Kinderen en speelgoed

Moderators: Memmem, Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Kinderen en speelgoed

Berichtdoor TheKeimpe » 28 jun 2011 08:25

paprikameisje2 schreef:Doen jullie ook, als de kinderen in de tuin spelen bij je, kinderen berispen als er woorden komen die je nit wilt horen? of corrigeren van een ander kind? IK doe dat namelijk wel, maar krijg dan nog we eens mensen over mj heen. Maar het is mijn tuin en als ik gevloek hoor, zeg ik daar wel wat van, of gooien met zand... idem.

Waarom krijg je die mensen over je heen? Het is toch jouw tuin?
Ja, dus, ik spreek kinderen die bij onze kinderen spelen ook aan op gedrag. Als mijn kinderen het zand uit de zandbak niet door heel de tuin mogen gooien, dan mogen hun vriendjes dat ook niet. Hetzelfde geldt voor gooien met zand, blaadjes van de struiken trekken, met planken gooien en wat jongens nog meer leuk vinden wat niet mag... :)
Mocht een kind blijven volharden in doen wat in onze tuin niet mag, dan is het heel simpel: kom morgen maar weer spelen, maar zoals vandaag gaat het niet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 jun 2011 21:35

MissF schreef:Wat hadden wij het heerlijk vroeger, we woonden aan een speeltuin, en daar speelden we altijd met elkaar, al vanaf heel jong. Met een jaar of 1,5 ging je al buiten de poort, in het speeltuintje zaten altijd wel moeders die opletten. .

en dat vind ik dus erg lastig. ALs ik buiten ben en er zijn zo jonge kinderen alleen buiten gaan ze er vanuit dat ik daar op ga letten. Maart als ik weg wil, voel ik mij genoodzaakt die kleintjes terug te brengen. Voel mij dan min of meer toch verantwoordelijk daarvoor.

Julia mag gewoon wel buiten, maar alleen als ik de mogelijkheid heb om ook op te letten, dus om de tien minuten even kan kijken waar ze rondhuppelt, als ik haar stem horo vind ik het al voldoende hoor

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jun 2011 08:52

O nee hoor, zo moeilijk ging het niet. Mijn moeder vroeg aan haar beste vriendin: wil jij even 10 minuutjes opletten, dan zet ik het eten even op.
En andersom. Het waren mijn moeders vriendinnen die er woonden, daar ben je dan makkelijk in denk ik. En dan is het geen probleem om het kleintje van een ander even terug te brengen.
En die tijd was sowieso anders, want al die moeders waren overdag thuis. Mijn moeder was 1 van de weinigen die werkte, maar zij werkte alleen 's avonds. Dus dan heb je alle dagen vrij, tijd zat om lekker op elkaars en je eigen kids te letten.

Ikzelf zou er minder zin in hebben, omdat ik al zo weinig thuis ben met mijn kinderen, als ik werk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 jun 2011 19:54

neeh ok'e, ik dacht dat je moeder je zo naar het pleintje stuurde, er vanuitgaande dat er daar wel opgelet werd, ipv het te vragen. Hier gaan ook de mensen er vanuit dat ik altiojd oplet.. omdat ik juul nog te jong vind voor alleen buitenspelen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 jun 2011 21:42

Ik zou geen enkele ouder alleen laten met Michael en andere kinderen :oops: Hij heeft voortdurend 1:1 nodig, vind het dan ook niet netjes om dat dan te verwachten van iemand. Helaas heerst hier helemaal geen buitenspeelcultuur, dus dat scheelt ;) Vaak zijn wij de enigen in een prachtige speeltuin :?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 19:20

hier spelen ze nog altijd achter het huis.. ze blijven (nou ja bleven :mrgreen:) altijd netjes achter huis, ook als het hekje openstond.. maar gister klopten ze ineens op het vooraam :lol: :lol:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 jul 2011 09:50

Onze één na jongste (bijna 3) mag sinds kort ook met zijn broers mee buiten de tuin, voor ons huis. Hij vindt het helemaal geweldig. Tot nog toe gaat het ook goed en blijft hij keurig op de stoep.

Over speelgoed: we hebben nu een aardig probleempje (aardig in de zin van leuk, niet groot oid): hij is dus bijna jarig, maar wat geef je aan hem... Hij heeft twee broers (4 en 5) en dus hebben we al het nodige speelgoed voor jongentjes van 3...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jul 2011 10:01

Onze zoon wordt ook binnenkort 3. Waar hij momenteel helemaal weg van is zijn de boekjes van 'Bas ga je mee' van Dagmar Stam. Erg leuke platenboeken met een bijbehorend gedeelte waar bij elke plaat een verhaaltje en bijbehorende vragen staat. Je hebt ook 'ik ben Bas', maar die vind ik wat kinderachtig, terwijl deze wel meer voor zijn leeftijd is. Beide boekjes hadden wij geleend en inmiddels alweer terug gebracht, maar hij was daarover zwaar teleurgesteld.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 04 jul 2011 14:53

