Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 08:35

LauraC schreef:Gezegende dienst gewenst Jannoek!

milan matteo en Manoël zijn ook in een doopjurk gedoopt! die gemaakt is van mijn moeders trouwjurk en waar wij ook allemaal in zijn gedoopt!

Afbeelding

Afbeelding

en nog even een recente van Manoël:

Afbeelding

en van Matteo die inmiddels al een maand al 4 is:

Afbeelding

en van milan heb ik zo geen recente :o :wink:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 03 jul 2011 16:02

lammetje schreef:Schipje: ben het er niet helemaal mee eens, wij namen Sarah ook overal mee naar toe maar daar kon ze toch echt niet tegen. Ik denk dat de 3 rrr-en toch heel belangrijk zijn, ook al zijn ze wat ouderwets misschien. natuurlijk, niet ieder kind reageert hetzelfde en soms lijken kinderen heel rustig, maar ondertussen moeten ze wel veel verwerken. Daarom hier ook bezoek in de kraamweek of op een zaterdag een paar weken later. Alles gehad en de baby gaat niet van hand tot hand. Voor de oudste twee ook een stuk rustiger zo.
Hier reageren ze alle2 het best op regelmaat, wil niet zeggen dat ze elke dag op hetzelfde tijdstip op bed liggen, maar het ritueel gaat hetzelfde.

Hier ook groot voorstander van regelmaat en de drie rrren hoor. Ik bedoelde bijv. een dagje stad of een avondje een feestje ofzo.
En hier word ook geen kind vastgehouden in de kraamweek. Kan ik eindelijk onbeperkt met de liefste baby van de wereld knuffelen moet ik het aan anderen geven? Dacht het niet. :D
Kleine kinderen vind ik dan nog anders want die vinden het ZO leuk om een babytje vast te houden... schattig.

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 03 jul 2011 16:19

Schipje schreef:Hier ook groot voorstander van regelmaat en de drie rrren hoor. Ik bedoelde bijv. een dagje stad of een avondje een feestje ofzo.
En hier word ook geen kind vastgehouden in de kraamweek. Kan ik eindelijk onbeperkt met de liefste baby van de wereld knuffelen moet ik het aan anderen geven? Dacht het niet. :D
Kleine kinderen vind ik dan nog anders want die vinden het ZO leuk om een babytje vast te houden... schattig.

sorry maar dan ben ik heel blij dat mijn schoonzussen makkelijk zijn. wanneer je komt en de baby ligt niet te slapen mag iedereen hem of haar vast houden. je gaat toch op kraamvisite om de baby te zien en even vast te houden? ik vind het heerlijk om zo een klein hummeltje voor het eerst vast te houden, en zou er niet aan moeten denken om een week te wachten.. (vind ik echt veelste lang :oops: ) als de situatie er niet naar is, is het een ander verhaal.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 jul 2011 16:25

De dienst was echt mooi :) Bijzonder hoor, je kindje ten doop houden. De dominee gebruikte zoveel water dat zn hele kuif plat was. :mrgreen:
en de doopjurk kwam goed van pas, richting de kinderen in de kerk werd de doopjurk als soort trouwjurk uitgelegd, trouwen belofte tussen twee mensen, dopen tussen God en mens. ;-)

Hier ook niet veel gesleep met Floris, in de kraamweek niet en nu nog niet. Véél te onrustig!
De eerste paar dagen hebben wij hem alleen zelf vast gehouden, zelfs onze ouders niet... Hij was toen heel misselijk.
Daarna onze ouders en onze zusjes en broertje en nu ook wel wat vrienden.
Gisteren hadden we Floris' kraamfeest, en ook toen heeft bijna niemand hem vast gehad.

@TJ prachtig hoor! En wat vervelend van Matteo! Hopelijk weten jullie snel meer!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2011 16:51

meisje20 schreef:sorry maar dan ben ik heel blij dat mijn schoonzussen makkelijk zijn. wanneer je komt en de baby ligt niet te slapen mag iedereen hem of haar vast houden. je gaat toch op kraamvisite om de baby te zien en even vast te houden? ik vind het heerlijk om zo een klein hummeltje voor het eerst vast te houden, en zou er niet aan moeten denken om een week te wachten.. (vind ik echt veelste lang :oops: ) als de situatie er niet naar is, is het een ander verhaal.

Heeft niks met makkelijk of niet makkelijk te maken.

Je komt er nog wel achter als je zelf ooit kinderen mag krijgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2011 16:54

@Jannoek, wat fijn dat de doopdienst mooi was en bijzonder. Erg fijn.

Hier vandaag weer eens opgepast, had 3 kinderen waarvan er 1 is opgehaald want die lag alleen maar te huilen (de ouders hadden kleuterdienst dus zo erg was dat niet). Wel jammer dat de tiener het liet afweten. Want je moet met z'n tweeen oppassen in de 2e dienst. Dus het was wel even zwaar (kon niet toilet ofzo).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 jul 2011 17:56

Fijn dat het een mooie doopdienst was Jannoek en ook fijn dat hij al wat rustiger wordt van de behandelingen!

