Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor liefie » 07 jul 2011 15:55

Ik heb wel een slaapzak maat 68 of 74 maar die is veel te groot (kan haar hoofdje ook nog door het gat heen lijkt mij niet echt veilig) Ik zal zaterdag weleens in de stad kijken.

Ik ben kindloos vanmiddag eerst had ik een bijeenkomst op mijn werk waar ik heel graag bij wilde zijn en Nina was bij mijn ouders. Het is super goed gegaan mijn zusje in een eind met haar wezen wandelen (ook nog langs mijn oma die vond het helemaal geweldig om haar achterklein dochter weer vast te houden.
Nu blijft ze tot 17.30 bij mijn ouders en dan haalt mijn man haar op want toen ik er om 15.00 kwam lag ze super lekker bij mijn vader op zijn borst te slapen :8> Kon ik thuis even de was wegwerken en lekker douchen.
Al zal ik weer blij zijn als ze over 3 kwartier weer thuis is :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 jul 2011 21:46

liefie, de prenatal heeft hele kleintjes, die je vanaf het begin aan kan doen. Die van hema vallen echt groot hoor! marijn is nu nog steeds in eht eerste maatje bezig van de slaapzak, al is die wel kort.
Hier al snel in een slaapzak, vanwege de kou in de winter, en daarna altijd. Overigens geen belemmering met slaapzak, gaat met slaapzak en al gewoon de trap op, loopt prima, alleen moet hij soms opnieuw opstaan omdat hij ehmzelf naar de grond loopt, en kruipen gaat helemaal als een trein. Slaapzak hoort hier gewoon bij het bedritueel, en houdt hem extra warm als hij eruit krijpt!

TJ: heerlijk manneke heb je toch! of mannetjes! :)

Galatiea: fantastisch dat fantsiespel, hoor je jezelf weer terug?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 jul 2011 22:15

LauraC schreef:De afgelopen week is het wel erg bar en boos maar daarvoor heeft hij het ook wel gedaan hoor. Ik denk gewoon uit interesse en ook aandacht trekken want dit gebeurt 's avonds als hij 'op bed' hoort te liggen. Dus als je dan iets kunt verzinnen waardoor mama weer naar boven komt dan probeer je dat gewoon. De eerste keer werd ik 'boos', de tweede keer helemaal niks gezegd en hem ook niet in de ogen gekeken maar het ergste was dat ik hem vanuit mijn ooghoeken zag lachen :x

Vind het knap dat je zo kalm blijft en zwijgend alles verschoont als je ontdekt dat je zoon dat voor de tweede keer doet. Maar ik zou toch echt straf geven. De eerste keer is logisch, ze proberen het uit maar de tweede keer dan is het voor hem toch duidelijk dat het niet mag? Als dochterlief dit zou gebruiken om haar moeder naar boven te krijgen dan zou ik zeker niet naar boven gaan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 jul 2011 06:44

Ik denk dat ik de sancties ook zou verzwaren. Wat dat betreft ben ik niet zo geduldig 8-[

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 jul 2011 07:01

Al was ik geduldig, ik zou ontzettend boos worden.
Niet negeren, zeker niet als ze zelfs zou lachen als ik t opruim.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 jul 2011 11:19

Gisteravond was het weer raak, het zat op zijn buik, op het raam, overal. Toen ik binnenkwam zei hij al lachend: ongelukje! Ik ben toen naar beneden gegaan, heb manlief bij de afwas weggehaald en gezegd dat hij M mocht gaan douchen terwijl ik op ging ruimen. Volgens mij werd M met weinig liefde afgedroogd ;) Vanochtend even doorgepraat en hij zegt dat hij zichzelf wil verschonen. Ik maar (weer) uitgelegd dat dat niet kan....dus we zien maar weer.
Boos worden heeft dus echt geen effect bij hem, straffen lijkt ook niet veel uit te halen :? Ik ben dus ws gewoon geen streng mens, terwijl ik mezelf wel zo zie.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 08 jul 2011 11:27