@ajl: wat betreft buiten de tuin spelen, dat ligt eraan of er meer kinderen in de buurt zijn en of het je eerste kind is denk ik. En in welke buurt je woont.
Onze dochter (oudste) ging pas vanaf zo'n 3 jaar uit de poort. Ze mocht dan alleen in de steeg en in de tuin van de achterburen aan de overkant van onze poort. Later mocht ze de steeg uit over de parkeerplekken t/m de bocht in de stoep. Nu mag ze de hele straat uit. Zoonlief is nu 2,5 en loopt nu al tot de bocht van de stoep. Hij gaat automatisch mee met z'n zus en ik houd hem echt niet alleen in de tuin. Vorig jaar nog wel, toen hield ik hem achter een extra hekje zodat z'n zus wel door de poort kon om de fiets te pakken enzo. Nu wil hij mee en als er meerdere kinderen buiten spelen vind ik het goed. Overdag is hij dus in de tuin en na schooltijd mag hij eruit. Hij blijft goed bij de andere kinderen en gaat niet over de grenzen die ik heb afgesproken met hem. (Doetie dat wel dan weetie datie in bed moet een poosje en dat ik superboos ben op hem)

Maar zolang je zoon rustig in de tuin speelt zou ik em lekker binnen de poort houden. Het nadeel vind ik dat je er toch wel iedere keer even gaat kijken. Ik laat zoonlief echt niet een hele middag buiten zonder dat ik kijk waar hij is.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 jul 2011 10:57

ajl schreef:Onze zoon wordt ook binnenkort 3. Waar hij momenteel helemaal weg van is zijn de boekjes van 'Bas ga je mee' van Dagmar Stam. Erg leuke platenboeken met een bijbehorend gedeelte waar bij elke plaat een verhaaltje en bijbehorende vragen staat. Je hebt ook 'ik ben Bas', maar die vind ik wat kinderachtig, terwijl deze wel meer voor zijn leeftijd is. Beide boekjes hadden wij geleend en inmiddels alweer terug gebracht, maar hij was daarover zwaar teleurgesteld.

Mijn vrouw was kleuterjuf voor ze trouwde... Dus al die boekjes hebben we al. Maar ze zijn wel erg leuk ja!
"Ik ben Bas" is voor een kind van net 3 nog wel leuk, maar je hebt gelijk dat dat dan niet meer zo lang duurt.

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 05 jul 2011 11:13

Pfff..m'n neefje hoopt binnenkort 2 te worden, en 't leek me leuk, om 'm samen met m'n broer&zussen 'de grote boerderij' te geven, van Duplo, maar wat is dat duuuuur!!
Het zal vast onverwoestbaar zijn, maar zelfs op mp zijn ze nog vrij prijzig! Of ver weg...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2011 12:14

Marktplaats doet wonderen :mrgreen: Ik koop dat spul ook niet nieuw. Het is onverwoestbaar, en kun je dus prima op marktplaats kopen, even in een sopje en het ziet er weer keurig uit.

Wat doen jullie met een kind dat in de winter jarig is, zo rond Sinterklaas? Ik ben namelijk helemaal niet van tussendoor cadeautjes geven, maar hij is een maand na sinterklaas jarig, dus in de winter krijgt hij genoeg, maar nu is het zomer, en soms vind ik dan bepaalde dingen heel leuk, maar om het nu zomaar te geven, dat is eigenlijk een klein beetje tegen mijn principes. Nu heeft hij gelukkig een oma die regelmatig vraagt of ze iets voor hem mag kopen (dan gaat het om kleine dingen als stoepkrijt hoor), maar zelf doe ik het liever niet. Nu mocht hij gister wel een bellenblaas uitzoeken, die dingen kosten amper iets natuurlijk, maar hij heeft er zoveel lol mee. Kopen jullie dan wel tussendoor speelgoed voor je kind?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 05 jul 2011 12:25

ik koop wel eens een kleinigheidje zoals een kleurboek ofzo. Hannah is ook in december jarig dus heb ik het nu al 2 keer zo gedaan dat ik voor zomervakantie een iets groter kadootje koop dat ze dan krijgt op vakantie. heeft ze gelijk iets nieuws om mee te spelen.
dit jaar heeft ze een knikker(ballen)baan gehad. is ze helemaal zoet mee!
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 05 jul 2011 12:29

Michael krijgt van overgrootouders geld voor zijn verjaardag (januari), dus dat bewaar ik dan tot de zomer ofzo en koop er dan een zwembadje oid van. Wij hebben het 'voordeel' dat we de datum waarom M bij ons kwam wonen ook vieren (met taart en een cadeau) en dat is in juli, dus dan heb je januari en juli een 'groot' cadeau en dat werkt prima ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 jul 2011 12:36

Waarom je kind niet zo nu en dan iets geven? Als hij/zij in december jarig is, krijgt hij/zij twee keer iets (Sint en verjaardag) en dan de rest van het jaar niks? Dingen als een bal of bellenblaas of stoepkrijt of een kleurboek lijken me nou niet echt uitmaken.

maar goed...
@MissF: Ik verwonder me een beetje over je opmerking dat je kind zo maar iets geven 'tegen je principes' is. Kun je dat uitleggen? Moet het kind het 'verdienen' (door jarig te zijn)? Ben je bang dat je hem te veel verwent? (Nieuwe kleurpotloden als de oude op zijn...) Het komt er natuurlijk op neer dat alles wat je kind heeft door jou is gegeven. Waarom zou daar niet zo nu en dan wat leuks tussen mogen zitten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Relaties”