus.
Heb gekolft ná een voeding, bij de borst waar ze niet uit gedronken had. Heb 120ml na 10 minuten.
Bij mij drinkt ze ong. 5 minuutjes zichzelf helemaal vol, maar goed, zij doet dat natuurlijk veel efficienter.

Wil vanavond weg, maar hoe weet ik nou of die 120ml genoeg is?
En is het goed om zo na een voeding te kolven?

Het gaat om sporadisch kolven, af en toe zal ik het maar doen.
Of raakt zo mn productie helemaal in de war?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 jul 2011 14:50

je weet pas of het genoeg was, als je weer thuis bent.... 8-[ Ik zou nog een flesje erbij kolven voor het geval dat ze er niet genoeg aan heeft, zodat de oppas niet met een hongerig kind loopt.
Ik kolfde ook tijdens of na het voeden zodat mn toeschietreflex een beetje werkte, anders kreeg ik er na een paar weken niks meer normaal uit.
Vind 120 ml in 10 minuten een goede productie hoor!! En ik vermoed dat ze er ook wel genoeg aan heeft, maar ik ben altijd van het 'zekere voor het onzekere'....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 jul 2011 21:04

misff: jij wilde de vorige keer toch geen borstvoeding geven? of was je dat niet? was als je het wel was, even benieuwd of je er nu ook heel anders overdentk dan toen. Gewoon even als stukje ervaring, ken namelijk niemand die eerst bewust kiest om te flessen en bij een volgende toch voor bv kiest.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 jul 2011 23:23

Ik ben ondanks alles heel blij dat ik gekozen heb voor bv. Op het moment dat F aan m'n borst ligt dan smelt ik gewoon. Zo'n lief, klein, warm hoopje mens tegen je aan. Mmmm! :8>

Wat kolven betreft, ik heb ook nog geen idee hoeveel ik op voorraad moet hebben. Ik heb nu 2x 100 en 1x 150.
Die 100 zit in bakjes, de 150 in ijsblokzakje. Ik heb het er met een spuitje in gedaan, ging fantastisch, zonder geknoei!
Kolven om te bewaren werkt voor mij het beste 's ochtends. Tenminste: deze week kwam zoonlief 's nachts maar één keer en wilde hij maar één kant. Dan was ik 's morgens heel blij dat ik kon kolven. :mrgreen: En op de rest van de dag is het ook zo weinig dat het geen zoden aan de dijk zet...
Dan heb ik een voeding aan één kant en die kan mooi ingevroren worden...
Ik ga toch 3 dagen werken, in plaats van 4. ::)) Om de dag waarschijnlijk, dus dan heb ik ook niet super veel voorraad nodig...

Hier wordt nog lekker geclusterd 's avonds. Vaak kunnen we rond 1 uur pas gaan slapen. Dan zit er daarna wel 5 uur tussen tot de volgende voeding, maar ik had liever gezien dat ik iets eerder naar bed kon, maar helaas. ;-)

@liefie, gaat het weer wat beter bij jou?
@AG gaat het kolven goed en wil F het flesje?

En bij de rest?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 jul 2011 04:13

Ja, hier ook echt genieten.
Nu laat ze soms ook los, kijkt me aan, lacht lief, en drinkt weer verder... lief!

Nou, ik had gister nog wat extra gekolft, 170ml totaal,
Maar ze had maar 50ml op toen ik thuis kwam, en lag vredig te slapen.
Drinken uit flesje ging niet helemaal goed, manlief zei dat ze t niet al te leuk vond...

Clusteren is.hier trouwens al een flink aantal dagen over... heerlijk, Haha!
Hopelijk duurt t bij jou ook niet al te lang meer, jannoek.

Nou, ik ga weer verder slapen. ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jul 2011 07:48

@Jannoek Altijd handig wat voorraad ik heb het ook in ijsblokzakjes maar kun je het er niet gewoon inschenken? Ik schenk het vanuit de fles zo in het zakje gaat heel makkelijk.
Lekker 3 dagen werken in plaats van 4 heerlijk genieten van je mannetje. Hoe gaat het huilen?

@AG Gelukkig had je genoeg gekolfd maar dan zal je altijd zien dat ze niet willen drinken :lol:

Hier gaat de borstvoeding erg goed! Ben ik echt zo blij om want over 2 weken gaan wij op vakantie en dan is het toch wel fijn als het allemaal goed loopt. Ik kolf geregeld na een voeding en dan heb ik maar 30/40 cc maar aan het einde van de dag kom ik zo wel aan de 180cc is toch weer een flinke hoeveelheid.
En als ik werk hoef ik maar 1 voeding te hebben (werk maar 4 uur) en is er echt nood aan de man kan mijn vriendin Nina wel voeden :lol: :wink: In de luiertas zit altijd wel flesvoeding voor de zekerheid (is gelukkig nooit nodig) Maar een extra voeding uit de vriezer is ook zonde want dat kun je elke keer weggooien dan.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 10 jul 2011 08:20

Je kan een voeding uit de vriezer toch gewoon ontdooien? Is zo gedaan als je het in gekOokt water zet hoor.
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 jul 2011 08:45

heerlijk is dat voeden he! Manoël kan soms ook zo lachen aan de borst.. ben dan soms wel eens bang dat hij bijt, want dan heeft hij de slappe lach met mijn tepel in de mond :lol: :lol: :lol:

gister met pijn gevoed.. ooh wat deed het zeer aan de linkerkant.. hoop niet dat we weer spruw hebben....

verder voel ik mezelf ook niet zo goed.. ben heel erg moe (wordt altijd moe weer wakker), heb last van haaruitval, doof gevoel in mn tenen, vaak duizelig, wazig zien en al heel lang niet ongesteld, soms niet uit mn woorden kunnen komen... mijn vader zei al het lijkt wel of je een vitamine b12 tekort hebt.. dus ik ga denk ik maar even langs de huisarts om een bloedonderzoek aan te vragen, want als ik er inderdaad over lees, dan herken ik veel!

Terug naar “Archief”