Ach LauraC, ik heb met je te doen hoor! Het zal toch wel een keer ophouden? Ik heb zo gauw geen tips voor je, maar ik kan me bij zo'n lief jochie als Michael (op de foto's dan) niet zo veel kwaad voorstellen! Sterkte!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jul 2011 11:29

wel moeilijk laura! ik zou het hem zelf op laten ruimen! (en dan na poetsen)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jul 2011 11:56

@Laura Pff wat moeilijk heel veel sterkte er mee

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 08 jul 2011 13:15

Moeilijk zeg, LauraC. Lastig om goed mee om te gaan.

@liefie Nieke slaapt ook vanaf dat ze een paar weken was in een slaapzak. Wel handig, ze heeft altijd wat aan en blijft ook beter liggen (soms ;-)). Bij de Wibra heb je ook slaapzakken, ook kleintje (70cm)
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 08 jul 2011 14:53

Moeilijk, hoor, Laura. Maar ik zou denk ik ook straffen. Ik vind dit wel een bepaalde grens over gaan. Zeker als hij vanuit zijn bedje nog om je lacht, ook, en het herhaalt... pffff. Maar goed: makkelijk gezegd, waarschijnlijk zou ik me net als jij helemaal geen raad weten. Maar nu komt het een beetje over alsof hij 'er mee weg komt'. Dan heeft hij dus precies bereikt wat hij wilde bereiken: mama kwam, aandacht getrokken (negatieve aandacht is ook aandacht) en het heeft geen gevolgen. En dus doet hij het de volgende keer weer.

Maar wat een goede straf zou zijn? Dat weet alleen jij. Wat raakt hem nou echt? Niet om hem bewust te kwetsen, ofzo, maar gewoon heel simpel: waar zou hij nou echt van balen. Stel dat je had afgesproken de volgende dag naar de speeltuin te gaan. Dan zou je niet naar de speeltuin kunnen gaan, maar gewoon spelen in de tuin, want hij zou 'straf' hebben. Meer zoiets, ofzo. Dan is het niet heel vreselijk, maar wel duidelijk, dat zijn gedrag een gevolg heeft. Zou zoiets - of iets anders - hem dan helemaal niets doen? En misschien niet in eerste instantie, maar misschien wel als je dat heel consequent blijft toepassen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jul 2011 18:38

ik had er ook bij die met opzet in hun broek bleven poepen. Totdat ze er van zeer nabij met hun neus van hebben geroken, toen was het klaar.

Wat TJ zegt, hoorde ik ook es van een "goog" maar dat wel wel bij een ouder kind die steeds in haar broek deed.
ja, dat is mijn mening dan he.....

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 jul 2011 19:25

Ja, als je poes in huis poept, moet je ze ook met de neus er in duwen,
dan doen ze t ook niet zo snel meer. :puh:

Lastig hoor, Laura... Ben het wel met Galateia eens.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 08 jul 2011 20:28

Vervelend Laura, maar zou idd ook zeggen: laat het hem zelf eens opruimen? Heb wel van iemand gehoord die dat ook een jochie van 3 liet doen. Ik vond het een beetje zielig maar aan de andere kant ze doen het gewoon bewust, dus mogen ze ook voor de gevolgen wel opdraaien.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 jul 2011 21:45

Wat TJ zegt, hoorde ik ook es van een "goog" maar dat wel wel bij een ouder kind die steeds in haar broek deed.

Zo was er ook eens het programma Schatjes, waarin een kindje ook ging smeren met haar eigen ontlasting. Volgens de 'goog' uit het programma lag het eraan dat het kindje behoefte had aan lekker kliederen, terwijl mama helemaal niet hield van dingen als vingerverven, e.d. Kind mocht daarna regelmatig kliederen met van alles & nog wat en hoppa het was over.

Ik denk dat elke goog wat anders zegt, het per kind verschilt wat de oorzaak is. En soms is er helemaal geen oorzaak...

Sterkte Laura + man!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Terug naar “Archief”