Hier gaat de kleine ook niet standaard van hand tot hand. Alleen onze ouders eigenlijk. H. is de eerste week helemaal niet opgepakt, werd ook afgeraden door de artsen, omdat hij met de vacuümpomp geboren was. Verder heb ik ook als regel dat als ze slapen, ze ook niet opgepakt worden. Ik ben allang blij dat ze eens slapen

@ TJ vervelend voor Matteo. Een kind geeft toch niet standaard pijnklachten bij zijn benen aan, lijkt mij tenminste. Veel sterkte!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 jul 2011 18:03

Hier bij Ilona geen doopjurk, maar gewoon een wit jurkje.
En Femke wordt niet als babytje gedoopt.

Hier mocht men Femke wel gewoon vasthouden.
Alleen de eerste dag wilde ik dat niet.

Evelien, maar anders moest je met zn tweeen op maar twee kindjes passen?
Lijkt me ook een beetje te veel van 't goede. :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 jul 2011 18:11

AikonGirl schreef:Hier bij Ilona geen doopjurk, maar gewoon een wit jurkje.
En Femke wordt niet als babytje gedoopt.

Hier mocht men Femke wel gewoon vasthouden.
Alleen de eerste dag wilde ik dat niet.

Evelien, maar anders moest je met zn tweeen op maar twee kindjes passen?
Lijkt me ook een beetje te veel van 't goede. :)

Uhm veiligheid vinden wij belangrijk. In de 1e dienst hebben we 2 volwassenen en 1 tiener. In de 2e dienst hebben we 1 volwassene en 1 tiener.

Ik moest een aantal keren naar toilet (k ben zwanger) en toilet is niet om de hoek, wij mogen kinderen nooit alleen laten in de ruimte (klaslokaa). Gelukkig is het nu vakantie dus we mogen en kunnen de spullen laten staan. Anders had ik heel het lokaal alleen moeten opruimen incl. de tafels en stoelen terug zetten. Dat is een hele klus alleen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jul 2011 18:26

Over Nina vasthouden doen wij ook niet ''moeilijk'' als ze slaapt dan is het pech maar anders mag iedereen ze vasthouden.
Alleen de eerste 24 uur hebben wij ze zelf vastgehouden omdat ze met de vacuumpomp geboren is.

Nina gaat steeds meer verschillende geluidjes maken erg leuk! En die lieve lachjes dan smelt je echt :oops: :D

Vanmiddag had Nina een flinke poepluier en mijn man ging ze verschonen (Nina houd nog al van ''wild'' plassen) maar nu ging ze verder poepen op het aankleedkussen :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 03 jul 2011 18:35

Fijn is dat he liefie? :mrgreen:

Die geluidjes en lachjes zijn zó schattig! Echt fantastisch!
Kan het niet laten om nog één foto van onze kanjer te showen, sorry. :-oo
Hij was hier 5 weken en 3 dagen oud.

Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 18:41

Evelien schreef:
Heeft niks met makkelijk of niet makkelijk te maken.

Je komt er nog wel achter als je zelf ooit kinderen mag krijgen.

hangt er vanaf of je daar achterkomt.. ik bedoel.. ik heb het nooit erg gevonden als anderen de baby vasthielden in de kraamweek.. ja op de eerste dag al.. tuurlijk wil ik graag met mn kind knuffelen en weet ik veel wat.. maar anderen (familie) wil dat ook graag.. nou prima.. zolang ze maar niet sliepen, ik ging ze er niet wakker voor maken ofzo :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 18:41

Jannoek schreef:Fijn is dat he liefie? :mrgreen:

Die geluidjes en lachjes zijn zó schattig! Echt fantastisch!
Kan het niet laten om nog één foto van onze kanjer te showen, sorry. :-oo
Hij was hier 5 weken en 3 dagen oud.

Afbeelding

wat een mooi mannetje!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 18:43

ajl schreef:
@ TJ vervelend voor Matteo. Een kind geeft toch niet standaard pijnklachten bij zijn benen aan, lijkt mij tenminste. Veel sterkte!

nee klopt.. maar ze wimpelden het maar een beetje weg.. eerst de (niet onze eigen) huisarts al.. van een kind weet toch niet waar hij pijn heeft.. en in het ziekenhuis werd er ook gezegd ach ja.. daar richten wij ons nu niet op.. terwijl hij daar misschien juist nog wel meer last van had en meer ongemakken van ondervond dan zijn buikpijnklachten..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 jul 2011 18:43

liefie schreef:Over Nina vasthouden doen wij ook niet ''moeilijk'' als ze slaapt dan is het pech maar anders mag iedereen ze vasthouden.
Alleen de eerste 24 uur hebben wij ze zelf vastgehouden omdat ze met de vacuumpomp geboren is.

Nina gaat steeds meer verschillende geluidjes maken erg leuk! En die lieve lachjes dan smelt je echt :oops: :D

Vanmiddag had Nina een flinke poepluier en mijn man ging ze verschonen (Nina houd nog al van ''wild'' plassen) maar nu ging ze verder poepen op het aankleedkussen :lol:

hahahaha

Terug naar “Archief”